بازدید 2433

آقای وکیل منجی گروگان شد

کد خبر: ۷۷۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 03 March 2018

مرد جوان وقتی متوجه شد سرنشینان یک خودروی پژو ٤٠٥ با پلاک مخدوش، جوانی را گروگان گرفته‌اند تصمیم گرفت هرطور شده وی را از دست آدم ربایان نجات دهد.

به گزارش همشهری، این مرد با تعقیب خودرو، پلیس را در جریان قرار داد و در نهایت با دستگیری 3برادر زورگیر، گروگان آنها نجات یافت. به گزارش همشهری، ظهر سه‌شنبه 3برادر زورگیر که به بهانه خرید خودرو با صاحب یک پرشیا قرار گذاشته بودند، او را با تهدید چاقو ربودند و به یک خودروی پژو 405منتقل کردند تا اموالش را زورگیری کنند.

اما در بین راه جوان وکیلی که با دیدن پلاک مخدوش خودروی پژو به ماجرا مشکوک شده بود به این خودرو نزدیک شد و با دیدن مردی که با ایما و اشاره درخواست کمک می‌کرد، فهمید که وی توسط دزدان ربوده شده است. جوان وکیل به تعقیب پژو پرداخت و در بین راه با دیدن مأموران پلیس، ماجرا را به آنها اطلاع داد.

به این ترتیب مأموران تعقیب پژو را ادامه دادند و در نهایت موفق شدند با محاصره این خودرو و تیراندازی هوایی، سارقان را دستگیر کنند و جوان گروگان را نجات دهند. صبح دیروز ٣‌متهم دستگیر شده به شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت منتقل شدند و پیش روی قاضی علی وسیله ایرد موسی قرار گرفتند. شاکی پرونده که جوانی 21ساله است نیز در این جلسه حضور داشت.

او در تشریح ماجرا گفت: برای فروش خودروی پژو پرشیای خود در سایت اینترنتی آگهی درج کردم و شخصی با من تماس گرفت و گفت ماشینم را می‌خرد. از آنجا که ماشین را قسطی خریده بودم و ٤‌میلیون تومان از قسطش مانده بود، قرار شد به همراه خریدار اول به شرکت لیزینگ برویم تا پول ماشین را تسویه کرده و بعد از آنجا راهی دفترخانه شویم و سند ماشین را به نام او بزنیم. پسر جوان ادامه داد: وقتی به محل قرار رفتم با 2مرد جوان روبه‌رو شدم.

آنها گفتند با خودروی‌٤٠٥ آنها به دفترخانه برویم. بی‌خبر از همه جا به سمت ماشین رفتم و دیدم 3مرد داخل آن نشسته‌اند. در همین هنگام 2جوان خریدار با تهدید چاقو مرا به داخل ماشین انداختند و من ماندم و ٣ سرنشین پژو که همگی ورزشکار و قوی هیکل بودند. آنها شروع کردند به کتک زدن من و با تهدید کارت عابربانکم و مدارک ماشین و سوئیچ آن را گرفتند. سپس ماشین شروع به حرکت کرد.

آنها قصد داشتند به حاشیه تهران بروند و معلوم نبود چه نقشه‌ای داشتند تا اینکه در بین راه متوجه مرد جوانی شدم که سوار بر ماشینش به ما نزدیک شد و با تکان دادن دست و ایما و اشاره به وی فهماندم که مرا ربوده‌اند. او هم به تعقیب ماشین پرداخت و با اطلاع ماجرا به پلیس باعث دستگیری دزدان و نجات من شد. اگر او فرشته نجاتم نمی‌شد معلوم نبود که چه بلایی سرم می‌آید. انکار ٣ برادر متهمان دستگیر شده اما در ادامه جلسه منکر سرقت و گروگانگیری شدند و گفتند که شاکی را می‌شناختند و از او طلبکار بودند.

ادعای آنها در حالی مطرح می‌شد که تحقیقات پلیس نشان می‌داد با خودروی 405 که در اختیار دزدان بود چندین مورد زورگیری ثبت شده است. آنطور که مشخص بود سرنشینان پژو در پوشش مسافرکش، مردان جوان را سوار کرده و با تهدید چاقو اموالشان را سرقت می‌کردند. در این شرایط قاضی پرونده برای هر سه متهم قرار قانونی صادر کرد و تحقیقات پلیس درباره جرایم آنها ادامه دارد. من بی‌گناهم! برادر بزرگ‌تر ورزشکار است و می‌گوید که شاکی را می‌شناسد و اصلا گروگانگیری و زورگیری در میان نبوده و از قبل شاکی را می‌شناخته است. گفت‌وگو با او را بخوانید.

چطور شاکی را می‌شناسی؟ او در کار خرید و فروش ماشین است. من ٢‌مرتبه از طریق سایت اینترنتی از او پرشیا خریدم. اما بعد متوجه شدم هردو ماشین چپی است و او به ما ماشین را انداخته بود. بعد از آن هرچه به او زنگ زدم موبایلش خاموش بود تا اینکه به‌تازگی یک آگهی جدید فروش پرشیا دیدم که قیمتش مناسب بود.

با خودم گفتم این همان پسرجوانی است که سرم را کلاه گذاشته بود و با او قرار گذاشتم. چرا او را گروگان گرفتید؟ می‌خواستیم او را تحویل پلیس بدهیم. پس چرا شکنجه‌اش کردید؟ همه اینها دروغ است. شکنجه در کار نبود. درباره حرف‌های وکیلی که باعث دستگیری شما شد چه می‌گویی؟ نمی‌دانم او از کجا پیدایش شده اما ما بی‌گناهیم!

چرا پلاک ماشین را مخدوش کردید؟ چون دوربین طرح ترافیک پلاکمان را ثبت نکند. تعدادی شاکی از شما شکایت کرده‌ و گفته‌اند که از آنها زورگیری کرده‌اید. این را هم قبول نداری؟ نه. ما زورگیر نیستیم. درست است که هیکل ورزشکاری داریم اما در کار زورگیری نیستیم و دوست داریم زودتر آزاد شویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی