بازدید 3545

صدور حکم عاملان توهین به مقدسات

کد خبر: ۷۸۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 12 March 2018

براساس احکام صادر شده از سوی قاضی شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامی مشهد، 11 تن از فریب خوردگان گروه های معاند نظام که دست به تخریب اموال عمومی می زدند یا از طریق آتش افروزی در مساجد، به مقدسات دین مبین اسلام توهین می کردند، به تحمل زندان های طویل المدت محکوم شدند.

به گزارش خراسان، اوایل آذرماه گذشته افراد ناشناسی با آتش زدن در مسجدالغدیر در مشهد نه تنها خساراتی را به اماکن عمومی وارد کردند بلکه موجب خدشه دار شدن عواطف مذهبی و اعتقادی اهالی سرزمین خورشید شدند. در پی وقوع این حادثه تلخ که قلب مومنان را به خاطر توهین به مقدسات جریحه دار کرده بود، دادستان عمومی و انقلاب مشهد دستورات ویژه ای برای شناسایی و دستگیری عوامل این اقدام مذبوحانه صادر کرد.

این در حالی بود که اقدامات مشابه دیگری نیز در برخی نقاط شهر رخ داد و افرادی با بر هم زدن نظم و تخریب اموال عمومی و تهیه فیلم برای شبکه های ماهواره ای معاند نظام، به تبلیغ علیه نظام پرداختند. به دنبال این تحرکات که توسط افراد فریب خورده رخ داد، سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات خراسان رضوی با همکاری دیگر نهادهای امنیتی و انتظامی به ردیابی متهمان پرداختند. بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که عاملان این ناهنجاری ها، تحت تاثیر القائات گروه ها و شبکه های ماهواره ای معاند نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته اند و با عضویت در این گروه ها، قصد تخریب ارزش های اسلامی و توهین به مقدسات را دارند.

این گزارش حاکی است: طولی نکشید که با صدور دستورات قضایی از سوی قاضی «حسن حیدری»(معاون سیاسی وامنیتی دادستان مرکز خراسان رضوی) عاملان این حرکات مذبوحانه در مناطق مختلف شهر شناسایی و در چنگ قانون گرفتار شدند. بنابراین گزارش، با اعترافات متهمان مذکور که با اسناد و مدارک انکارناپذیر همراه بود، کیفرخواست این افراد در پرونده های جداگانه صادر شد و متهمان در شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامی مشهد درحالی پای میز محاکمه نشستند که قاضی «سیدهادی منصوری» یکی از قضات باتجربه خراسان رضوی، رسیدگی به پرونده عاملان توهین به مقدسات و تخریب اموال عمومی را به عهده داشت. قاضی دادگاه پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه و با توجه به اسناد و مدارک و فیلم های موجود و همچنین اقاریر متهمان در مراحل دادرسی، رای به محکومیت 11 تن از متهمان داد اما رای صادر شده از سوی شعبه چهارم دادگاه انقلاب قطعی نیست و قابل تجدیدنظر در محاکم استان خراسان رضوی است.

در همین حال معاون سیاسی وامنیتی دادستان مرکز خراسان رضوی با تایید صدور احکام قاطع و زندان های طولانی مدت برای 11 تن از فریب خوردگان گروه های معاند نظام و با قدردانی از تلاش های بازپرس حسن نژاد (بازپرس شعبه ۹۰۳ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) به خراسان گفت: در پی انتشار فیلمی از آتش زدن در مسجد الغدیر در خیابان ثمانه مشهد که توسط افراد ناشناس رخ داد بلافاصله دستورات لازم برای رصدهای اطلاعاتی صادر و مشخص شد زوجی که قبلا از یکدیگر طلاق گرفته اند با همکاری هم و تحت تاثیر عضویت در گروه های معاند نظام، به آتش زدن در مسجد اقدام کرده اند بنابراین، این زن و مرد جوان که 37 و 41 ساله هستند، دستگیر و محاکمه شدند.

«قاضی حیدری» درباره احکام صادر شده از سوی دادگاه بدوی درباره این زن و مرد جوان گفت: طبق این رای، «الف – ش» (زن 37 ساله) به اتهام عضویت در گروه های معاند نظام به تحمل 5 سال زندان، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به تحمل یک سال زندان، تخریب اموال عمومی 3سال زندان و به اتهام توهین به مقدسات از طریق آتش زدن در مسجد به تحمل 5 سال زندان محکوم شده است.

این مقام قضایی افزود: همچنین همسر سابق وی (مرد 41 ساله) نیز به اتهام معاونت در فعالیت های تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به تحمل 6 ماه زندان، معاونت در عضویت گروه های معاند نظام به 2 سال زندان، معاونت در توهین به مقدسات از طریق آتش زدن در مسجد به تحمل 2 سال زندان و همچنین نگهداری 39 عدد فشنگ خفیف به تحمل 6 ماه زندان محکوم شد.

این درحالی است که براساس این رای خودروی سوناتا و گوشی تلفن همراه آنان که در ارتکاب جرم مورد استفاده قرار گرفته بود نیز به نفع دولت ضبط شد.معاون دادستان مشهد همچنین از رای صادر شده برای جوان 26 ساله ای خبر داد که به خاطر شعارنویسی علیه اصول و ارزش های اسلامی به تحمل یک سال حبس محکوم شده است.

گزارش اختصاصی خراسان حاکی است: وی درباره محکومیت زن جوانی که به خاطر عضویت در گروه های معاند نظام و ارسال فیلم و تصاویر به شبکه های ماهواره ای دستگیر شده بود نیز گفت: بررسی ها نشان داد که این زن به قصد برهم زدن امنیت کشور با سازمان نفاق نیز ارتباط برقرار کرده بود که پس از برگزاری جلسات محاکمه توسط قاضی سیدهادی منصوری در شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام عضویت در گروه های معاند نظام به تحمل 5 سال حبس و به خاطر فیلم برداری و ارسال آن به شبکه های ماهواره ای معاند به تحمل یک سال زندان محکوم شده است.


قاضی حسن حیدری همچنین درباره محکومیت زوج جوانی که به آتش زدن پرده مسجد امام هادی (ع) متهم بودند نیز گفت: اتهام این زوج 26 و 21 ساله برای دادگاه محرز شد که بنا به رای صادر شده مرد 26 ساله به خاطر عضویت در گروه های معاند به قصد اخلال در امنیت به تحمل 5 سال زندان، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به تحمل یک سال زندان و توهین به مقدسات از طریق آتش زدن پرده مسجد به تحمل 5 سال زندان و همسر 21 ساله او نیز به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق انتشار فیلم به تحمل یک سال زندان محکوم شد.

این مقام قضایی از محکومیت جوانی به نام «م- ب» که پس از آتش زدن در مسجد امام هادی (ع) در مشهد دستگیر شده بود نیز خبر داد و گفت: این جوان به اتهام توهین به مقدسات از طریق آتش زدن در مسجد به تحمل 5 سال زندان، عضویت در گروه معاند نظام به 5 سال زندان و فعالیت تبلیغی به نفع گروه های مخالف نظام جمهوری اسلامی نیز به تحمل یک سال زندان محکوم شده است.

قاضی حیدری در ادامه تایید احکام صادر شده از سوی شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامی مشهد به محکومیت جوان 38 ساله ای به نام «ج- غ» هم اشاره کرد که از طریق تهیه فیلم از عزاداری های نامتعارف و خشن و انتشار آن موجب وهن در عقاید تشیع می شد و به اختلافات مذهبی دامن می زد.

قاضی حیدری گفت: این فرد پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه در دادگاه به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

وی همچنین با اشاره به محکومیت دو جوان 19 و 20 ساله که به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه معاند دستگیر شده بودند، گفت: هرکدام از آن ها به تحمل 6 سال زندان محکوم شده اند که همه آرای صادر شده از سوی دادگاه با اعتراض متهمان، قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم قضایی است.

معاون سیاسی و امنیتی دادستان مرکز خراسان رضوی در پایان از صدور حکم قضایی برای فردی خبر داد که در سبزوار و توسط نیروهای سپاه پاسداران دستگیر شده بود.

قاضی «حیدری» افزود: این فرد نیز پس از محاکمه در شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامی مشهد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل یک سال زندان و عضویت در گروه معاند به تحمل 5 سال زندان محکوم شده است اما رای صادر شده درباره وی نیز قطعی نیست و قابل اعتراض است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل