بازدید 3198

اقتصاد آمریکا ۳۱۳۰۰۰ شغل جدید ایجاد کرد

اقتصاد آمریکا در ماه فوریه بیشترین تعداد شغل را در ۱ و نیم سال گذشته ایجاد کرد، اما کند شدن رشد دستمزد نشان می دهد که امسال نرخ تورم به صورت تدریجی رشد خواهد کرد.
کد خبر: ۷۸۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵ 11 March 2018

اقتصاد آمریکا در ماه فوریه بیشترین تعداد شغل را در ۱ و نیم سال گذشته ایجاد کرد، اما کند شدن رشد دستمزد نشان می دهد که امسال نرخ تورم به صورت تدریجی رشد خواهد کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، اقتصاد آمریکا در ماه فوریه بیشترین تعداد شغل را در ۱ و نیم سال گذشته ایجاد کرد، اما کند شدن رشد دستمزدنشان می دهد که امسال نرخ تورم به صورت تدریجی رشد خواهد کرد.

دپارتمان کار امریکا اعلام کرد  که ماه گذشته مشاغل غیرکشاورزی آمریکا ۳۱۳۰۰۰ شغل به خود افزود که بیشترین محرک آن بزرگترین افزایش در مشاغل بخش ساخت‌وساز از ۲۰۰۷ تا کنون است.

این تعداد افزایش شغل، بیشترین افزایش از جولای ۲۰۱۶ تا کنون است و ۳ برابر ۱۰۰۰۰۰ شغلی است که برای هم‌خوانی با رشد جمعیتی که در سن اشتغال قرار دارند لازم است.  داده‌های اصلاح شده ماه‌های فوریه و ژانویه نشان داد که اقتصاد آمریکا ۵۴۰۰۰ شغل بیشتر از آن‌چه قبلا برآورد شده بود ایجاد کرده بود.

بازار کار از تقاضای بالای داخلی، بهبود رشد اقتصاد جهان و حال‌وهوای بسیار خوب تجارت آمریکا به دنبال تصویب بسته کاهش ۱.۵ تریلیون دلاری مالیات توسط دولت ترامپ، سود می‌برد. قانون کاهش مالیات از ماه ژانویه اجرایی شده است.

رشد قدرتمند مشاغل، به پیش‌بینی‌ها در مورد این که فدرال‌رزرو در دیدار سیاست‌گذاری ۲۰-۲۱ مارچ خود، نرخ بهره را افزایش خواهد داد، قدرت بخشید. اما رشد کند دستمزدها باعث شد اقتصاددانان نتوانند با قاطعیت در مورد این که آیا بانک مرکزی آمریکا چشم‌انداز افزایش نرخ بهره خود برای امسال را از ۳ بار به ۴ بار ارتقا خواهد داد یا خیر، نظر دهند.

در ماه فوریه میانگین دستمزد ساعتی ۴ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۲۶.۷۵ دلار رسید، که نسبت به رشد ۰.۳ درصدی ماه ژانویه کندتر شده بود. از لحاظ سالانه ام رشد دستمزد در ماه ژانویه از ۲.۸ درصد در سال گذشته به ۲.۶ درصد کاهش یافت. پ

نرخ بی‌کاری برای پنجمین ماه پیاپی در کمترین میزان ۱۷ ساله خود، ۴.۱ درصد، باقی ماند.

گزارش اشتغال آمریکا به این امر اشاره دارد که علی‌رغم ضعف هزینه‌کردهای مصرف‌کنند، فروش مسکن و تولیدات صنعتی و گسترده شدن کسری تجاری آمریکا در ماه ژانویه، که باعث شده بود اقتصاددانان سطح پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی خود در ربع اول امسال را پایین‌تر بیاورند، اقتصاد قدرتمند باقی مانده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان