بازدید 4769

افتتاحیه تبریز ۲۰۱۸ باحضور روحانی و وزیران ۳۵کشور

کد خبر: ۷۸۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 12 March 2018
مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذریایجان‌شرقی گفت: افتتاحیه رسمی تبریز ۲۰۱۸ با حضور رئیس جمهور ایران و وزاری گردشگری بیش از ۳۵ کشور اسلامی برگزار می شود.

به گزارش مهر به نقل از دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذریایجان‌شرقی، اسماعیل بابایی راغب اظهار کرد: یک رویداد بسیار مهم و بزرگ بین‌المللی با عنوان تبریز ۲۰۱۸ برای استان آذربایجان‌شرقی از طرف سازمان همکاری اسلامی OIC رقم خورده است، این رویداد برای تبریز و کشور ایران اسلامی یک رویداد مهم بین‌المللی تلقی می‌شود.

وی افزود: ما باید حداکثر بهره‌برداری را از رویداد تبریز ۲۰۱۸ برای شهر و استان داشته باشیم چرا که تبریز دارای پیشینه تاریخی، گردشگری، روابط سیاسی است و جزو شهرهای پیشرو در تجارت، سیاست، صنعت بوده و انتخاب برای گردشگری در سنوات گذشته بود.

مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذریایجان‌شرقی با اشاره به اینکه هر کدام از دستگاه‌ها به نوبه خود وظایفی در رابطه با رویداد تبریز ۲۰۱۸ دارند تا بتوان حداکثر بهره‌برداری را از آن داشت، افزود: آنچه که در تبریز ۲۰۱۸ می‌توان برای وزارت امور خارجه متصور شد این است که با استفاده از این رویداد بین‌المللی تبریز ۲۰۱۸، بتوان رویدادهای مهم بین‌المللی در کشور که زمان برگزاری آنها سال ۲۰۱۸ میلادی است را به تبریز سوق داد.

وی ادامه داد: طبق قول رئیس‌جمهور و استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین مصوبات ملی انجام شده در تهران، قرار بر این است تمام رخدادها، همایش‌ها و رویدادهای بین‌المللی سال ۲۰۱۸ میلادی که در تهران برگزار خواهد شد را از طریق وزارتخانه‌های مختلف و از جمله وزارت امور خارجه در تبریز برگزار شود.

بابایی راغب خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته مسابقات بین‌المللی کشتی در تبریز برگزار شد و طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی با ریاست جمهوری، استاندار آذربایجان‌شرقی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان، شهرداری تبریز، اتاق بازرگانی و سایر نهادها و ارگان‌ها با دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه استان در روزهای آتی انواع فستیوال‌ها، جشنواره‌ها، همایش‌های مختلف اقتصادی، تجاری، صنعتی، پزشکی و دانشگاهی برگزار خواهد شد و مردم در روزها و ماه‌های آتی شاهد برپایی آنها خواهند بود.

وی با بیان اینکه طبق قول رئیس جمهور به استاندار آذربایجان‌شرقی، برنامه افتتاح رسمی تبریز ۲۰۱۸ در پنجم اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این افتتاحیه رسمی با حضور رئیس جمهور ایران و وزاری گردشگری بیش از ۳۵ کشور اسلامی و سفرای خارجی مقیم تهران و برخی از شخصیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای گشایش می‌یابد که البته در حال حاضر در حال دعوت و رایزنی حضور این شخصیت‌ها در پنجم اردیبهشت ماه در تبریز هستیم.

مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در  آذریایجان‌شرقی در ادامه گفت‌وگو ابراز کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است تا با تلاش مسوولان، دعوت از روسای جمهور سایر ممالک در مراسم افتتاح تبریز ۲۰۱۸ انجام گیرد و قطعاً حضور رئیس جمهور ایران و سایر روسای جمهور در تبریز یک اتفاق خوبی خواهد بود و در ارتباطات بین‌المللی استان موثر واقع می‌شود ولی از الآن نمی‌توان نتیجه نهایی را در خصوص حضور و یا عدم حضور سایر روسای جمهور اعلام کرد و باید بعد از اتمام رایزنی‌ها و اقدامات مختلف، نتیجه را اعلام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده افتتاح رسمی تبریز ۲۰۱۸ در روز پنجم اردیبهشت با حضور رئیس جمهور، وزاری گردشگری و سفرای سایر کشورها در ایران انجام خواهد گرفت که در حاشیه این افتتاحیه ملاقات‌ها، صحبت‌ها و اظهارنظرها و تشکیل کارگروه‌هایی نیز انجام می‌شود.

بابایی‌راغب ادامه داد: مراسم افتتاحیه رسمی تبریز ۲۰۱۸ خود یک همایش یک روزه خواهد بود که طبق هماهنگی‌های انجام گرفته می‌توان نهایت بهره‌برداری از حضور وزاری گردشگری کشورهای مختلف برای ارتقای بخش گردشگری استان و افزایش ارتباط بین‌المللی از نوع گردشگری و جذب گردشگر از کشورهای اسلامی و کشورهای همسایه را کرد.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه هموطنان ما بیشترین سفر را به کشورهای همسایه  ایران دارند، از این رو امیدواریم با حضور سفرا و مقامات کشورهای همسایه در آیین افتتاحیه تبریز ۲۰۱۸، بتوان جذب گردشگر به استان و کشور را از آن ممالک داشته باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان