بازدید 4720
کارشناسان وال‌استریت پیش‌بینی کردند

گرانی طلا در واکنش به تصمیم جنجالی ترامپ

اکثر کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز با اشاره به ابهامات اقتصادی و ضعف دلار آمریکا، افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند.
کد خبر: ۷۷۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۶ 04 March 2018

اکثر کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز با اشاره به ابهامات اقتصادی و ضعف دلار آمریکا، افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند.

به گزارش ایسنا، از میان ۲۱ کارشناس بازار که در نظرسنجی طلای وال استریت شرکت کردند، ۱۴ نفر یا ۶۷ درصد افزایش قیمت طلا و سه نفر یا ۱۴ درصد کاهش قیمت این فلز ارزشمند را پیش بینی کردند در حالی که ۴ نفر یا ۱۹ درصد نسبت به روند قیمت طلا در هفته جاری نظری نداشتند.

در این بین، از ۵۴۱ سرمایه‌گذاری که در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز شرکت کردند، ۲۷۲ نفر یا ۵۰ درصد نسبت به افزایش قیمت‌ها در هفته جاری خوش‌بین بودند و در مقابل، ۱۸۹ نفر یا ۳۵ درصد کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کردند و ۸۰ نفر یا ۱۵ درصد نیز نظری نداشتند.

برای هفته گذشته، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به روند قیمت طلا به اکثریت نرسیدند. ۳۷ درصد از کارشناسان وال استریت نسبت به بالا رفتن قیمت طلا خوش بین بوده و ۳۷ درصد نظر خنثی داشتند در حالی که ۴۷ درصد از سرمایه گذاران انتظار داشتند طلا افزایش پیدا کند. هر اونس طلا برای تحویل در آوریل در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با ۱۸.۲۰ دلار یا ۱.۴ درصد افزایش، در ۱۳۲۳.۴۰دلار بسته شد اما برای کل هفته حدود ۰.۵ درصد افت قیمت نشان داد.

بدون در نظر گرفتن هفته گذشته، کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون سه به چهار بوده اند. درصد درستی پیش‌بینی سرمایه‌گذاران در کل سال میلادی گذشته ۶۲ درصد و کارشناسان وال استریت ۵۹ درصد بود.

کن موریسون، دبیر نشریه "موریسون در بازارها" در میان کسانی است که انتظار دارد طلا از نگرانی‌ها نسبت به تشدید جنگ تجاری سود ببرد. به گفته وی، چشم انداز جنگ تجاری با اکثر شرکای تجاری قوی و متحدان آمریکا، به یکباره نظرات نسبت به دلار و طلا را تغییر داده و قیمت این فلز زرد ممکن است تا زمانی که جزییات بیشتری درباره تعرفه‌های پیشنهادی روشن شود، حمایت شود.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت "پرایس فیوچرز" معتقد است تعرفه‌های وارداتی آمریکا برای فولاد و آلومینیوم، ممکن است با برانگیختن فشارهای تورمی از قیمت طلا پشتیبانی کند. تعرفه‌های بالاتر قیمت اقلام متعدد از خودرو گرفته تا سودا را افزایش خواهد داد.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت SIA نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین بوده و گفت: قیمت طلا در کانال ۱۳۰۰ تا ۱۳۶۰ دلار ثابت مانده و بررسی نمودارهای فنی احتمال افزایش قیمت این فلز را نشان می‌دهد. همچنین به نظر می‌رسد تعرفه‌های فولادی ترامپ اعتماد بازار را مخدوش کرده و سرمایه‌گذاران را متقاضی دارایی‌های مطمئنی مانند طلا ساخته است.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی "آدریان دی" نیز معتقد است قیمت طلا بهبود خواهد یافت زیرا ریزشی که این فلز ارزشمند پس از اظهارات هفته گذشته جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا، پیدا کرد بیش از حد بوده است. وی بر این باور است که بانک مرکزی آمریکا با توجه به سطح بالای بدهی فدرال، نسبت در افزایش نرخ‌های بهره محتاط خواهد ماند.

اما کوین گریدی، رییس فونیکس فیوچرز نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشت. وی بر این باور است که افزایش قیمتی که طلا پس از اعلام تعرفه‌های واردات فولاد آمریکا پیدا کند، به دلیل خرید سفته‌ای کوتاه مدت بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار