بازدید 3854

ثبت‌سفارش با «دلار آمریکا» ممنوع شد

بر اساس ابلاغ بانک مرکزی، از امروز نهم اسفندماه، ثبت‌سفارش با نوع ارز «دلار آمریکا» امکان‌پذیر نیست.
کد خبر: ۷۷۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱ 28 February 2018

بر اساس ابلاغ بانک مرکزی، از امروز نهم اسفندماه، ثبت‌سفارش با نوع ارز «دلار آمریکا» امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر ، بر اساس ابلاغ بانک مرکزی، از امروز (چهارشنبه مورخ ۹۶/۱۲/۰۹)، ثبت‌سفارش با نوع ارز «دلار آمریکا» امکان‌پذیر نمی‌باشد.

شایان ذکر است که این ابلاغیه شامل درخواست‌هایی با نوع ارز «دلار آمریکا» که قبل از تاریخ مذکور، مجوز ۸ رقمی ثبت‌سفارش خود را دریافت نموده‌اند نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این ممنوعیت از آنجا ایجاد شد که ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی کشورمان ۲۴ بهمن ماه امسال در نامه ای به محمد شریعتمداری، وزیر صنعت نوشته است:

«احتراما به استحضار می رساند حسب اطلاعات واصله، همچنان امکان ثبت سفارش واردات کالا با ارز «دلار آمریکا» در سامانه های سازمان توسعه تجارت مهیا بوده و درصد قابل توجهی از مجموع ثبت سفارش های انجام شده با این ارز صادر شده اند. در حالیکه به علت تداوم تحریم های اولیه ایالات متحد، دسترسی شبکه بانکی کشور به سیستم های دلاری به طور کامل قطع می باشد، ثبت سفارش به دلار آمریکا به مفهوم استفاده از شبکه صرافی به منظور تامین مالی واردات است. این شرایط از یک سو سبب افزایش تقاضای دلار آمریکا در صرافی ها شده و از سوی دیگر در تناقض فاحش با تاکیدات مداوم مقام محترم ریاست جمهوری مبنی بر انتقال گردش مالی تجارت کشور از صرافی به شبکه بانکی کشور می باشد.

با عنایت به توضیحات فوق و نظر به اینکه سیاست ارزی کشور رویکرد حذف کامل دلار را مدنظر دارد، لذا خواهشمند است دستور فرمایید به قید فوریت از صدور ثبت سفارش به دلار آمریکا ممانعت به عمل آورند.»

در پی این درخواست، سازمان توسعه تجارت به دستور وزیر صنعت، ثبت سفارش کالا به دلار آمریکا را ممنوع کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار