بازدید 41304

دور زدن استاد داور و دفاع از پایان نامه پر اشکال با دستور آقای رئیس + سند

این مثال مستند به خوبی اشکالات ریز و درشت آموزش عالی کشور را نشان می دهد که با دستان برخی متولیان آموزش کشور رقم می خورد تا با این مجموعه اتفاقات، فاتحه علم و دانش کشور خوانده شود و در این میان بی توجهی مقام های مسئول به چنین اشکالاتی نیز ظاهراً فضا را برای تکرار این اتفاقات در سطوح مختلف فراهم کرده است.
کد خبر: ۷۷۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳ 03 March 2018

دور زدن استاد داور و دفاع از پایان نامه پر اشکال با دستور آقای رئیسدفاع از پایان نامه های دانشجویی و فارغ التحصیل شدن از مقاطع تحصیلات تکمیلی، نیازمند رعایت قوانینی است که هر چند به ظاهر دشوار است، عمل کردن به آنها به استاندارد شدن کیفیت پژوهش ها و نیز استقرار عدالت آموزشی کمک می کند؛ اتفاقی اجتناب ناپذیر که گویا در برخی دانشگاه ها چندان مورد توجه قرار نمی گیرد و تنها با یک دستور از سوی مقامات ارشد می توان آنها را نقض کرد.

به گزارش «تابناک»؛ استاندارد مرسومی که در رابطه با فرایند دانش آموخته شدن از مقطع کارشناسی ارشد و نیز دکترا وجود دارد، آن است که دانشجو پس از گذراندن واحدهای آموزشی با انتخاب یک پژوهش علمی و زیر نظر راهنما و مشاور توان پژوهشگری خود را نیز اثبات کند. هرچند این پایان نامه ها ممکن است خروجی مثبت و کاربردی چندانی نداشته باشد، اگر اجرایی نشوند، استاندارد مصوبی که برای احراز شرایط دانش آموختگی وجود دارد را زیر سؤال می برد.

با همه انتقاداتی که به فرایند دانش آموختگی در کشور وجود دارد، به هر حال طی کردن فرایندهایی مثل دفاع از پایان نامه همراه با تأیید نهایی اساتید راهنما، مشاور و داور از جمله موضوعاتی است که باید به آن تمکین کرد و هر گونه اشکال در این فرایند معنایی جز یک تخلف آشکار ندارد.

در شرایط کنونی و در پی نظارت ضعیف نهادهای مسئول، گویا در برخی دانشگاه و دانشکده ها فرایندهای واقعی نظام آموزشی در این رابطه اجرایی نمی شود و این موضوع زمینه ساز هر گونه بهره برداری غیر قانونی و نقض عدالت را فراهم می کند؛ شرایط عجیبی که سبب می شود برخی افراد دانش آموخته بدون احراز صلاحیت لازم مدرک تحصیل بگیرند و آنچنان که باید و شاید استانداردهای آموزشی را رعایت نکنند.

هرچند تخلف هایی از این دست محدود به یک فضای دانشگاهی خاص نیست و این مسأله در بسیاری از مجموعه های آموزشی کشور رخ می دهد، مستنداتی در اختیار «تابناک» قرار دارد که نشان می دهد تخلف های اینچنینی به صورت مشخص در دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران مرسوم است.

در این دانشکده و در خردادماه سال جاری پایان نامه ای با عنوان «بررسی تأثیر قابلیت های بازاریابی بر کسب مزیت رقابتی صادراتی شرکت های صنایع غذایی در بازارهای بین المللی» دفاع شده است که داور نخست پایان نامه پس از مطالعه و بررسی این پایان نامه، آن را فاقد استانداردهای لازم و دارای اشکالات اساسی دید که نیازمند اصلاحات اساسی است.

در شرایطی که دانشجوی نویسنده این پایان نامه باید ایرادات داور پایان نامه را تصحیح و آن را آماده دفاع می کرد، چنین اتفاقی نیفتاده و داور زمانی متوجه این تخلف می شود که جلسه دفاع برگزار شده و دانشجو نمره دفاع را دریافت کرده است.

استاد داور نیز وقتی به این مسأله اعتراض کرد، از قرار معلوم صورت جلسه برای امضا پیش روی او قرار می گیرد که او از امضای آن امتناع می کند.

در چنین شرایطی و با دستور رئیس دانشکده ناگهان اسم این داور از لیست حذف و نام رئیس دانشکده جایگزین می شود تا او صورت جلسه را بدون حضور در جلسه دفاع و گرفتن ایرادهای پایان نامه امضا و ضمن بهره مندی از مزایای مالی در رخ دادن این تخلف نیز مقصر باشد.

 این مثال مستند به خوبی اشکالات ریز و درشت آموزش عالی کشور را نشان می دهد که با دستان برخی متولیان آموزش کشور رقم می خورد تا با این مجموعه اتفاقات فاتحه علم و دانش کشور خوانده شود و در این میان بی توجهی مقام های مسئول به چنین اشکالاتی نیز ظاهراً فضا را برای تکرار این اتفاقات در سطوح مختلف فراهم کرده است.

بر این اساس، باید گفت عدالت آموزشی و استانداردهای لازم برای رعایت کیفیت آموزش در کشور با تخلف های برخی مدیران تا سطح بسیار بالایی افزاش یافته و شرایط به گونه ای شده که دیگر نمی توان انتظار برخورد قانونی با چنین تخلف هایی را نیز داشت، چون در بیشتر این موارد مسئولان برخورد خود بخشی از تخلف می شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۵۳
تابناک عزیز
این که شما میفرمایید افت دامن گیر همه دانشگاهای کشور شده.اینجا که حالا دانشگاه ازاد هست و خوب ازادتر هم هست!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
تازه موضوع جدیدی هم نیست. بخصوص در دانشگاه آزاد سالهاست که برقرار لست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
تابناک راستشو بگو مشکلت بااین بنده خدار رئیس دانشگاه چیه؟
البته خودتون هم می دونید این قضیه در تمام دانشگاهای کشور صدق میکنه از دانشگاهای سراسری تا آزاد دکتراش دارن همینجور بی سواد وارد جامعه می شن
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
بانی مشکلات امروز ما دانشگاه آزاد از همه چیز است!!
کارهای دانشگاه ازاد را به حساب آموزش عالی نباید نوشت. ببینید چه کسانی از وجود دانشگاه آزاد منفعت برده و می برند. این دانشگاه بیش از اینکه محلی برای دانش و پژوهش باشد محلی برای کسب درآمد و مدرک فروشی و کارهای سیاسی بازی است.
برای حفظ آموزش عالی باید دانشگاه ازاد و غیر انتفاعی و .... جمع شوند.
ای کاش به این موضوع توجه کنید که «اداری» کردن فرآیند «پژوهش»، به رکود علمی (بخوانید مرگ علمی) منجر میشود. علاوه بر این، ممکن است نتایج بدست آمده توسط یک دانشجو با مطالعات استاد داور در تناقض باشد و برداشت مدیریت دانشگاه قابل قبول بودن نتایج دانشجو بوده است. خلاصه اینکه «استاد» اعم از داور یا غیر داور، مرجع تقلید یا ژنرال پنج ستاره نیست؛ استاد پژوهشگری با سابقه پژوهشی بیشتر (بعضا در زمینه ای متفاوت) است که ممکن است در مورد یک پایان نامه مرتکب خطای علمی شود.
چند سال قبل من هم از یک پایان نامه دفاع کردم
قبلا فقط یک بار استاد راهنما را دیدم
که کلیات رو بهم گفت نوشتم و سرفصل ها را هم مشخص کرد
شش ماه بعد که جلسه دفاع بود داورها گفتند کلیات رو دوباره بنویس و سه فصل رو هم حذف کن
این هم پایان نامه نویسی ما
کلا فاتحه علم خونده شده و خرماش رو هم خوردن
گر ملک این است بدین روزگار زین ده ویران دهمت صد هزار
وضع آموزش عالی ما خراب تر از این ها است . از رشته های لیسانس بدون دیپلم تا فوق لیسانس و دکترای بدون استاد و ورودی با نمره منفی تا پایان نامه های این گونه و استادان تزریق شده با مدارک غیر مربوط . وقتی تمامی مسوولین دوست دارند یک دکترا به همراه نام شان ادا شود و فرصت سر کلاس رفتن هم ندارند ، هین وضع پایان نامه که مشخص
تنها تعدادی دانشگاه به همت اساتید با چنگ و دندان سعی کرده اند خود را سرپا نگه دارند .
نمیدانم چرا چند وقتی است تابناک به دانشگاه آزاد و خصوصا این دانشکده گیر داده
بنده از لیسانس تا دکتری در دانشگاه دولتی خواندم. چیزهایی در دانشگاه تهران دیدم که جایی از عدالت نیست
در یکی از دانشکده ها یکی از دانشجویان با خودکار نوشت(پایان نامه تایپ نشده بود) و دفاع کرد و بعدا موقع فارغالتحصیلی تایپ شده را داد. .. راستی یک سری به پیام نور و غیرانتفاعی هم بزنید
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
معلومه چرا گیر داده چون مشت نمونه خرواره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
تو خیلی از دانشگاه های دولتی پایان نامه ها رو خود اساتید راهنما می نویسند تا دانشجو هر چه سریعتر دفاع کرده آنها هم از امتیاز علمی مربوطه برای ارتقا استفاده کنند.کارهای اصلی پایان نامه بردار من را استاد راهنمایش انجام داد.
در بهترین دانشگاه کشور پایان نامه پزشکی ،خریداری شده به قیمت دو میلیون تومان ؟ آنکه پایان نامهٔ بازار یابی است که تاثری بر سلامت مردم ندارد؟ فقط یک بی عدالتی است که اکنون در سطح کشور ،مد شده ،هر کسی بعدالت رفتار کند ساده لوح گفته میشود ،،؟
گرامی برادران: فاتحه آموزش عالی کشور 16 سال پیش خوانده شد. وقتی رئیس دولت نهم به بهانه انقلابی بودن و نبودن دستور پاکسازی کامل اساتید با تجربه و با سواد را داد و جمعی دانشجوی بی سواد را مدرک بدون محتوای دکتری داد و آنان را در گلوگاه گزینش و پذیرش قرار داد. کاری که امروز فاش کرده اید نتیجه همان گزینش ها است. اکنون برخی فارغ التحصیلان دکترهای ما در علوم انسانی به اندازه دیپلم یا حد اکثر به اندازه لیسانس سابق سواد دارند. همان کسانی که دیروز دکتری کیلویی گرفته اند امروز به هم صنفان خود دکتری کیلویی می دهند.
اگر مسؤلان عالی مقام فکری نکنند فاتحه اش که خوانده است
این مسائل بویِ دعوای شخصی دارد نه تعهد و تعصبِ گزارش دهنده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
ظاهرا نویسنده دل خیلی پری از این دانشکده داره که هر چند وقت یک بار یک گزارش ازش می ده بیرون.چون اگه واقعا خبرنگار منصفی بود یک سری هم به جاهای دیگه مثلا غیر انتفاعی ها می زد
کسانی که دانشگاه آزاد را در ایران راه اندازی کردند جنایت علیه بشریت انجام دادند. همه اخلاق و نظم و راستگویی و دانش را از این کشور ربودند
تمامی اساتید 60 سال به بالای دانشگاه سراسری و ازاد باید بازنشسته شوند و جای آنها را جوانان دارای علم به روز و تحصیلات عالیه که سالهاست پشت درب هیات علمی مانده اند بگیرند
بنده از تصمیم آقای دکتر فرهاد رهبر برای جایگزینی استادهای به روز به جای استادهای چندشغله حمایت می کنم. بعضی اساتید چندشغله قدیمی داریم که ده تا پست دارند، آن وقت نه نفر جوان فارغ التحصیل به روز، باسواد و توانمند بیکارند. باید به چند شغلی خاتمه داده شود. طرف هم استاد دانشگاه است هم معاون وزیر، عضو ده تا هیات مدیره، نماینده مجلس، عضو هیات رییسه پژوهشگاه، فرهنگستان، .... آن خیلی ها بیکارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
البته این تصمیم مختص به ادم های خاصی مثل زیباکلام میشود وگرنه استاد ما هم در دانشگاه تهران تدریس دارد هم آزاد
دانشگاه آراد بی کیفیت ترین دانشگاه هست. چرا سرتون رو در برف میبرید؟ جمع کنید این به اصطلاح دانشگاه را
آش شورتر از این حرفهاست!
دانشگاه ازاد ارده کرده همه ملت رشید ایران را دکتری دهد تا به هر قیمتی است بماند.خطر این دانشگاه برای مملکت بدتر از امریکا و اسراییل است.ای مصلحان ای سپاه ای حاج قاسم ای بسیج ای حوزه فریاد برسید
با سلام،
احتراما: چون اینجانب هم در دانشگاه آزاد و هم دانشگاههای دولتی کار کرده ام این موارد بیشتر در دانشگاه آزاد رخ میدهد نه آموزش عالی کشور.
این گونه نمی شود قصاوت کرد. شاید داور نخست خرده حسابی با دانشجو یا استاد راهنمای دانشجو داشته است در این صورت هیچ گاه نظر ایشان جلب نخواهد شد. اگر چنین بوده حذف داور و داور نبودن ایشان در هیچ پایان نامه ای درست و بدون اشکال است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
اینطور باشه که هرکی هرکی میشه .و داوران رو به بهانه خرده حساب داشتن عوض میکنن و رییس دانشکده بدون حضور در جلسه بعدا امضا میکنه و حق الزحمه میگیره
تجربه خودم از دانشجویان مقطع لیسانس که در دانشگاه علم و صنعت در رشته مهندسی نرم افزار (ارشد مجازی) پذیرفته شده بودند

دانشجویان دانشگاه آزاد :
دانشجویان دانشگاه آزاد پول می دادند مقاله می خریدند و پروژه ای که نیاز به پیاده سازی داشت رو هم به بیرون می دادند تا براشون آماده کنند و برای هر پروژه پیاده سازی 700 هزار تا 1.5 میلیون پرداخت می کردند.
یک تعدادشون هم مشروط شدند و انصراف دادند.

دانشجویان دانشگاه ملی :
دانشجویان دانشگاه ملی متفاوت بودند، یک عدشون مقاله خارجی ترجمه می کردند یک تعداد پروژه هاشون رو بیرون می دادند تا براشون آماده کنه و یک سری هم کلا پروژه های ضعیفی داشتند
تو یک مورد که پیاده سازی وب کراول (موتور جستجوی وب) بود، همشون از زبان های برنامه نویسی مفسری (مثل پی اچ پی و پایتون)!!! استفاده می کردند. اصلاً برنامه نویسی و کامپیوتر رو درک نکرده بودند

دانشجوی علمی کاربردی :
من خودم لیسانس علمی کاربردی داشتم و کلیه مقالات رو خودم می نوشتم و خودم راستی آزمایی می کردم و همچنین کلیه پروژه ها رو خودم پیاده سازی می کردم

این نمونه ای از لیست کارهایی بود که انجام دادم :
- پیاده سازی بانک اطلاعاتی با استفاده از هش (این مورد مقاله بود و من، هم پیادش کردم و هم از عملکرد این سیستم مقاله ایجاد کردم)
- پیاده سازی وب کراول عکس (نوآوری، چون بقیه افراد فقط وب کراول متن داشتند) با زبان برنامه نویسی C (بقیه با زبان های برنامه نویسی مفسری!!!)
- پیاده سازی وب سرویس و الگوریتم - عکسش رو در لینک زیر می زارم
http://s6.uplod.ir/i/00917/3rq343t1x711.png
- پروژه ایجاد CMS
- ماژول نو اس کیو ال دات نت

متعصفانه نمره های مقالات و پروژه های من نسبت به سایرین تفاوتی نداشت و اساتید برای نوآوری و عدم ارجاع مقالات بنده به مقالات اینگیلیسی، تفاوتی قائل نمی شدند.

من در طول 3 ترم ارشد رو گرفتم و نمی دونم بقیه چی کار کردند

این تجربه بنده از برخورد با دانشجویان دانشگاه های مختلف ایران بود

واقعاً جای تعصف داره که کشور ایران عالم بودن رو به پذیرش مقاله در ISI می دونه در صورتی که هر مقاله متوسطی رو هم قبول می کنند و جز خروج ارز هیچ فایده ای برای کشور نداره
کل بخش مقالات تامسون رویترز (ISI) رو میشه با 2 میلیارد دلار خرید.

با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
متاسفانه، تاسف.
لاک غلط گیر
| France |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
بلح واغعا جای تعصف بثیار دارد این موزوء دوصط اذیذ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
معلوم شد چرا نمره های شما چرا فرقی با بقیه نداشت

عزیز جان! غلط املایی داری

اساتید به مقالات و پروژه های نمره های بیشتری دادند ولی از غلط املایی شما کم کردند!

متعصفانه و تعصف نه، متاسفانه، تاسف صحیح است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
آقا کلی خندیدم به این داستانی که تعریف کردی.لیسانس علمی کاربردی و سواد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خخخخخخخخخخخخخخخخ
بابا دانشگاه آزاده . همه کپی پست . کلهم . نسخه چینی دانشگاه سراسری
شبیه به این موضوع در یکی از دانشگاه های دولتی برای من اتفاق افتاد. به عنوان داور نامه ای نوشتم که رساله اکثرا کپی است. علیرغم این جلسه دفاعیه برگزار و اسم بنده را از لیست صورتجلسه حذف کردند.
این وضع باعث تاسف است.
وقتی همه تایید می کنند و فقط یک نفر مخالف است پس آن یک نفر مشکل دارد نه بقیه.مگر شما طالب دموکراسی و کاسبی از نام دوموکراسی نیستید؟خوب این در مرام شما است.چرا اینجا که با این شیوه حال نکردید چپکی مسائل را مطرح میکنید؟
پاسخ ها
احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
همینطوری میشه که یه نفر یه نفر که وجدان کاری دارند رو حذف میکنند و دانشگاه ازاد امثال این رییس که اصلا در جلسات دفاع حضور پیدا نمیکنه و از پایان نامه ها مطلع نیست پر میشه
آقایون تابناکی . زیاد خودتون رو اذیت نکنید . روسای تهران مرکز از آقای دکتر ا راضی و کتبا تشکر و قدردانی کرده اند . مورد حمایت حراست دانشگاه هم هست .پس خودتون رو خسته نکنید
با اینهمه تخلف هنوز رییسه ؟؟؟!!!!!!!! حتما پشتش گرمه !!!!!!؟؟؟؟
چند جلسه از ترم جاری گذشته ؟ کلاسهای درسهای روزهای جمعه ما در این دانشکده هنوز تشکیل نشده و نمیدونیم استادش کی هست
حجه الاسلام اژه ای در جلسه آخر هفتگی خطاب به بانک مرکزی :پس حراست و بازرسی چکار میکردند ؟
دستگاههای نظارتی دانشگاه چکار میکنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
مگه بدون اطلاع و هماهنگی نظارت و بازرسی و گزینش و.رییس و...... میشه اینهمه تخلف کرد؟پس حداقل در جریان هستند ..
سال گذشته اساتید دانشگاه آزاد طبق قانون کارو بیمه تامین اجتماعی عیدی بیش از کارکنان دولت گرفتند . امسال ترفندی زده و برای دهه فجر 150 هزار تومان هدیه واریز کردند سپس همان عیدی کارکنان را یعنی 827 هزار تومان را پرداخت کردند تا کاهش عیدی دیده نشود
جناب آقای دکتر ولایتی که نسبت به سخنرانی استادی در اراک حساسیت مناسبی داشته و دستور برخورد دادند چرا نسبت به این گزارشات تخلفات این رییس دانشکده متخلف و گزارشات مکرر رسانه ها و اساتید و کارکنان و دانشجویان از تخلفاتش حساسیت نشون نمیدند.
شاید کشتیبان درگیر اختلاف با کاپیتان کشتی شده و سیاستی از خودش نشون نمیده.
من خودم دانشگاه آزاد و دولتی درس خوندم دولتی در غربت بودم درسهامو نخوندم ول ولی قبول شدم با سختگیری استادها اما دانشگاه آزاد سعی کردم از محدوده بومی خارج نشم زحماتی که برا آزاد کشیدم واسه دولتی میکشیدم معدل الف میاوردم در دانشگاه دولتی یک دهم آزاد مطالعه نکردم مجانی بود پایان نامه ملاک سواد علمی بود ن نیست خیلی افراد برجسته هست دست به مقاله نویسی بر حسب استاندارد شیکاکو نوشتن بلدن انجام نمیدن خلاصه بیهوده به دانشگاه ازاد رو انگ نزنید ارم دانشگاه ازاد در جهان ازتمام دانشگاهای ایران برتر معتبرتر هست دانشگاهای دولتی فکر میکنن برترن به موی دانشگاه آزاد نمیرسن.
وهر کسی هم جرات پول دادن درس خوندن نداره هم پول میده هم درس میخونه پول دراوردن از خود درس خوندن زحمت تره دولت قدردان باید دانشجویان فارغ التحصیلان ازاد باشه با بیت المال درس نخونده ان.
کلا پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا در اکثر رشته ها بجز رشته های فنی و مهندسی باید جمع بشه کار اشتباهی است تا ۱۰ سال آینده دودش به چشم آموزش عالی میرود
توی دانشگاه تهران در همين دولت محترم هم هست. باید از ریشه حل کرد موضوع رو. تازه دانشجویی که در داوری کارشناسی ارشد رد شده داره دکتری فارغ التحصیل میشه
بابا یه سری به دانشگاه علمی کاربردی بزنید و از اون هم مطلب بنویسید . پسر عموی من بدون دیپلم از اونجا مدرک فوق دیپبلم گرفته . دوستان هر کی دوست داره سه سوت مدرک بگیره بره علمی کابردری .
چند روز پیش پوتین در مراسم رونمایی از جدیدترین دستاوردهای نظامی روسیه در جمع دانشجویان یک دانشگاه که معادلات نظامی جهان را دستخوش تغییر کرده است، از تلاش و دانش متخصصان دانشگاهی جوانی که در ساخت آن تسلیحات نقش داشته اند تشکر کرد. میخواهم بدانم آنهایی که جاهلانه آموزش عالی و نخبه های دانشگاهی و علم و دانش را به این فجاعت و ناامیدی می اندازند و باعث خروج آنها از کشور میشوند، آیا به کشور و امنیت ملی خیانت نمیکنند؟؟؟؟ یا آن کسی که جوانان را باعث مشکل برای کشور میداند چطور؟؟
اون روزی که تخم لق تعهد یا تخصص رو کاشتید و به این بهانه ادمهای باسواد رو حذف و بی سوادهای رانت دار رو وارد سیستم آموزشی عالی کردید، باید فکر می کردید که امروز چنین چیزایی برداشت می کنید!! گند زدید به علم و دانش رفت پی کارش!
همه كارهاي مملكت بايد به هم بخوره
نميشه كه بقيه جاها خراب باشه دانشگاه آباد باشه!
واحدی که ما در اون تحصیل ارشد میکردیم موظف کرده بود در چندین جلسه دفاع از پایان نامه ارشد دانشکده های مدیریت سایر واحدها برای کسب تجربه شرکت کنیم و از اساتید راهنما گواهی حضور بگیریم . در بهمن 95 در اکثر جلساتی که رییس دانشکده مدیریت تهران مرکز داور بود حضور نداشت و بعد دفاع صورتجلسات رو میبردند تا امضا کنه و تنها از 12 داوری رییس دانشکده در یک روز فقط در دو داوری حضور داشت اونهم چون استاد راهنماها مدیران بانکی و مالیاتی بودند و سراسر جلسه دفاع در حال خوردن پسته و میوه بود و اصلا در باغ نبود!
آزاد باید جمع بشه.من یک ترم درس دادم اصلا شبیه دانشگاه نیست دانشجویان در حد دانشگاه نیستند خیلی ضعیف و بی انگیزه و بی علاقه به یادگیری.آخر هم پول یکی از درس ها را خوردند.
با این همه دانشگاه و دانشکده ، نمی دانم چرا آقای خبرنگار فقط این دانشکده را تیتر میکنه، اوضاع مشکوکه .
سلام.
الان کلا پژوهش افت کرده و دو دلیل هم داره، قبلتر ها هر ادم ضعیفی بدون انگیزه کافی میپرید توی دانشگاه که مدرک ارشد و دکتری بگیره و الان هم که دیگه پول توی مدرک نیست، چون اوضاع اقتصاد خرابه، حتی اونایی که توانایی تحقیق دارند، انگیزه ندارند و آب می بندند
دانشگاه ها هم در اصل همگی مشابه اند فقط شدت و ضعف دارند. دانشگاه های سراسری مطرح هنوز به طور متوسط اوضاع خوبی دارند ولی دانشگاه های سراسری پرت و دانشگاه آزاد همیشه افتضاح بوده اند. علمی کاربردی و فرهنگیان و ... را از منظر پژوهش دانشگاه مپندارید (با احترام به اهالی آن ها)، لذا خودشان را قاطی نکنند.

کلا مدرک ارشد آزاد برای تشخیص دانشمند بودن نیست، پس سخت نگیرید. حالا خوب انجام بده یا نده، زد و بند بشه یا نشه و ... .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان