بازدید 124377
بررسی بسته پیشنهادی بانک مرکزی؛

برای دریافت سود بیشتر، سرمایه تان را کجا سپرده گذاری می کنید!

در ابتدای هفته جاری، بانک مرکزی جهت جمع آوری سرمایه های سرگردان و فائق آمدن بر تلاطمات ارزی اخیر، بسته پیشنهادی خود را که دارای سه گزینه بود، به اجرا درآورد. حالا در این گزارش به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که یک از این سه گزینه احتمالاً سوددهی بیشتری خواهد داشت.
کد خبر: ۷۷۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 26 February 2018

برای دریافت سود بیشتر، سرمایه تان را کجا سپرده گذاری می کنید!در ابتدای هفته جاری، بانک مرکزی جهت جمع آوری سرمایه های سرگردان و فائق آمدن بر تلاطمات ارزی اخیر، بسته پیشنهادی خود را که دارای سه گزینه بود، به اجرا درآورد. حالا در این گزارش به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که یک از این سه گزینه احتمالاً سوددهی بیشتری خواهد داشت.

به گزارش تابناک اقتصادی، تلاطمات ارزی اخیر باعث شد تا بالاخره بانک مرکزی از خود واکنشی نشان دهد و جهت آرام نمودن بازار ارز و جمع آوری سرمایه های سرگردان بسته ای با سه گزینه متفاوت را از ابتدای هفته جاری به اجرا درآورد.

گزینه اول این بسته مربوط به انتشار گواهی سپرده ریالی بود. طبق این گزینه از 28 بهمن 96 شبکه بانکی به مدت دو هفته اقدام به دریافت سرمایه های مردم می کند و بعد از یک سال نرخ سود 20 درصد به آن ها می دهد. اگر فردی بخواهد قبل از یک سال انصراف دهد سود 14 درصد به فرد می دهد. اوراق این گزینه حداقل یکصد میلیون ریال است.

گزینه دوم انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز بود. مطابق با این گزینه شبکه بانکی کشور سرمایه های مردم را دریافت و سپرده ارزی باز می کند. نرخ ریال مورد محاسبه در زمان افتتاح گواهی سپرده متوسط یک ماه قبل سامانه سنا خواهد بود و نرخ سود برای سررسیدهای یک و دو ساله به ترتیب 4 و 4.5 درصد خواهد بود و در سررسید، ارز یا معادل ریالی آن به نرخ متوسط یک هفته قبل سامانه سنا به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد. اگر فرد بخواهد قبل از سررسید انصراف دهد، سود سپرده کوتاه مدت ریالی (10 درصد) به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد. 

گزینه سوم پیش فروش سکه بهارآزادی بود. طبق این گزینه بانک مرکزی سرمایه را دریافت می کند  به جای آن سکه به فرد پیش فروش می کند. سررسید این سکه ها یک ساله و شش ماهه است. اگر فرد یک ساله را انتخاب کند قیمت سکه برای او 13 میلیون ریال و اگر بخواهد شش ماهه را انتخاب کند قیمت سکه برای او 14 میلیون ریال در نظر گرفته خواهد شد.

حالا ما می خواهیم با توجه به فرضیاتی که در نظر می گیریم به این پرسش پاسخ دهیم که کدام گزینه سوددهی بیشتری نسبت به سایر گزینه ها دارد؟

فرضیات برای پاسخ به این پرسش عبارتند از:

فرض اول اینکه روند نرخ ارز به همین صورت اخیر باشد و نرخ دلار سامانه سنا طبق پیش بینی ها و روند اخیر بعد از یک سال حدود 5 هزار تومان و نرخ دلار بازار آزاد 5200 باشد.

فرض دوم اینکه نرخ سکه سال آینده زیاد تغییر نکند و اگر تغییر کرد نرخ رسمی آن حدود یک میلیون و 600 هزار تومان باشد.

فرض سوم اینکه فرد مورد نظر 10 میلیون تومان سرمایه جهت سرمایه گذاری در اختیار داشته باشد.

فرض چهارم اینکه این فرد بازه یک ساله را برای سرمایه گذاری در نظر بگیرد.

برای دریافت سود بیشتر، سرمایه تان را کجا سپرده گذاری می کنید!

از گزینه اول آغاز می کنیم. اگر فرد 10 میلیون تومان را در گزینه اول سرمایه گذاری کند، بعد از یک سال سپرده او با نرخ سود 20 درصد در حدود 12 میلیون تومان خواهد شد و فرد 2 میلیون تومان سود نصیبش خواهد شد. اگر قبل از سررسید یک ساله انصراف دهد، 10 میلیون تومان وی با نرخ سود 14 درصد در حدود 11 میلیون و 400 هزار تومان می شود و این فرد حدود یک میلیون 400 هزار تومان سود نصیبش خواهد شد.

اگر فرد 10 میلیون تومان را در گزینه دوم سرمایه گذاری کند. با توجه به اینکه میانگین نرخ سامانه سنا هم اکنون 4600 تومان می باشد به فرد 2174 دلار تعلق می گیرد. بعد از یک سال فرد مختار است که دلارهای خود را در بانک مرکزی به ریال تبدیل کند و نرخ سود 4 درصد هم دریافت کند و یا دلارها را از بانک مرکزی دریافت نماید و این دلارها را در بازار آزاد بفروشد و همچنین 4 درصد هم سود از بانک مرکزی بگیرد. مورد اول به این صورت خواهد شد که پیش بینی می شود متوسط نرخ یک هفته قبل دلار سامانه سنا در زمان سررسید حدود 5 هزار تومان باشد. بنابراین فرد بدون در نظر گرفتن نرخ سود 4 درصد بعد از یک سال 2174 دلار خود را با نرخ 5000 تومان تبدیل می کند و 10 میلیون و 870 هزار تومان دریافت می کند. یعنی با تبدیل دلارهای خود در بانک مرکزی حدود 870 هزار تومان سود نصیبش خواهد شد. حالا سود 4 درصد، 10 میلیون تومان هم در این یک سال حدود 400 هزار تومان خواهد شد. بنابراین فرد در مجموع از گزینه دوم، حالت اول، یک میلیون و 270 هزار تومان سود نصیبش خواهد شد. اگر فرد فقط سود 4 درصد را بگیرد و پول خود را نیز به صورت دلار از بانک مرکزی مطالبه نماید و بخواهد دلار را در بازار آزاد تبدیل کند، از سود 4 درصدی خود همان مبلغ 400 هزار تومان را خواهد گرفت و از تبدیل 2174 دلار در بازار آزاد (پیش بینی می شود بعد از یک سال نرخ دلار در بازار آزاد 5200 تومان باشد) حدود 1 میلیون و 305 هزار تومان سود نصیبش شود. در مجموع 1 میلیون و 705 هزار تومان نصیب فرد خواهد شد.

اگر فرد بخواهد 10 میلیون تومان خود را سکه با پیش فروش یک ساله بخرد. با توجه به اینکه پیش فروش سکه یک ساله یک میلیون و 300 هزار تومان می باشد این فرد می تواند تقریباً 8 سکه خریداری کند. اگر بعد از یک سال قیمت سکه طبق پیش بینی ها یک میلیون و 600 هزار تومان باشد، فرد از هر سکه 300 هزار تومان و مجموعاً دو میلیون و 400 هزار تومان سود خواهد کرد.

با توجه به محاسبات و تحلیل های بالا بهترین گزینه خرید سکه یک ساله می باشد، زیرا در این حالت فرد دو میلیون 400 هزار تومان سود نصیبش خواهد شد. بعد از آن بیشترین سود به سپرده ریالی با نرخ سود 20 درصد تعلق دارد.

شایان ذکر است که کلیه محاسبات فوق با فرضیات صورت گرفته است. ممکن است در یک سال آینده نرخ های ارز و سکه از آنچه ما در اینجا فرض کردیم متفاوت باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۸۰
وقتی قیمت دلار را ۵۲۰۰ در نظر گرفته اید
بایستی قیمت سکه تحویلی را بالاتر در نظر بگیرید

چون قیمت سکه ضریبی از دلار و قیمت انس طلای جهانی است
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Germany |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
بنده با سپرده گذاری در بانکها موافقم.





































دیدم که دارم میگم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
بهترین گزینه بیمه ی عمر و سرمایه گذاریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
سرمایه گذاری فقط ملک سرمایه گذاری در بورس یعنی ضرر مطلق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
امروز سه شنبه 8 اسفند به به یکی از صرافیهای معروف زنگ زدم وپرسیدم قیمت فروش چقدر است گفت 4476 تومان گفتم 5000 دلارمیخوام دارید؟ گفتند نه؟ پرسیدم اگر گیربیادبه چه قیمتی میشه خرید" جواب داد 4950 تومان البته اگرگیربیاورید !!!!!!!!!!!!!!!!!!
در ضمن نرخ دلار بر مبنای سنای بانک مرکزی است ک حدود ۴۶۰۰ در حال حاضر است

تحلیل انچنان درست محاسبه نشده است
اشکال گزینه ترزی این است
ک دولت در سررسید میانگین هفته اخر سنا را در نظر میگیرد و این یعنی دستکاری در قیمت تحویلی !!
و اینکه به نظر نمی رسد عزمی برای تحویل دلار در سررسید باشد و شما ریال در اختیار خواهی داشت و مانند چند سال پیش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
دقیقا؛ نویسنده نرخ دلار دولتی را به جای میانگین نرخ سامانه سنا گرفته!! بعد تحلیل کرده که 4 و خورده ای سود میده:)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
آي كيو نرخ رسمس دلار دولتي داره ميگه نه دلار در بازار آزاد
یک مشکلی هست و مشکل اینه که دلار سنا ۴۶۰۰ محاسبه میشود نه ۳۶۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
دلار دولتي منظورشه نه دلار آزاد
همه گزينه ها در راستا سود بأنك مركزي و دولت است تجربه نشان داده مردم هميشه بازنده ان هيچ حركتي به نفع ملت نبوده و نخواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
دقیقا...
گفته طبق قیمت سامانه سنا نه نرخ مبادله ای، محاسبات شما اشتباه است برای دلار
فرضیات که کلا غلطه . هر کس بر اساس فرضیات خودش عمل میکنه. املاک خارج از کشور رو برای سرمایه گذاری انتخاب میکنم
به نظر بنده در دولت فعلی بهترین گزینه بدون استرس و هیچگونه نگرانی فقط و فقط سپرده در بانک است.











چون دیدم که دارم میگم.
پاسخ ها
مریم
| Germany |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
مهندس چرا قیمت سبوس برنج در چند هفته اخیر افزایش پیدا کرده؟حتی شنیدم تا 500 درصد افزایش قیمت داشته

.
چطوره بیائیم روی سبوس برنج سرمایه گذاری کنیم؟
در حالت دوم شما میگویید نرخ سنا ولی در محاسبه نرخ مبادله ای رو در نظر میگیرید!!
شما فکر میکنید بعد از یکسال یا دو سال احتمال اینکه به شما دلار بدهند چقدر است ؟ صفر درصد
اشتباه میکنی دلار به کسی تحویل نمی‌دهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
دقیقا درسته .تجربه سپرده های ارزی بانک ملت رو برید .بررسی کنید توی 7-8 سال پیش.
در سپرده ارزی نرخ دلار رو قرار بود با میانگین یک ماهه سامانه حساب کنن که خیلی بیشتر از ۳۷۰۰ دولتی است و به صرفه نیست
یا شرایط اقتصاد امروز دلار 5200 تومانی دور از ذهن نیست
سوال:در سرمایه گذاری ارزی بعد از یکسال موقع مطالبه پولمون بانکها نمیان بگن ارز نمیدیم و ریال میدیم؟ اگر ارز بخواهیم همون رو میدن ؟ اختیار با مشتری هست یا دلبخواه بانک ؟
مرسب مطلبتون خوب و مفید بود
یک نکته تو محاسبات نبود سود سپرده ریالی ماهانه است و این فرق داره با اینکه بعد از یک سال سودت رو بگیری

دوما بانک ها تعهدی برای دادن ارز در سر رسید ندارن

بنابراین فقط سپرده رسالی
هرجاسرمایه گذاری کنم قطعا در بورس ورشکسته سرمایه گذاری نمیکنم !!!!
با سلام. به نظزم حالت دوم را اشتباه محاسبه کرده اید. چون اگر مردم بتوانند معادل ارزی سرمایه گذاری خود را دریافت و در بازار به فروش برسانند چه دلیلی دارد آنرا با نرخ ارز مرجع به بانک مرکزی بفروشند؟ منظورم این است که اگر مثلا 2703 دلار را می توان 4100 تومان به بانک مرکزی یا 5100 تومان در بازار فروخت، خوب همه در بازار می فروشند. یعنی کار منطقی اینه که در بازار بفروشی چون همیشه در بازار نرخ بالاتر از ارز مرجع است. به نظرم این بخش باید اصلاح شود.
پولتونو اتیش بزنید یا تو جوب بریزید ولی در جاهای دولتب مثل بورس نیارید. من 80درصد دارایمو تو دو سال تو بورس تو سهام خودرویی و بانکی از دست دادم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
همه که مثل تو مغز اقتصادی ندارند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
وقتی قوانین سرمایگذاری در بورس رو بلد نیستین بهترین مکان برای سرمایگذاری بانک هست سرمایگذاری در بورس تخصص و اطلاعات میخواهد همینجوری نیست بیایم یک سهم رو بخریم بعد انتظار داشته باشیم سود کنیم.قطعا بدون اطلاع اموزش و مدیریت سرمایه ضرر خواهید کرد.پس ضرر خودتون رو به کل بازار بورس جمع نبندید اگر شما فقط واحد های صندوق سرمایگذاری در بورس خرید کرده بودین الان کلی سود کرده بودین .به طور قاطع میگم بهترین مکان برای سرمایگذاری برای افراد عادی و بدون اطلاع از بورس که میخوان وارد بورس بشن خرید واحد های صندوق سرمایگذاری هست
بهترین و مطمئن ترین کار این است که از بازار آزاد ، دلار و سکه بخریم و نگهداریم . تجربه نشون داده به حرف های مسئولین نباید اعتماد کرد. بارها بارها پیش آمده که در زمان موعد ، مسئولین یا زیر حرفشان زده اند و یا با هزار بهانه و توجیه خلف وعده نموده اند. در این حالت شاید سود کمتری وجود داشته باشد اما هم اعصابمان راحته و هم پولمون دست خودمونه .
بهترین و مطمئن ترین کار این است که از بازار آزاد ، دلار و سکه بخریم و نگهداریم . تجربه نشون داده به حرف های مسئولین نباید اعتماد کرد. بارها بارها پیش آمده که در زمان موعد ، مسئولین یا زیر حرفشان زده اند و یا با هزار بهانه و توجیه خلف وعده نموده اند. در این حالت شاید سود کمتری وجود داشته باشد اما هم اعصابمان راحته و هم پولمون دست خودمونه .
عمرا دولت به کسی دلار تحویل دهد.
افرادی که سرمایه خود را در بانکها سپرده کرده و شندرغاز سود می گیرند از زد و بند کاسبی و حفظ ارزش سرمایه خود
عاجزند و مجبورند علیرغم گرانی کالاها و خدمات با همین سود اندک بسازند و بسوزند ، چرا دولت با علم به این نکته اولا در فرمهای اوراق مشارکت هیچ اشاره ای به تضمین باز گرداندن اصل سرمایه و سود 20% سپرده گذاران نکرده؟ ثانیا در صورت انصراف سپرده گذار تا یک ماه ، هیچ سودی به او تعلق نمی گیرد! ثالثا در صورت انصراف حتی یک روز قبل از یک سال توافقی ، سود سپرده گذار از 20% به 14% تنزل می یابد در صورتیکه باید تنزل نرخ سود انصراف سپرده گذار قبل از یکسال بصورت پلکانی باشد یعنی هر چقدر زمان سپرده نزد بانک بیشتر باشد،سودش هم بیشتر شود نه 14% تحمیلی
من یک باز نشسته هستم و پاداش پایان خدمت خود را بردم سازمان بورس وسهام خریدم . اصل پول من در مدت سه سال نصفشده و سودی هم حاصل نشده . این در حالی است که اگر این پول را برده بودم در کار دلالی ویا خرید و فروش دلار تا حالا چند برابر شده بود . این نتیجه سلامت و دلسوزی واحتیاط در پو ل در آوردن است.
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
اگر را با مگر تزویج کردند ، از او فرزندی آمد کاشکی نام
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
کسیکه دانشی از بورس و سرمایه گذاری نداره نباید وارد بورس بشه. ورشکست میشه. درست مثل کسیکه رانندگی بلد نیست اگه پشت فرمون بشینه خودشو به کشتن میده، در حالیکه ماشین چیز بدی نیست. بورس هم یه موضوع تخصصیه و کار هر کسی نیست.
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
یه جوری صحبت می کنید انگار کار تولیدی کردید. کار شما آیا دلیلی غیر از هوس سود بیشتر داشت؟.
به ریسکش نمی ارزه .. الان بانکها و موسسات مجاز وجود دارن که سود بالای ۲۰درصد میدن بدون تحمل ذره ای ریسک تازه اون هم روزشمار که هم بعد از چند ماه سود مرکب میگیری هم هرموقع خواستی پولتو برمیداری .. بدون دردسر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
دادا مطمئنی که پولتو برمیداری؟اگه ندادن بهت کجا میری شکایت؟اصلا اینو میدونستی هیچ بانکی ضمانتی برای سپرده مردم نداره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
کجا دانشمند عزیز همچین سودی میدن؟
تصمیم در بازار ایران بسیار پیچیده است و همین باعث فرار سرمایه از کشور می شود بنظر من خرید دلار در یک بازار آرام نه این روزها مطمئن ترین راه است تقریبا همه چیز با دلار سنجیده می شود و میزان بالای نقدینگی هم مشکل را هر روز شدید ترمیکند
محاسبات کاملا غلط هستش.در سررسید به کسی دلار داده نخواهد شد.قیمت دلار بر مبنای متوسط یک هفته قبل سنا هستش.تقریبا مطمعن باشید که در زمان سر رسید این اوراق دولت در مبنای قیمت سنا تحولاتی خواهد داد که هم قیکت سکه پایین بیاد هم قیمت ارز.همون کاری که همه دولت ها در هنگام تحویل دولت به منتخب بعدی مردم انجام میدهند.اگر قیمت دلار در پایان دوره کمتر از 5700 باشه سود سپرده بانکی از همشون بهتره
بازپرداخت اصل و پرداخت سود این گواهی در سررسید و یا در صورت بازخرید به ریال خواهد بود.
سود سپرده ریالی ریسک ندارد و بیست درصد ثابت هست اما سپرده ارزی اگر قیمت دلار در سال بعد کمتر از قیمت سنای امروز ارز یعنی حدود چهاروهفصد باشد سود منفی خواهید خورد و مجبورید نهایت پول خود را بعلاوه چهار درصد بگیرید در مورد سکه هم همین ریسک وجود دارد چون قیمتش تابعی از قیمت ارز است اما بعید به نظر میرسد قیمت دلار سال بعد کمتر از پنج هزارتومن گردد و در سپرده ارزی هم اگر قیمت اون پنج هزار و دویست باشد همان حدودبیست درصد را خواهید گرفت و درصورت افزایش قیمت دلار به بیش از آن که محتمل هم هست سود بیشتر خواهد بود البته فرض بر عمل کردن به تعهدات و عدم دستکاری قیمت ارز در سررسید و امکان تمدید قرارداد در صورت نیاز است
ما نه برنامه داريم نه اقتصاد ومهمتر ازهمه برنامه ريز واقتصاددان شما را بخدا 4نفر اقتصاد دان از خارج واردکنيد واقتصاد مملکت را بدهيد دستشان البته انگ جاسوس نچسبانند مشاور اقتصادي اتحاديه اروپا يک ايراني است مشاور بزرگترين شرکتها تجار دنيا ايراني ها هستند شرکتها موفق دنيا يا ايرانه ها هستند ويا مشاورين ايراني دارند يعني توان دعوت کردن از انه را هم نداريم
کلا اشتباه تحلیل کردید
باعث گمراهی خواننده میشه
نویسنده این تحلیل باید لااقل یک بار بخشنامه بانک مرکزی رو میخوند
با سلام ضمن احترام به نظرات کارشناسی شما متاسفانه دولت و نظام بانکی همیشه در تحلیل هایشان اشتباهات فاحشی دارند و همیشه بر استفاده صد درصد از عوامل اقتصادی و سیاسی صحبت میکنند و برنامه ریزی هایشان. مبتنی بر عوامل فوق هست و عوامل اجتماعی به هیچ وجه در نظر گرفته نمیشود اینها بر معجزه بازار اعتقاد ندارند
شما ببینید عوامل دولتی مهمترین عامل در شرایط فعلی کشور و آنهم عدم اعتماد به نظام بانکی را در نظر نگرفته اند بانکها و موسساتی که مجوز داشتند پول مردم را پس نمیدهند به فرض همه نظریات درست ولی با چه اعتمادی باید رفت سرمایه گذاری کرد اگر در تاریخ سررسید گفتند نداریم پرداخت کنیم باید سرمایه گذار التماس کند؟
قبلا تجربه های زیادی بوده که با شکست مواجه شده الان در حال حاضر بنده بعنوان یک مشاور اقتصادی و مالی و سرمایه گذاری و وضعیت ترازنامه بانکها اصلا توصیه نمیکنم. کسانی که وام 18درصد پرداخت میکنند و هزینه های بانکداریشان بدلیل سو مدیریت که در دنیا نیم درصد هست در ایران شش تا هشت درصد تفاوت را از کجا پرداخت خواهند کرد یا حق
1- سناریوی اول خلف وعده فرضیات اول و دوم .دولت یک تکه کاغذ را بابت پولهای بدون پشتوانه تعویض می کنه و سپس همون پولهای بدون پشتوانه را با پولهای بدون پشتوانه جدید به ما می دهد.اختیارچاپ آن هم دراختیار داره و هرروز بدهی ها افزایشو پایه پولی کاهش و تورم زیاد و ندارها فقیرتر و متوسط ها به گروه فقرا اضافه تر می شوند. 2- سناریوی دوم با فرض عمل کردن به فرضیات اول و دوم .دولت کلیه ذخایر طلا و ارز خود رو به یکباره و در یک روز ازدست می دهد و در صورتی هم که در انتقال پول و دریافت دلارهای نفتی مشکل داشته باشد یا تحریم شده باشیم دچار مشکل شدید شده و عملا پایه پولی سقوط وحشتناکی خواهد کرد و مثل کشور دوست و برادر و تازه مسلمانمان ونزوئلا خواهیم شد.بخشی از جامعه غنی تر و بخشی فقیرتر می شود.سرمایه ها سریعتر به صورت ملک و سرمایه گذاری در کشورهای دیگر خارج خواهد گردید و تورم و ورشکستگی تمام بخشهای تولید و بالا رفتن اجناس در پی خواهد داشت مگر اینکه در آن زمان قیمتهای بازار آزاد انتظارات سرمایه گذاران را برآورده نکرده باشد( مفروضات دلار5200 و سکه1600000تومانی نداشته باشیم و دولت ازقبل ذخیره و پس انداز سوای ذخایر اصلی خود کرده باشد. در پایان به نظر می رسد با توجه به اینکه سرمایه و پول هنگفتی ظرف یکسال دراختیار دولت قرار گرفته و به نوعی تنگناهای درآمدی و کسری خودرا به صورت موقت تامین نموده است و دربودجه سال آینده دولت اجازه فروش قسمتی از دلارهای صندوق ارزی خود را دارد و با توجه به تثبیت قیمت 4500تومان دلار مطابق سامانه سنا به نظر نمی رسد دولت متضرر گردد.ضمن اینکه قیمت طلا برمبنای نرخ دلار داخل و انس جهانی و انتظارات بازار و البته 9درصد ارزش افزوده می باشد که به نظر می رسد نرخ مالیات ارزش افزوده طلا در سال بعد کاهش یابد.البته تمام اینها بستگی به سرمایه گذاری دولت در بخشهای مختلف و سیاستهای اقتصادی و رونق کسب و کار دارد تاجایی که تقاضا اشباع شده و عرضه کنندگان بیشتر و جلوی قاچاق و خروج ارز به کشورهای همسایه گرفته و سرمایه گذاری در کشور افزایش و جلوی فسادهای سیستماتیک و ناشناس به عمد و دلال بازی گرفته شود و شفافیت و نحوه هزینه کرد آن بر همگان مشخص شود.
ارز مجازی
ای بابا سرمایمون کجا بود؟نشد یه بار ه‍م خبر خوشی برا بیکارابدی،یه بار تیتر بزن به هر بیکار نفری صدمیلیون عیدی میدن آقا ما که گناه نکردیم یا دولت استخداممون کنه یا یه بار یه حقوق نجومی بهمون بده یه زندگی یا کاسبی باهاش بکنیم خدا کنه چاهها نفت خشک بشه ما که خیری ازش ندیدیم
چرا آدرس غلط به مردم مي دهيد مبناي محاسبه نرخ فروش أرز ميانگين يك ماهه نرخ سنا است كه محاسبه گر شما نرخ أرز مبادراتي وَيَا نرخ رسمي بأنك مركزي قرارداده است .ودر پايان يك وَيَا دو سال باز ميانگين يك هفته نرخ سنا مي باشد اگه توجه كنيد نرخ دلارسنا در اين روزهابيشتر از نرخ صرافي ها است برأي اينكه زير دين مردم نباشيد هم عذر خواهي كنيد وهم إصلاح نماييد
جناب آقای کارشناس اقتصادی این نرخ ۳۷۰۰ رو از کجا درآوردی مردمو گمراه میکنی نرخ ارز طبق سامانه سنا که تقریبا همون نرخ بازار آزاده محاسبه میشه نه دلار دولتی
همه اىنها فرضياتي است كه معنا ندارد اىنجا اصلا نميشود برنامه ريزى و كار كرد در ضمن تكليف سپرده گذاران ...چيست كه قادر نيستند روى پولهايشان سرمايه گذارى كنند و عملا پولشان را بلوكه كرده اند و اكنون هم دنبال پولهاى جديد هستند و حتى كسانى كه در حسابشان پول هست نمى توانند سپرده گذارى كنند ؟ چرا به اىن موسسه رسيدگي نميشود منتظر هستيد به يكباره اىنها هم جان به لبشان برسد و در خيابانها صف كشي كنند تا صدايشان شنيده شوند چرا به موقع جلوى فجايع را نمى گيريد كشور به قدر كافي مشكل دارد با اطمينان دادن بانك مركزى به سپرده گذاران اتفاقي نيفتاده مردم با گرفتاريهاىشان رها شده اند و نمى توانند با پولي كه دارند زندگي كنند تا كي سكوت ..
جامعه اسلامی را ببین
در فکر سود بالاترند .تاسف داره
با سلام . لطفا کسی منو راهنمایی کنه. خواهش میکنم. من خیلی دغدغه ربارو دارم . و تا حالا از ترسم وامی نگرفتم . آیا این سپرده ها ربا نیست . و اشکالی ندارد . من میخوام 15 میلیون دارم ولی میترسم دچار ربا بشم. چرا هرکسی در این باره یه چیزی میگه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
برای هر حکمی شما عقل دارید ...آیا عقل شما می گه که سر مایه ی خود را راکد نگه دارید یانه

در ضمن خود بانک از پول شما پول در می آورد و این میشه شراکت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
مطمئن باش که رباست
بهترین گزینه سکه هست ، چون سود ۱۵ درصد رو همین اول میگیرید ، باقی سود هم افزایش قیمت روز سکه هست ، گزینه های دیگه سودشون به ریاله که روز آخر بانک با چاپ کاغذ میده دستتون که موجب بالا رفتن نقدینگی و تورم میشه، اون ۱۵۰۰ تریلیون تومن هم که به عنوان سپرده آزاد میشه هم مزید بر علت میشه که عملا با مشتی کاغذ برگردید خونه
معاون ریبیس جمهورآمریکاگفت این کشور بعلت اقدامات منطقه ای ایران توافق هسته ای رادیگرتاییدنخواهدکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
فقط خرید دلار.دولت دلش به حال مردم نمیسوزه.تا 3 ماهه دیگه خواهید دید که دلار چند میشه و این 3 راه بانک مرکزی مردم رو بدبخت میکنه.بعد مردم هم چون پولشونو اگه دست بزنن سود 14 درصد بهشون تعلق می گیره و این همون چیزیه که دولت میخواد.نه سودی اضافه داده .دلار هم گرون شده و تمام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
عزیزم خوب سکه هم همراه دلار میره بالا
کلا تو فاز دلاری ها، خوب برو سکه ثبت نام کن 1400
برادران عزیز با سرمایه کم هم می توانید با خرید دلار یا سکه ارزش ان را حفظ کنید . سکه هرگز ارزان نخواهد شد چون همراه با تورم صعود می کنه. ببینید در یکصد سال گذشته ایا طلا ارزان شده یا گران. تنها عیبی که سکه دارد نگهداری ان از دست سارقان است.
من به معایب ومحاسن بررسی های فوق کاری ندارم . ولی این را بدانید که وقتی اعتماد بین
مرد و حکومت از بین رفت دیگر آب رفته را نمی توان به جوب بر گردانند.
اگر بین مردم اعتماد از بین نمی رفت با یک خواهش رئیس جمهور مردم از سود های کوتاهمدت و بلند مدت شان بخاطر کشورمی گذرند . سابقه این را
ثابت کرده است. تمام
دلار میره بالا.مطمئن باشید. الان فنر رو به زور فشرده کردن.تا پایان بهار سال بعد دلار 5200 شده و تا پایان سال ببعد حول و حوش 5600 .
ببینید کی گفتم.
سکه و دلار بخرید بگذارید خونه اقا دزده منتظره عزیزانم
چرا بانكها اين پولها رو به بخش توليد نمي فرستند . مثلا بيان اتوبان يا بزرگراهي بسازند با پول و سپرده مردم و سودي كه از اين بزرگراه به دست مي ايد بين سهامداران ماهيانه تقسيم شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
برای ساخت اتوبان اول یک مدیر میزارن و ماهی بیست میلیون حقوق مستقیم و صد میلیون حقوق غیر مستقیم
بهش میدن. بعد اون مدیر همه پسر خاله ها و پسر عمه هاشو میاره و به هر کدوم 70 درصد خودش حقوق میده و همینجور الا آخر تا دیگه پولی باقی نمیمونه و میگن ضرر هم کردیم.
خداکنه همه ملت بجز تندروها وضع مالی وجسمیشون خوب باشه،ولی من کارگربیکار دغدغه لباس عید برا بچم و خرید نیازها زندگیمو دارم،سرمایه ام یه موتور سیکلت قراضه است میخوام بفروشمش برا لباس پسرم
ارزهای مجازی. سرمایم 10 برابر شد اونم به دلار
سرمایه گذاری در زمین و مسکن را بهتر هست چون در هر صنعتی بیمه کارگر و مالیات و عوارض . ارزش افزوده فایده ندارد . چون درد سر کار گر و بیمه اش و مرخصی و حقوق کارگر درد سر هست . اما مسکن و زمین چنین مشکلی ندارد
سودش از سود بانکی پایین تره و در بهترین حالت برابر. از لحاظ امنیت هم قابل مقایسه با بانک نیست. از نظر من کلا رده !
به جای این مسخره بازی ها اقتصاد ممکلت را درست کنید... البته اگر توانش را دارید!!!
یه پسرفت اقتصادی دیگه در ایران

آقا سپرده گذاری یعنی سقوط اقتصاد.
سپرده گذاری یعنی بالا رفتن نرخ ارز و طبیعتا بالا رفتن اقلام مصرفی

سپرده نکنید خواهشا.. شده پول هاتون رو توی خونه بزارید ولی به بانک ها ندین.
آموزش ببینید و وارد فارکس شوید
سیف هرچه زودتر برکنارشود
بهترین کار اینه که پولمون رو نزول بدیم
فرض پنجم.سرمایه گذاری در مسکن.
امن ترین سرمایه گذاری خرید طلاست .....
سرمایه خودم رو دست ربا خوران نمیدم
بانک های ایران در ربا خواری از همدیگه سبقت میگیرن
یکی بگه معنی ربا چی هست؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر