بازدید 8099
۲
پیمانه اقتصادی؛

از «افت ۴۷ درصدی صادرات نفت به کره جنوبی» تا «واکنش شرکت نفت به گران‌فروشی بنزین»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش شاخص کل بورس به 98 هزار و 98 واحد رسید، عرضه سهام «دراپ باکس» در بورس نزدک، افزایش بهای جهانی طلا در واکنش به عقبگرد دلار، سکه طرح قدیم 22 هزار تومان گران شد، دلار اندکی ارزان تر شد؛ یورو تغییر جهت داد، سامسونگ بعد از تعطیلات نوروز رجیستر می‌شود، زیان انباشته بانک صادرات به 6400 میلیارد تومان رسید و پایان کار دیزل‌ها در فیات کرایسلر را در بر دارد.
کد خبر: ۷۷۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۱ 27 February 2018

از «افت ۴۷ درصدی صادرات نفت به کره جنوبی» تا «واکنش شرکت نفت به گران‌فروشی بنزین»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش شاخص کل بورس به 98 هزار و 98 واحد رسید، عرضه سهام «دراپ باکس» در بورس نزدک، افزایش بهای جهانی طلا در واکنش به عقبگرد دلار، سکه طرح قدیم 22 هزار تومان گران شد، دلار اندکی ارزان تر شد؛ یورو تغییر جهت داد، سامسونگ بعد از تعطیلات نوروز رجیستر می‌شود، زیان انباشته بانک صادرات به 6400 میلیارد تومان رسید و پایان کار دیزل‌ها در فیات کرایسلر را در بر دارد.

 

شاخص کل بورس به 98 هزار و 98 واحد رسید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه هفتم اسفند ماه 96 با افزایش 18 واحدی معادل 0.02 درصد به رقم 98 هزار و 98 واحد رسید. تالار شیشه ای در سومین روز کاری از هفته جاری، بر خلاف روز قبل، شاهد روند صعودی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 5 واحدی معادل 0.02 درصد به رقم 31 هزار و 272 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن، با رشد 5 واحدی معادل 0.03 درصد، عدد 17 هزار و 554 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 3 واحدی معادل 0.03 درصد به رقم 13 هزار و 149 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.06 درصد همراه شد و 63 واحد افزایش را رقم زد و به سطح 105 هزار و 271 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 11 واحد افزایش معادل 0.02 درصد به رقم 69 هزار و 694 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز همانند روز قبل، با 46 واحد افزایش معادل  0.02 درصد همراه بود و عدد 208 هزار و 837 واحد را به نمایش گذاشت. نماد معاملاتی فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 63 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشت.

از «افت ۴۷ درصدی صادرات نفت به کره جنوبی» تا «واکنش شرکت نفت به گران‌فروشی بنزین»

عرضه سهام «دراپ باکس» در بورس نزدک

شرکت دراپ باکس، شرکت اشتراک گذاری بین المللی که ارزشی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار دارد برای عرضه اولیه سهام خود در بازار آمریکا آماده می شود. بر اساس این گزارش، این شرکت پیشنهاد عرضه اولیه ای به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار را به کمیسیون اوراق بهادار آمریکا ارائه داده است تا در صورت موافقت کمیسیون، دیگر مراحل عرضه را به سرانجام برساند. درآمد این شرکت تا پایان سال ۲۰۱۷ با رشد ۳۰ درصدی به ۱.۱ میلیارد دلار رسید در حالی که درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۸۴۵ میلیون دلار بود. به نظر می رسد، دراپ باکس برای عرضه اولیه از مشاورانی مثل گلدمن ساکس، جی پی مورگان، بانک دویجه بهره ببرد. این شرکت قصد دارد در بورس نزدک گلوبال با نماد DBZ عرضه اولیه خود را به سرانجام برساند. جزئیات بیشتر

ثبات نسبی قیمت نفت آمریکا با پایبندی عربستان به قرارداد اوپک

روز دوشنبه، قیمت آتی نفت خام برنت لندن نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه ۳ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه ای ۶۷.۲۸ دلار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افزایشی ۴ سنتی بشکه ای ۶۳.۵۹ دلار صورت گرفت. از دلایل ثبات نسبی قیمت نفت در روز گذشته، اظهارات خالد الفلیح وزیر نفت عربستان سعودی راجع به ادامه ی پایبندی عربستان به قرارداد کاهش تولید نفت اوپک عنوان شده است. به گفته ی وزیر نفت عربستان، تولید نفت خام این کشور برای ماه های ژانویه تا مارچ کمتر از حداقل میزان تعیین شده توسط قرارداد کاهش تولید نفت اوپک خواهد بود. وی گفته است که صادرات نفت خام عربستان در این بازه ی زمانی به طور متوسط کمتر از ۷ میلیون بشکه در روز خواهد بود. این در حالی است که وی احتمال افزایش مجدد تولید نفت در سال ۲۰۱۹ میلادی را رد نکرده است.

افت ۴۷ درصدی صادرات نفت به کره جنوبی

آمارهای شرکت ملی نفت کره جنوبی نشان داد، در حالی‌ که واردات نفت این کشور در مجموع در ماه ژانویه نسبت به مدت مشابه پارسال 6.6 درصد افزایش یافته است، خرید نفت سئول از تهران در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 47.3 درصد کاهش یافته است. بر اساس این آمار، ایران در ماه ژانویه روزانه 7812 بشکه نفت به کره جنوبی صادر کرده است که از 8712 بشکه در روز ماه پیش از آن یعنی دسامبر و 14 هزار و 819 بشکه در روز ژانویه 2017 کمتر است. عربستان در ژانویه 2018 با صادرات 27 هزار و 441 بشکه نفت در روز و کویت با روزانه 14 هزار و 962 بشکه نفت نخستین و دومین صادرکننده نفت به سئول بودند و ایران در جایگاه سوم قرار دارد. پس از ایران قطر و امارات قرار گرفته‌اند. کره جنوبی در ماه ژانویه از کشورهای عربستان و کویت نفت بیشتری وارد کرده است. به نوشته رویترز، میزان واردات نفت از عراق از سوی شرکت ملی نفت کره جنوبی در گروه «دیگر کشورها» دسته بندی شده است از این‌رو ممکن است جایگاه‌های کشورهای صادرکننده دقیق نباشد.

افزایش بهای جهانی طلا در واکنش به عقبگرد دلار

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۳۳۶.۵۳ دلار رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته ۱.۴ درصد سقوط کرده بود که بزرگترین کاهش در دو ماه و نیم اخیر بود. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۳۳۸.۴ دلار رسید.

شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ می‌سنجد، با ۰.۱ درصد افت، به ۸۹.۷۷۴ واحد رسید. این شاخص هفته گذشته ۰.۹ درصد رشد کرده و از ۸۸.۲۵۳ واحد که پایینترین رکوردش در سه سال اخیر بود، فاصله گرفته بود. در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری حدود یک درصد افزایش یافت و به ۱۶.۶۹ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۱۰۵۲.۲۰ دلار معامله شد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد رشد، در ۱۰۰۲ دلار ایستاد.

سکه طرح قدیم ۲۲ هزار تومان گران شد

در جریان معاملات روز دوشنبه بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۷ هزار تومان افزایش مواجه شد؛ ضمن اینکه سکه طرح قدیم نیز با افزایش ۲۲ هزار تومانی دست و پنجه نرم کرد. بر این اساس هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۵۰۳ هزار تومان، طرح جدید یک میلیون و ۵۳۷ هزار تومان، نیم سکه ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۴۷۵ هزار تومان و سکه یک گرمی ۳۱۵ هزار تومان بود. /مهر

دلار اندکی ارزان تر شد؛ یورو تغییر جهت داد

در حالی که روز دوشنبه خبرهایی مبنی بر عدم عرضه دلار از سوی صرافی ها به دلیل عدم توزیع از سوی بانک مرکزی و کمبود ارز در بازار به گوش می رسید، بر اساس اطلاعات سامانه سنا، هر دلار آمریکا در ادامه روند نزولی روزهای اخیر با افت 14 ریال مواجه شد و در پایان روز به طور میانگین به قیمت 44 هزار و 710 ریال قیمت گذاری شد. هر یورو نیز در بازار سومین روز هفته، بر خلاف روزهای قبل، با افزایش 28 ریال به رقم فروش 54 هزار و 903 ریال رسید. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز دوشنبه هفتم اسفندماه با افزایش 27 ریال نسبت به روز گذشته 37 هزار و 235 ریال قیمت خورد. جدول زیر نرخ تبادلی ۳۹ ارز را نشان می دهد.

سامسونگ بعد از تعطیلات نوروز رجیستر می‌شود

محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه در صفحه توییتر خود نوشت: بر اساس گزارش دبیر کمیته طرح ثبت تلفن همراه، به ‌دلیل سهم 50 درصدی سامسونگ در بازار و لزوم تثبیت شرایط در روزهای پایانی سال و جلوگیری از تاثیرات منفی بر مصرف کننده نهایی، اعمال طرح برای این نشان تجاری به بعد از تعطیلات نوروزی موکول شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: سه نشان تجاری تا پایان سال مشمول طرح خواهند شد.

زیان انباشته بانک صادرات به 6400 میلیارد تومان رسید

صورت های مالی منتهی به 30 آذر 1396 بانک صادرات که به تازگی در سامانه کدال منتشر شده است، نشان می دهد که زیان انباشته این بانک به 6400 میلیارد تومان رسیده است و این در حالی که این زیان انباشته در 30 اسفند ماه 1395، 3370 میلیارد تومان و در 30 اسفند ماه 1394، 2039 میلیارد تومان بوده است. اعداد نشان می دهند که حال و روز بانک صادرات به هیچ عنوان خوب نیست و باید منتظر ماند و دید حجت الله صیدی 50 ساله با مدرک دکترای حسابداری و سابقه عضویت در هیأت مدیره بانک صادرات چه عملکردی را جهت برون رفت از این اوضاع از خود نشان خواهد داد. صیدی در مورخه 15 بهمن ماه 1396 در خصوص برنامه های کوتاه مدت جهت بازگشایی نماد گفت: ظرف یکی دو ماه آینده تلاش می کنیم تا با قرار دادن صورت های مالی ٣ ماهه، شش ماهه، ٩ ماهه حسابرسی شده و نهایی کردن گزارش تلفیقی تا قبل از پایان سال جاری، بر روی سامانه کدال، ضمن توقف روند زیاندهی، نماد سهام بانک را باز کنیم. وی در خصوص برنامه های میان مدت نیز افزود: در ادامه این شرایط باید سعی کنیم تا بانک از زیاندهی خارج شده و به سودآوری برسد. صیدی به سهامداران وعده داد که سال 97 سال کاهش زیان خواهد بود و سال 98 سال سودآوری بانک است. جزئیات بیشتر

پایان کار دیزل‌ها در فیات کرایسلر

گروه خودروسازی فیات کرایسلر اعلام کرد تولید تمام مدل‌های سواری دیزلی را متوقف خواهد کرد. به گزارش نشریه فایننشال تایمز این خودروساز قصد دارد به‌ تدریج تا سال ۲۰۲۲ خودروهای سواری دیزلی را از برنامه تولید خود حذف کند. دلیل این تصمیم «افت آمار فروش این خودروها و هزینه هنگفت رعایت استانداردهای آلایندگی» عنوان شده است. این تغییر، یکی از رئوس برنامه چهارساله گروه خودروسازی فیات کرایسلر است که نسخه نهایی آن در ماه ژوئن سال‌جاری منتشر خواهد شد و اعلام زودهنگام این تصمیم به جهت آشنایی عموم مردم با استراتژی‌های آینده این خودروساز صورت گرفته است. پیش‌تر شرکت‌های خودروسازی تویوتا و پورشه هم اعلام کرده‌اند هیچ مدل دیزلی تازه‌ای طراحی و تولید نخواهند کرد. رسوایی دیزل گیت به فرمانروایی خودروهای سواری دیزلی در بازار اروپا پایان داد و مقامات برخی شهرهای اروپایی قصد دارند تردد این خودروها در سطح شهرها را نیز محدود کنند.

ادامه کف‌شکنی «تسه»ها در بازار اوراق مسکن

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند94 (تسه9412) با افت 9/ 2 درصدی به قیمت 65 هزار و 321 تومان معامله شدند. با تشدید روند نزولی، اوراق روز گذشته زیر سطح 69 هزار تومانی تا کف 65 هزار تومانی معامله شدند. با توجه به رابطه قیمت و نرخ سود، نرخ سود واقعی اوراق در سطح 2/ 21 درصد قرار گرفته است. با وجود تشدید نوسانات بازار مسکن در ماه‌های آذر و دی (رشد 2/ 50 درصدی تعداد معاملات در آذر نسبت به آذر 95) اما با فروکش نسبی هیجانات بازار مسکن، افت 2/ 3 درصدی تعداد معاملات در بهمن نسبت به دی رقم خورد. اما رشد 1/ 5 درصدی میانگین قیمت مسکن نسبت به دی و رشد ۳/ ۲۲ درصدی نسبت به بهمن سال گذشته رقم خورد. همچنان رشد قابل توجه قیمت مسکن به دلیل پایین بودن قدرت خرید متقاضیان می‌تواند تقاضای مصرفی را در بازار مسکن کم کند. /دنیای اقتصاد

واکنش شرکت نفت به گران‌فروشی بنزین

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره انتشار خبری درباره فروش بنزین به نرخ لیتری 12 هزار و 500 ریال در یک جایگاه سوخت گفت: نرخ تکلیفی بنزین لیتری 10 هزار ریال (یک هزار تومان) است و هیچ کس اجازه ندارد بالاتر از این نرخ به فروش برساند. فاطمه کاهی تأکید کرد «در صورتی که در جایگاهی هر لیتر بنزین به قیمت بیش از 10 هزار ریال به فروش برسد تخلف بوده و با آن برخورد می شود. این مسئول اضافه کرد: در این گونه شکایت ها، مستندات ارائه شده را بررسی کرده و در صورت اثبات تخلف با جایگاه متخلف بشدت برخورد می‌کنیم. سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: موردی که روز دوشنبه در رسانه ها مطرح شد از طریق مدیر منطقه پخش فراورده تهران و مسوول سامانه هوشمند سوخت پیگیری شده است و مدارک و مستندات را به محض دریافتف بررسی می کنیم. وی ادامه داد: در صورت اثبات این تخلف علاوه بر برخورد با متخلف، مابه التفاوت نرخ دریافت شده به شاکیان بازگردانده می شود. /ایرنا

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
درحاليكه دلار در اصفهان توسط صرافى ها به قيمت ٤٨٥٠٠ ( چهار هزار و هشتصد و پنجاه تومان ) به فروش مى رسد ، بسيار خنده دار است قيمتى كه شما اعلام مى كنيد ، قيمت و امار دروغ و غير واقعى رسم اشده است ، البته يك احتمال ديگر هم هست ، بانك مركزى دلار را به صرافى هاى به اصطلاح مجاز ( به خوانيد اشنا ) مى دهد و اين صرافى ها هم اين دلار ها را بوسيله همدستان خود هپولى مى كنند و در سايت فروش به قيمت حدود ٤٥٠٠٠ ثبت مى كنند، من كه گمان مى كنم دست عوامل بانك مركزى است ، وگر نه چرا مثلا به مسافر ارز نمى دهند؟
امروز سه شنبه 8 اسفند به به یکی از صرافیهای معروف زنگ زدم وپرسیدم قیمت فروش چقدر است گفت 4476 تومان گفتم 5000 دلارمیخوام دارید؟ گفتند نه؟ پرسیدم اگر گیربیادبه چه قیمتی میشه خرید" جواب داد 4950 تومان البته اگرگیربیاورید !!!!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار