بازدید 24517
مهمترین اتفاقات فروردین 96؛

پیامک دردسرساز روحانی/ بازگشایی نمایندگی حج ایران در عربستان/ ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری/ ایرانیان مقیم آمریکا از ترامپ شکایت کردند

نامگذاری سال 96 با نام «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال» از سوی رهبر معظم انقلاب، پیامک دردسرساز روحانی، بازگشایی نمایندگی حج ایران در عربستان و از سر گرفته شدن سفر حاجیان ایرانی، کاندیداتوری روحانی و رئیسی در روز چهارم ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست جمهوری، کاندیداتوری کاندیداهای در سایه در آخرین روز ، بیاینه‌ظریف علیه‌گزافه گویی‌های آمریکا علیه‌ایران، شکایت ایرانیان مقیم آمریکا از ترامپ و ... مهمترین اتفاقات اولین ماه (فروردین) سال 1396 بود.
کد خبر: ۷۸۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ 21 March 2018

 مهمترین اتفاقات و رویدادهای سال 96 قرار است در گزارش های جداگانه ای برای ایام نوروز پیش روی خوانندگان «تابناک» قرار گیرد. در این گزارش خلاصه ای از مهمترین اتفاقات و رویدادهای خبری ماه آغازین سال 96 (فروردین) مورد اشاره قرار می گیرد.

به گزارش «تابناک»، نامگذاری سال 96 با نام «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال» از سوی رهبر معظم انقلاب، پیامک دردسرساز روحانی، بازگشایی نمایندگی حج ایران در عربستان و از سر گرفته شدن سفر حاجیان ایرانی، کاندیداتوری روحانی و رئیسی در روز چهارم ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست جمهوری، کاندیداتوری کاندیداهای در سایه در آخرین روز ، بیاینه‌ظریف علیه‌گزافه گویی‌های آمریکا علیه‌ایران، شکایت ایرانیان مقیم آمریکا از ترامپ و ... مهمترین اتفاقات اولین ماه (فروردین) سال 1396 بود.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال 1396 به نام «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال»

در لحظات آغازین سال 1396، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌ همین مناسبت، سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال» نام‌گذاری کردند.

رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی؛

ملت ایران در سال ۹۵ با وجود مشکلات اقتصادی خوش درخشید

رهبر معظم انقلاب مطابق با رسم هرساله در عصر نخستین روز آغاز سال جدید در بیانات نوروزی در حرم مطهر امام رضا (ع) تأکید کردند: ملت ایران در سال ۹۵ با وجود مشکلات اقتصادی خوش درخشید.

مهمترین محورهای سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهدمقدس به شرح زیر است:

در سال 95 با وجود اینکه کشور دچار مشکلات اقتصادی بود، ولی ملت ایران خوش درخشید، از 2 جهت؛ هم از جهت پایبندی به مسائل و ارزش‌های انقلاب و نظامی اسلامی که مظهر آن، پرشور بودن راهپیمایی عظیم 22 بهمن بود و اجتماعات مردم در مورد مسائل مربوط به انقلاب که نشان‌دهنده پایبندی و شور و هیجان و دلبستگی ملت ایران به مسائل انقلاب بود.

 مسأله اقتصاد، مسأله اولویت‌دار کشور است، نه فقط امسال، بلکه چند سال است که این مسأله جزو اولویت‌های فوری کشور قرار دارد و کارهایی برای تحرکات اقتصادی به شکل صحیح در این چند سال انجام شده است. اولویت امروز ملت ایران، مسأله اقتصادی است و توجه کنید که اولویت دشمن هم مسأله اقتصادی است. امروز دشمنان جمهوری اسلامی برای اینکه بتوانند اهداف خودشان را در برابر ایران و ایرانی و جمهوری اسلامی محقق کنند، دنبال راهکارهای اقتصادی و به تعبیر درست‌تر دنبال ضربه زدن اقتصادی به ملت ایران هستند.

هدف دشمن این است که بتواند با فشار اقتصادی، ملت ایران را نسبت به نظام اسلامی دل سرد و دل‌زده کند و بین ملت و نظام اسلامی فاصله بیاندازد و هدف‌های خود را دنبال کند، اما بنده به شما عرض کنم که دشمن نادان و بی‌ایمان ما سال‌هاست که تلاش می‌کند و این هدف را دنبال می‌کند و تاکنون موفق نشده و بعد از این هم به حول و قوه الهی موفق نخواهد شد.

دشمن در تبلیغات وسیع خودش، تلاش می‌کند که کمبودهای معیشتی و اقتصادی کشور را به نظام اسلامی و جمهوری اسلامی ایران نسبت بدهد و این نقشه دشمن است؛ آنها می‌خواهند این طور وانمود کنند که نظام اسلامی قادر نبوده و نیست که مشکل اقتصادی ملت ایران و مشکلات اساسی ملت ایران را حل کرده و گره‌ها را باز کند و می‌خواهند سوءاستفاده برای کوبیدن نظام اسلامی کنند؛ این حرف ناشی از بغض و کینه آنها به نظام اسلامی است و این حرف خلاف واقعی است.

صاحب نظران اقتصادی مشکل عمده را در رکود و بیکاری می‌بینند و حق با آنهاست. اینها در اقتصادی مقاومتی هست، منتهی اقتصاد مقاومتی یک مجموعه است. ما امروز مشکلات‌مان در زمینه بخشی از شاخص‌ها زیاد است، بعضی شاخص‌ها البته خوب است. شاخص تورم کاهش را نشان می‌دهد که خوب است، اما شاخص بیکاری افزایش یافته، اینها آمارهایی است که مسئولان می‌د‌هند یا مثلا رشد سرمایه‌گذاری منفی است که این از عیوب بزرگ است.

توصیه بنده، مطالبه بنده، تکیه بر تولید داخلی است. تولید داخلی، یک کلید واژه است؛ سرفصل‌های متعددی از این مسئله ناشی می‌شود و اگر ما توانستیم تولید داخلی را رونق دهیم، اشتغال به وجود می‌آید و یکی از مصیبت‌های امروز کشور که بیکاری جوانان است، برطرف شده و یا کاهش خواهد یافت.

 امروز یکی از بلاهای اجتماعی و اخلاقی بزرگ ما، این است که مارک‌های خارجی را به رخ هم می‌کشیم؛ این کفش، این کیف و این محصول را به رخ هم می‌کشند. این بلای فرهنگی و مشکل فرهنگی را می‌توانیم با رونق تولید کم کنیم.

واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود، باید به صورت یک حرام شرعی و قانونی شناخته شود. آنچه در داخل تولید می‌شود، از خارج وارد نشود. به بنده گزارش دادند که از یک بندر مشخص، سه تا 5 هزار کانتینر وارد کشور می‌شود و از این همه فقط 150 کانتینر بازدید می‌شود، خب چرا؟

انتخابات در کشور ما بسیار مهم است، نه فقط انتخاب ریاست‌جمهوری، انتخابات مجلس و شوراها هم همین‌طور است؛ انتخابات یکی از دو رکن مردم‌سالاری دینی است. ما به برکت انتخابات به دنیا فخر می‌فروشیم، دشمنان برای کوبیدن ملت ایران و جمهوری اسلامی انتخابات ما را ندیده می‌گیرند.انتخابات یک پدیده اقتدارآفرین است و مردم و صاحب نظران دنیا درباره فکر مردم‌سالاری دینی که در دنیا مطرح شده، مجذوب شده‌اند.

در امر انتخابات، مر قانون باید عمل شود، نتیجه انتخابات ملت هر چه شد، این معتبر است و قانون است. بنده در انتخابات‌ها دخالت نمی‌کنم و هیچ وقت به مردم نگفتم که این را انتخاب کنید و این را انتخاب نکنید، یک جا فقط دخالت می‌کنم، آنجا که کسانی بخواهند در مقابل رای مردم بایستند و رای مردم را بشکنند.

هر کسی بخواهد با نتیجه آرای ملت در بیفتد، من در مقابلش می‌ایستم. در سال‌های گذشته هم همین‌طور بوده، بعضی را مردم مطلع شدند و بعضی را مردم مطلع نشدند، در این سال‌ها کسانی بودند که می‌خواستند جلوی رأی مردم بایستند، در همه این سال‌ها بنده ایستادم.

پیامک دردسرساز روحانی

«محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت درباره ارسال پیامک نوروزی رئیس‌جمهوری در عید نوروز، گفت: از همان ابتدا اپراتورها پیشنهادشان این بود که رئیس‌جمهوری می‌تواند از این طریق بدون هزینه به مردم پیامک ارسال کند که آقای روحانی نیز قبول کردند.

وی ادامه داد: برای ارسال این‌گونه پیامک‌ها هیچ هزینه‌ای به دولت تحمیل نخواهد شد.

واعظی تاکید کرد: اپراتورها در کشورمان و در همه جای دنیا این امکان را دارند که در مواردی که تایید شده از جمله ارسال پیامک از سوی رئیس‌جمهوری، هزینه‌ای به دولت متحمل نشود.

سفر رئیس‌جمهور به روسیه در ایام نوروز

«حجت الاسلام حسن روحانی» رئیس جمهور در روزهای آغازین سال 1396 سفری به روسیه داشت و در مسکو با مقامالا بلندپایه این کشور دیدار، گفت و گو و رایزنی کرد. او در دیدار با مقامات روس، تاکید کرد که تهران از گسترش و تعمیق روابط با همسایگان منطقه‌ای از جمله مسکو استقبال می‌کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به همکاری‌های ایران و روسیه در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی اظهار کرد: بی‌تردید همکاری‌های دو کشور در روند ثبات و امنیت منطقه و بین‌الملل، تاثیرات مثبتی برجای خواهد گذاشت.

مقامات روسی از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور و «دیمیتری مدودف» نخست وزیر این کشور نیز در جریان دیدار با رئیس جمهور کشورمان تاکید کردند که مسکو مصمم به گسترش روابط خود در همه حوزه‌ها با جمهوری اسلامی ایران است.

حسن روحانی که به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین - رئیس‌جمهور روسیه – به مسکو سفر کرد در این سفر دکترای افتخاری دانشگاه دولتی مسکو به رئیس‌جمهور کشورمان اعطا و دکتر روحانی در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه در خصوص مهمترین مسایل بین‌المللی سخنرانی کرد.

بازگشایی نمایندگی حج ایران در عربستان و از سر گرفته شدن سفر حاجیان ایرانی

پس از فاجعه منا و اقدامات کینه جویانه سعودی ها، با مذاکرات صریحی که از سوی مقامات حج کشورمان صورت گرفت، قرار بر از سرگیری اعزام حاجیان ایرانی به سرزمین وحی شد، موضوعی که روز ششم فروردین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از آن خبر داد و به گشایش دفتر نمایندگی سازمان حج ایران در عربستان در آینده نزدیک اشاره کرد

«حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر» با تاکید بر اینکه نظر مقام معظم رهبری همواره بر برگزاری حج عزتمندانه بوده است، اظهار کرد: ایشان همیشه تاکید داشته‌اند حج باید با حفظ موازین مورد نظرما برقرار شود، چون حج یک واجب شرعی است و نمی‌تواند تعطیل شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سپس به تفصیل دستاوردهای مذاکرات در زمینه حفظ عزت، کرامت و امنیت حجاج، نحوه صدور روادید، امور کنسولی و چگونگی انتقال زائران ایرانی به عربستان و پیگیری امور حقوقی شهدای مسجدالحرام و منا پرداخت و یادآور شد: در موضوع شهدای منا با استدلال‌هایی که صورت گرفت مقرر شد که کمیته حقیقت یاب به فعالیت خود ادامه دهد تا اینکه ما نظرات و مستندات خود را ارائه کنیم و ما وظیفه داریم در این زمینه پیگیری‌ها را ادمه دهیم.

قاضی عسکر با اشاره به حضور بیش از ٨٦ هزار زائر ایرانی در حج، گفت: در توافق صورت گرفته برگزاری تجمعات و مراسم دعا در محل اسکان زائران ایرانی همچون گذشته انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: توافقنامه حج قطعی شده و به امضای سرپرست سازمان حج و زیارت و وزیرحج عربستان رسیده است و ما امیدواریم امسال حج خوب، عزتمندانه و مطلوبی را داشته باشیم و زائران ایرانی با خاطری آسوده مناسک حج و وظایف دینی وعبادی خود را انجام دهند.

اجماع درمورد کاندیدای پوششی در کنار روحانی

یک روز پس از پایان تعطیلات 13 روزه نوروزی بود که رییس فراکسیون امید گفت: شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات درکنار آقای روحانی گزینه دیگری نیز در نظر دارد.

«محمدرضا عارف» پیرامون احتمال وجود گزینه پوششی در کنار گزینه اصلی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ با اشاره به اینکه اصلاحات نمایندگی یک جریان سیاسی را بر عهده دارد و نمی تواند در یک رویداد مهم مثل انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نداشته باشد اظهار داشت: اصلاحات باید در کنار روحانی، از گزینه دیگری هم حمایت کند که اگر کاندیدادی اصلی آنها به هر دلیلی در میان نامزدها حضور نداشت، آنها گزینه دومی هم داشته باشند؛ به همین منظور صحبتهایی انجام و در نهایت نیز تصمیماتی اخذ شد که نتیجه نهایی در هفته های آینده اعلام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در ابتدا لزومی بر وجود کاندیدای دیگری در کنار نامزد اصلی اصلاح طلبان احساس نمی شد و قرار بر آن بود که فقط کاندیدای نهایی مورد حمایت قرار بگیرد؛ شورای عالی سیاست‌گذاری نیز در جلسات اخیر، آقای روحانی را به عنوان کاندیدای اصلی خود معرفی کرد.

پیام «محسن رضایی» به جمنا و عذرخواهی از کاندیداتوری در انتخابات

«محسن رضایی» در پیامی که پنجشنبه هفدهم فروردین 1396 در دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» توسط «عبدالحسین روح الامینی» قرائت شد، ضمن عذرخواهی از کاندیداتوری در انتخابات، تصریح کرد: از اینکه مرا پیشنهاد دادید تشکر می کنم ، ولی همانطور که بارها عرض کرده ام تصمیم من تغییر نکرده است، تقاضایی برای کاندیداتوری ندارم.  امروز روز ایثار و فداکاری از طرف کاندیداها و روز تشکیل یک دولت انقلابی وکارآمد جمعی ازسوی نیروهای انقلاب است و از هر تصمیمی که نیروهای انقلاب بگیرند حمایت می کنم. از صحنه کنارنرفته ام جز باشهادت کنار نخواهم رفت و  انواع تهمت و افترا را به  عزلت و گوشه نشینی ترجیح خواهم داد.

پیش‌بینی وزیر کشور از میزان شرکت در انتخابات و توضیح درباره «رجل سیاسی»

22 فروردین ماه سال 96 وزیر کشور گفت: نظرسنجی‌ها از حضور ۶۰ درصدی مردم در انتخابات حکایت دارد و من حضور بالای ۷۰ درصدی را پیش‌بینی می‌کنم.

« عبدالرضا رحمانی‌فضلی» در حاشیه بازدید از فرایند ثبت‌نام از داوطلبان در  ستاد انتخابات کشور افزود: فرصت ۲۰ روزه تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری حضور مردم در انتخابات را تقویت خواهد کرد.

 وی همچنین اظهار داشت: تاکنون تفسیری که از قانون شده٬ «رجل سیاسی» شامل خانم‌ها نمی‌شود.

ثبت‌نام اولین چهره سیاسی با لباس کارگری

با آغاز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری که از 22 فروردین ماه آغاز شد، چهره‎های سیاسی که پیش از این اعلام نامزدی کرده بودند نیز راهی وزارت کشور شدند. نخستین نفر، «مصطفی میرسلیم» از جریان اصولگرایان بود.

در اولین روز از ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور، مصطفی میرسلیم، نامزد حزبی موتلفه برای اعلام کاندیداتوری وارد وزارت کشور شد. او با لباسی شبیه کارگران و کلاه ایمنی وارد ستاد انتخابات شد و تاکید کرد که به عنوان نامزد حزب موتلفه تا آخر انتخابات، خواهد ماند.

کاندیداتوری روحانی و رئیسی در روز چهارم ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست جمهوری

چهارمین روز از مهلت ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در حالی سپری شد که جمعه 25 فروردین ماه، «حسن روحانی» و «سید ابراهیم رئیسی» با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند. از دیگر چهره های سیاسی که در این روز داوطلب کاندیداتوری انتخابات شده اند می توان به مهدی کلهر مشاور احمدی نژد، علیرضا زاکانی فعال سیاسی اصولگرا، اعظم طالقانی فرزند آیت الله طالقانی و ... اشاره کرد.

رئیسی پس از ثبت نام: كانديداها بايد بيش از مردم خود را به قانون پايبند بدانند

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: پايبندي وظيفه همه است به ويژه كساني كه مجري قانون هستند.

وی افزود: امروز نظام دموكراسي و انتخابات و مراجعه به راي مردم بدون توجه و پايبندي به قانون امكان پذير نيست. حتما كانديداها بايد بيش از مردم خود را به قانون پايبند بدانند. حاميان و ستادهاي كانديدا بايد خودشان در چارچوب قانون ببينند.

رئیسی همچنین در نشست خبری بعد از ثبت نام گفت: از اعضای جمنا تشکر می کنم؛ اما من کاندیدای همه مردم و دلسوزان انقلاب اسلامی هستم. ما خود را منحصر به یک مجموعه و عنوان و جریان سیاسی خاص نمی بینیم. من به عنوان یک طلبه از مردم، با مردم و در مردم خواهم بود.

روحانی پس از ثبت نام: کار را نیمه کاره رها نمی کنیم

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور بعد ازحضور در ستاد انتخابات در وزارت کشور و  ثبت نام برای دوازدهمین انتخابات به میان خبرنگاران آمد.

او گفت: در زمینه نجات اقتصاد، ما از رکود تورم فاصله گرفتیم و از رشد منهای 7 به رشد بالای 7 و از تورم 40 درصد به تورم 7 ردصد در اسفند سال گذشته رسیدیم و اشتغال خالصی که کمتر از 10 هزار نفر قبل از دولت یازدهم بود به اشتغال خالص بالا 630 هزار رسیدیم.

رئیس جمهور افزود: در زمینه اقتصادی پیشرفت های زیادی داشتیم که در هفته آینده افتتاح بزرگترین سرمایه گذاری اقتصادی ایران را شاهد خواهیم بود. در هفته آینده در عسلویه 20 میلیارد دلار طرح را افتتاح می کنیم.

رئیس جمهور گفت: ما توانستیم در دولت یازدهم با قدرت های جهان به توافق برسیم. حفظ برجام یکی از مهمترین مسائل سیاسی و اقتصادی ایران خواهند بود و هووهایی که دنبال کشتن برجام بودند، نمی توانند صاحب این فرزند باشند. آنها که برای رسیدن به این توافق بودند باید دنبال اجرای آن هم باشد. امروز ir8 پیشرفته ترین سانتریفیوژ می چرخد.

وی افزود: با توجه به رشد اقتصادی که سال گذشته داشتیم، چرخ اقتصادی هم می چرخد.  

روحانی گفت: اگر من مسئولیت دولت آینده را بر عهده داشته باشم، همین مسیر ادامه خواهد داشت. هدف ما ایران پیشرفته و پیشروست؛ همان هدفی است که در چشم انداز 20 ساله تدوین شد. که متأسفانه در سال های قبل از دولت یازدهم در حرکت آن چشم انداز حرکت چشمگیری نبود. در مسیر همان چشم انداز 20 ساله که یکی از بخش هایش تعامل سازند و رشد 8 درصد است برای اولین بار در تاریخ ایران بعد از ابلاغ چشم انداز تحقق یافته و این مسیر ادامه خواهد یافت.

معرفی ویژه برنامه‌های انتخاباتی تلویزیون

در فاصله یک ماه و دو روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، هرکدام از شبکه‌های سیما بر حسب مأموریت تعریف شده وظایف شان در پخش برنامه‌های انتخاباتی مشخص شد.

 معاونت سیما در مسیر فعالیت‌های انتخاباتی خود سه گونه برنامه را از شبکه‌های تلویزیونی در دستور کار قرار داد: **ویژه برنامه‌های تولیدی شبکه‌ها با هدف (پوشش دادن به موضوعات و محورهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا) **برنامه‌های منعطف انتخاباتی و **ویژه برنامه‌های انتخاباتی تولید شده در ستاد انتخابات سازمان.

کاندیداتوری کاندیداهای در سایه در آخرین روز ثبت‌نام از دواطلبان انتخابات ریاست جمهوری

پنجمین و آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری ریاست جمهوری دوازدهم ساعت ۸ صبح روز شنبه  26 فروردین ماه آغاز شد. «محمدباقر قالیباف» و «اسحاق جهانگیری» که در نهایت کاندیداهای در سایه این انتخابات لقب گرفتند، در واپسین ساعات مهلت قانونی ثبت نام، وارد وزارت کشور شدند و برای کاندیداتوری ثبت نام کردند.  

بیاینه‌ظریف علیه‌گزافه گویی‌های آمریکا علیه‌ایران

لفاظی ها و گزافه گویی های مقامات دولت جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و قرارداد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) کار را به جایی رساند که وزیر امور خارجه کشورمان دست به قلم شد.

«محمد جواد ظریف» در روز 31 فروردین ماه و 20 آوریل 2017 در واکنش به گرافه‌گویی‌های آمریکایی‌ها در قبال ایران و برجام گفت که از همان ابتدای کار مشخص بوده که برجام بحث «رفتار مخرب و اقدامات شریرانه» آمریکا در منطقه را پوشش نمی‌دهد.

شکایت ایرانیان مقیم آمریکا از ترامپ

ایرانیان مقیم آمریکا برای شکایت از حکم مهاجرتی ترامپ به دادگاه می‌روند.

نشریه پولیتیکو در مقاله‌ای اعلام کرد: حکم منع روادید به شهروندان کشورهای مسلمان، خشم ایرانیان مقیم آمریکا را بر انگیخته است و گروه زیادی از ایرانیان آمریکا که بطور معمول خود را از مسائل سیاسی آمریکا دور نگه می‌دارند، علیه حکم مهاجرتی ترامپ که صدور روادید برای شهروندان شش کشور از جمله ایران را ممنوع کرده است به دادگاه‌های این کشور شکایت کرده‌اند.

این ایرانیان قرار است به منظور شکایت علیه این حکم که محدودیت‌هایی را برای ورود دانشجویان و پژوهشگران ایرانی به آمریکا ایجاد کرده است، بطور جداگانه در دادگاه‌های آمریکایی حضور یابند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
چون کل متن و تیتر خبر و کپی پیست کردین یادتون رفته سال 97 شده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
فکر کنم شما نگرفتی مطلب چیه! ... چکیده رخدادهای سال 96 است مسلما بعضی عبارت به سال 95 اشاره داره
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
سوتی عظیم
چقدر بكيم حج همين جاست چرا گوش شنوانيست
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
دبی و آنتالیا و لس و آنجلس هم همین جاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
حالا کی گفته هر چی شما میگی بقیه باید قبول کنن
تداوم نحسی ۹۲ در ۹۶ هم دامن مردم را گرفت تا روز آخر
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
پرده بالا رفت و دیدم هست و نیست...راستی نا دیدنی ها ، دیدنی است....خیلی از حقایق برای مردم روشن شده است. هر چند توده مردم این حقایق رو می دونستند
هر بلایی سر بیشتر این ملت میاد حقشونه اینا هنوز هم میرن حج با این همه اتفاق که افتاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
عزیزم حج واجبه شاید اگر نبود تا حالا 100 بار بینمون جنگ شده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
شما باید دقت کنی که بین دولت عربستان و حج تفاوت قائل بشی. حج اختراع عربستان نیست که حالا ما نریم حج فقط محل برگزاریش تو عربستانه
فوربس:
البته ترکیه مصر و اسراییل در رده های بالاتر از ایران قراردارند تعداد نفرات و بودجه کمتر
سال 96 سال بدی بود البته برای ژنهای خوب هر سال بهتر از پارسال و سال 97 سال بسیار بسیار سختیه, سالهاست وقت داشتیم صنعت را بسازیم ولی هیچ کاری نکردیم الان صداش دراومده, مثل خودرو سازی , نساجی و...
"بازگشایی نمایندگی حج ایران در عربستان و از سر گرفته شدن سفر حاجیان ایرانی" مردم عزیز ایران پولها را آماده کنید. بخشی از پولهایی که بن سلمان در سفر اخیرش به کوشنر داماد ترامپ داده باید از این طریق تامین گردد. عجله کنید
میلیاردها پول رو بدیم به عربستان این پول تبدیل به موشک و بمب بشه و بر سر مردم فلاکت زده یمن فرود بیاد وان ها رو به خاک و خون بکشه،،،،،،
خوب اگه حج نباشه سازمان اوقاف چطور هزینه هایش را تامین کند؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی