بازدید 16262

تشريح جزييات حادثه حمله به خانقاه دراویش

طبق گفته‌هاي «مجيد» متهم دستگير شده، اين حادثه بنا بود در روز عيد غدير اتفاق بيفتد اما چون محل مورد نظر در اين روز بسيار شلوغ بوده و كودكان زيادي هم در آن محل حضور داشتند، متهم از اجراي نقشه خود در آن روز منصرف شد.
کد خبر: ۷۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۵ 16 December 2009
فرمانده انتظامي تهران بزرگ جزييات حادثه خانقاه دراويش نعمت اللهي كه در بعدازظهر روز جمعه 20 آذر ماه امسال رخ داد، را تشريح كرد.

به گزارش ايسنا، سردار رجب‌زاده امروز در نشستي با خبرنگاران در رابطه با جزييات حادثه خانقاه دراويش نعمت‌اللهي، اظهار كرد:‌ طبق گفته‌هاي «مجيد» متهم دستگير شده، اين حادثه بنا بود در روز عيد غدير اتفاق بيفتد اما چون محل مورد نظر در اين روز بسيار شلوغ بوده و كودكان زيادي هم در آن محل حضور داشتند، متهم از اجراي نقشه خود در آن روز منصرف شد.

وي ادامه داد: در روز حادثه (جمعه 20 آذر ماه‌)، «مجيد» از خانه‌اش واقع در شهر كرج حركت كرد و در ساعت شش بعد از ظهر به خانقاه دراويش نعمتي رسيد، پس از آن به سرويس بهداشتي خانقاه رفت خود را به مهمات جنگي مسلح كرد. وي تعدادي زنجير هم تهيه كرده بود كه قصد داشت با آن‌ها درب‌هاي خانقاه را ببندد.

سردار رجب‌زاده ادامه داد: به گفته اين متهم، وي قصد داشت 10 تا 15 نفر از سران خانقاه را طبق نقشه‌اش بكشد. البته زماني كه «مجيد» به خانقاه وارد شد به يكي از اتاق‌هايي كه دو تن از سران خانقاه در آن حضور داشتند رفت و نارنجكي را در آن جا منفجر كرد كه اين موضوع منجر به زخمي شدن دو تن شد.

وي با اشاره به اين كه ماموران كلانتري ابوسعيد ظرف شش دقيقه در محل حادثه حاضر شدند، افزود: در زمان وقوع اين حادثه 350 نفر كه به منظور شركت در مراسم جشن تولد «صبا نوربخشي» يكي از سران خانقاه و همچنين مراسم «ديگ جوشان» حضور يافته بودند كه ماموران پليس اقدام به تخليه اين افراد از طبقه دوم ساختمان كردند.

وي ادامه داد: پس از گذشت 30 دقيقه بنده خود، در محل حضور يافتم و با متهم به زبان تركي آغاز به صحبت كردم. كم كم «مجيد» به پليس اعتماد كرد و شروع به گفتن انگيزه‌هاي خود در رابطه با اين اقدام كرد.

سردار رجب‌زاده ادامه داد: متهم در مدت سه ساعت مذاكره كه از سوي پليس انجام شد، دو سه بار قصد خودكشي به وسيله كلتش را داشت كه او را قانع كرديم اگر خودش را بكشد اتفاق خاصي نخواهد افتاد و در نهايت «مجيد» از كشتن خود منصرف شد.

وي با تاكيد بر اين‌ كه «مجيد» مانند يك بمب متحرك بود كه در يك دستش نارنجكي قرار داشت كه ضامنش را كشيده بود، اظهار كرد: در زمان انجام اين عمليات واحد‌هاي چك و خنثي‌سازي بمب، يگان ويژه و همچنين تك تيراندازها در محدوده محل مورد نظر مستقر بودند اما پليس قصد نداشت، او را مورد تيراندازي قرار دهد چون در صورت تيراندازي اتفاقات ناگواري به وجود مي‌آمد.

به گفته سردار رجب‌زاده، براي تخليه رواني متهم به او اجازه داده شد كه دو نارنجك در منطقه‌اي كه هيچ كس حضور نداشت، بياندازد و پس از آن او را به يك اتاق هدايت كرديم.

وي افزود: پس از متقاعد شدن فرد، «مجيد» از سوي پليس خلع سلاح و دستگير شد كه در اعترافاتش عنوان كرد، شغلش فروش شيشه‌هاي ساختمان است كه در گذشته 12 باب مغازه در خيابان خيام داشته، اما اين مغازه‌ها را فروخته و خرج افراد خانقاه كرده است. همچنين ««مجيد» از سال 63 وارد خانقاه دراويش شده بود.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين‌كه وقوع اين حادثه بسيار مشكوك است و به نظر مي‌رسد يك سناريو بوده است، گفت:‌ اين موضوع صحت ندارد.

سردار رجب‌زاده در پايان نيز افزود كه از سال 60 در كار رهايي گروگان بوده و واحدهاي رهايي گروگان را نيز آموزش داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
بلاخره معلوم نشد قصد اين آدم از اين كار چه بود .
اين يارو عجب.... بوده است!!!؟ يكي از نشانه هاي راه حق اينست كه بزرگانش هيچگاه براي امرار معاش به شاگردانشان رجوع نمي كند. همانند پيامبران كه در گذشته براي امرار معاششان خودشان زحمت مي كشيدند. هرگاه كسي از طريق شاگردانش يا دست رنج مردم زندگي را بگذرانيد حتما خودش و راهش باطل اند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار