بازدید 3353

مطهری:هنر مجلس در تشخیص اولویت‌هااست

نمایندگان مردم در خانه ملت از مجلس خواست تا به طور یکسان به حل مشکلات استان‌های کشور بپردازد و به هیچ کدام از استان‌ها در لایحه بودجه ۹۷ توجه ویژه‌ای نداشته باشد.
کد خبر: ۷۷۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 14 February 2018

 

سیدناصر موسوی لارگانی درنشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 25 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی گفت: بر اساس بند 9 اصل 3 قانون اساسی گفت: نباید تنها به رفع مشکلات برخی استان‌ها در لایحه بودجه 97 نگاه ویژه‌ای شود،به این معنا که این درست است که استان خوزستان دارای گرد و غبار شدیدی بوده اما استان اصفهان نیز در روزهای اخیر با آلودگی شدید هوا مواجه بوده است.

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل آب آشامیدنی از دیگر معضلات موجود در استان اصفهان است؛کما اینکه فشار آب پاسخگوی نیاز جمعیت 5 میلیون نفری که در این استان زندگی می‌کنند نیست. همچنین این موضوع 2.5 میلیون جمعیت کشاورز و باغدار این استان را با مشکلات متعددی مواجه ساخته است تا جایی که محصولات گردوی استان اصفهان با پیشینه 50 ساله‌ای که دارد در حال از بین رفتن است.

وی تأکید کرد: هم اکنون باید این موضوع با رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت رئیسه مجلس در میان گذاشته شود که اگر قرار است برای بحران کشور تصمیمی گرفته شود مشکلات تمام استان‌ها مد نظر قرار داده شود.

موسوی لارگانی در ادامه طی تذکر شفاهی بر اساس بند 11 ماده 24 خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما گفت: اگر در استانی کارشناسی را برای حضور در یک برنامه به منظور تصمیم‌گیری برای سایر استان‌ها دعوت می‌شود قطعا توهین به آن استان خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تأکید کرد: اگر صدا و سیما بنا دارد؛وضعیت استانی خاص را بررسی کند؛لازم است نمایندگان آن استان را نیز دعوت کند تا بتوانند از حق خود دفاع کنند بنابراین این اقدام صورت گرفته یک طرفه به قاضی رفتن بوده که به صلاح نیست و می‌تواند مشکلاتی را در کشور ایجاد کند.

هنر مجلس در تشخیص اولویت‌هاست

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نماینده مردم فلاورجان در مجلس افزود: ما در کشور با بحران‌ها و معضلات متعددی مواجه هستیم اما مهم تشخیص اولویت‌هاست در همین راستا می‌توان گفت امروز در اهواز موضوع میزان آلودگی هوا از ناحیه ریزگردها که به 47 برابر حالت طبیعی رسیده است بیانگر این است که این منطقه در وضعیت بسیار اضطراری قرار دارد به همین دلیل اگر مجلس به این موضوع توجه کرده و به کمیسیون تلفیق نیز مأموریت داده که باز هم تدابیری بیندیشد دلیل بر بی‌توجهی به سایر مناطق نیست.

وی افزود: مشکلات اصفهان به جای خود دارای اهمیت است؛اما هنر مجلس در این است که بتواند اولویت‌ها را تشخیص دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان