بازدید 2206

کلاهبرداری به بهانه اعطای وام ۸۵میلیون تومانی

کد خبر: ۷۸۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳ 10 March 2018

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری کلاهبرداری که با وعده اعطای وام و با راه‌اندازی کانال تلگرامی طعمه‌های خود را سرکیسه می‌کرد، خبر داد.

به گزارش ابتکار، سرهنگ تورج کاظمی اظهار کرد: فرد کلاهبردار با راه اندازی کانال تلگرامی و نیز درج آگهی در سایت دیوار اقدام به تبلیغ جهت ثبت نام و پرداخت وام به مبلغ ۸۵میلیون تومان با سود چهار درصد کرده بود.

وی با اشاره به اینکه ظرف کمتر از ۲۴ساعت ادمین و محل شرکت شناسایی و متهم دستگیر شد، گفت: با حضور ماموران مشخص شد مجوز ثبتی شرکت در زمینه دیگری است که در بازرسی اسناد واریزی از ۱۰۰شهروند متقاضی وام کشف شد.

منابع مالی جهت پرداخت وام فراهم نشده و برای تامین نقدینگی لازم اقدام به دریافت وجه از شهروندان کرده است.

در ادامه رجبی، کارشناس فناوری اطلاعات درباره این شیوه کلاهبرداری اظهار کرد: با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، وقوع جرایم متعدد در این خصوص با بهره گیری از متودها و تکنیک‌های فنی و بعضا از طریق سوءاستفاده سودجویان از ساده‌لوحی مخاطبان، افزایش قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به دهه‌های قبل داشته است و سودجویی افراد را در این حوزه به یک تجارت غیرقانونی(illega- business) تعبیر می‌شود.

وی افزود: علی رغم تاکید مکرر پلیس و سازمان‌های متولی در این خصوص مبنی بر هوشیاری مردم در استفاده از شبکه‌های اجتماعی متاسفانه شاهد آن هستیم در مواردی شهروندان توجهی به بررسی اصالت معاملات و بسته‌های پیشنهادی در این فضا ندارند که نمونه آن همین موردی است که پلیس فتا نسبت به دستگیری کلاهبردار اقدام کرد که از ایراد خسارات مالی به شهروندان در یک اقدام به‌موقع پیشگیری کرد.

رجبی بیان کرد: لازم است با نزدیک شدن به ایام پایانی سال که خریدها افزایش می‌یابد و بخشی از آن در محیط‌های مجازی شکل می‌گیرد توجه بیشتری به آموزش‌های پلیس و سازمان‌های متولی داشته باشیم تا مجرمان سایبری را ناکام بگذاریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست