بازدید 5217

دیجی‌کالا استارت‌آپ برگزیده حمایت از مصرف‌کنندگان

کد خبر: ۷۷۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵ 01 March 2018

دیجی‌کالا به عنوان تنها استارت‌آپ حاضر در بین برگزیدگان هفدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده، موفق شد لوح گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کند. هفدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده روز چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ با حضور وزیر صنعت و معدن، رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و معاون اول مجلس شورای اسلامی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد. در این مراسم، بابک فتاحی، مدیر ارشد بخش امور مشتریان دیجی‌کالا، لوح گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را از دست محمد شریعتمداری، وزیر صنعت و معدن، دریافت کرد.

دیجی‌کالا تنها استارت‌آپ برگزیده حمایت از مصرف‌کنندگان

در هفدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده در مجموع از ۱۳۲ شرکت تقدیر شد که اغلب آن‌ها را شرکت‌های بسیار قدیمی فعال در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، مواد غذایی، صنایع بهداشتی و پزشکی تشکیل می‌دادند. این در حالی است که حضور دیجی‌کالا به عنوان یک استارت‌آپ فعال در حوزه‌ی تجارت الکترونیک در جمع برگزیدگان سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده، نشان می‌دهد دولت اهمیت این حوزه را در ارتباط با حقوق مصرف‌کنندگان به درستی درک است.

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت و معدن، در بخشی از سخنان خود در این همایش با توجه به نقش استارت‌آپ‌ها در پیشبرد سیاست‌های دولت برای حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده، استفاده از ابزارهای نوین برای کاهش هزینه‌های داد و ستد و تجارت الکترونیک را یکی از مصادیق رعایت حقوق مصرف‌کننده دانست و گفت: «EGOVERNMENT و ماشینی کردن کلیه خدمات در عصر انفجار اطلاعات انتظار مضاعفی را ایجاد می کند واستارتاپ ها در حوزه IT و ICT رشد و رونق گرفته‌اند و این باعث خوشحالی است و بهتر بود در بین برترین‌های امسال حضور استارتاپها را حس می کردیم».

محمود نوابی، معاون وزیر صنعت و معدن و رییس سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید کننده هم در این همایش بار دیگر با تاکید بر شعار محوری این سازمان اضافه کرد: « جنس فروخته‌شده از سوی فروشندگان باید پس گرفته شود. اصطلاح جنس فروخته‌شده پس گرفته نمی‌شود، به‌رغم این‌که توهین به مشتری بود و پشت شیشه فروشگاه‌ها نصب می‌شد، مردم از آن‌ها خرید می‌کردند و ما این ناهنجاری را به یک هنجار اجتماعی تبدیل کرده بودیم. ما با این پدیده که در هیچ جای دنیا مشابه نداشت‏ مقابله کردیم و امروز شعار ما این است که جنس فروخته شده پس گرفته می‌شود».

به گفته‌ی محمود نوابی، شعار محوری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این است: «کالای فروخته شده پس گرفته می‌شود». دریافت خدمات پس از فروش، حق طبیعی مشتریان است و فروشنده‌ها باید رضایت مصرف‌کننده‌ها را جلب کنند. دیجی‌کالا از اولین کسب‌وکارهای اینترنتی ایران بود که موضوع «۷ روز ضمانت مرجوع‌کردن کالا» را مطرح و اجرا کرد. در حال حاضر خدمات پس از فروش دیجی‌کالا، ماهانه به هزاران مشتری و مخاطب، خدمات مشاوره و راهنمایی، درخواست استفاده از فرصت بازگشت کالا، تضمین بهترین قیمت و سایر موارد را ارایه می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی