بازدید 3909

کاهش قیمت نفت آمریکا با افزایش صادرات نفت توسط این کشور

روز جمعه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز پنجشنبه کاهش یافت و به  ۶۲.۷۴ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری می توان به نگرانی بازار نفت از افزایش صادرات نفت خام آمریکا علیرغم کاهش موجودی نفت این کشورنام برد. 
کد خبر: ۷۷۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 23 February 2018

روز جمعه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز پنجشنبه کاهش یافت و به  ۶۲.۷۴ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری می توان به نگرانی بازار نفت از افزایش صادرات نفت خام آمریکا علیرغم کاهش موجودی نفت این کشورنام برد. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت لندن نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز پنجشنبه ۲ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه ای ۶۶.۳۷ دلار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهشی ۳ سنتی بشکه ای ۶۲.۷۴ دلار صورت گرفت.

از دلایل افزایش قیمت نفت آمریکا در روز جاری آمارهای منتشر شده توسط موسسه نفت آمریکا در خصوص موجودی نفت این کشور عنوان شده است. علیرغم کاهش فصلی میزان تقاضا با فرارسیدن پایان فصل زمستان، در هفته ی منتهی به ۱۶ فوریه موجودی نفت خام آمریکا با کاهش غیرمنتظره ی ۹۰۷،۰۰۰ بشکه ای به مجموع ۴۲۰.۳ میلیون بشکه رسیده است. تحلیلگران یکی دیگر از دلایل کاهش موجودی نفت خام آمریکا را کاهش عرضه ی نفت توسط خط صادراتی ترنس کانادا کیستون به آمریکا می دانند. 

افزون بر این، تحلیلگران بازار نفت معتقدند علیرغم آنکه موجودی نفت آمریکا در هفته ی جاری کاهش یافته، کاهش واردات نفت خام و افزایش واردات این محصول توسط آمریکا باعث تاثیر گذاری بر قیمت نفت در روز جاری شده است.  در این خصوص، در هفته ی گذشته آمریکا روزانه بیش از ۲ میلیون بشکه در روز نفت صادر کرده است. همچنین، واردات نفت خام توسط آمریکا به کمتر از ۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. لازم به ذکر است که میزان تولید نفت خام توسط این کشور در مقایسه با هفته ی گذشته تغییری نداشته و همچنان ۱۰.۲۷ میلیون بشکه در روز مانده است. 

علیرغم کاهش قیمت نفت در روز جاری، ادامه ی اجرای قرارداد کاهش تولید اوپک و همپیمانان آن در ماه های اخیر باعث شده است که میزان کلی تقاضای نفت افزایش یافته و در نتیجه قیمت این محصول افزایش یابد. در این خصوص، سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر از جمله روسیه در اواخر سال ۲۰۱۶ توافق کرده بودند تا برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، تولید خود را از اول سال ۲۰۱۷ در مجموع روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. در تاریخ ۲۵ می سال ۲۰۱۷، تولید کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸ به کاهش تولید ادامه دهند. علاوه بر این، در روز ۳۰ ام نوامبر سال ۲۰۱۷ اعضای اوپک به همراه کشورهای غیر عضو به رهبری روسیه توافق کردند که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی قرارداد مزبور را تمدید کرده و تولید نفت را کاهش دهند. در این خصوص، گزارش های منتشر شده توسط اوپک نشان می دهد که میزان پایبندی این نهاد و همپیمانان آن به قرارداد کاهش تولید در ماه ژانویه ی سال جاری ۱۳۳ درصد بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر