بازدید 3268

بررسی رشد سودآوری شرکت های بورسی درآینده

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از پیش بینی رشد شاخص بورس خبر داد.
کد خبر: ۷۷۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 12 February 2018

 

محمدرضا پورابراهیمی داورانی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص نوسانات شاخص بورس گفت:چند عامل در تغییرات شاخص بورس کشور در مدت اخیر تاثیرگذار بوده که می توان به افزایش قیمت جهانی نفت، که در پیش بینی رشد درآمدهای کشور موثر است،اشاره کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت فلزات اساسی مانند سنگ آهن،مس و فولاد در حال بازگشت به نرخ های قبل از رکود جهانی و منطقه ای در اقتصاد بوده که این موضوع در رشد درآمدهای کشور تاثیرگذار است.

بررسی رشد سودآوری شرکت های بورسی درآینده

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد:باید توجه داشت پیش بینی می شود در سال آینده 15میلیارد دلار محصولات پتروشیمی به فروش می رسد که بطور طبیعی در سودآوری شرکت های بورسی که براساس قیمت های جهانی فعالیت دارند، تاثیرگذار است.

پورابراهیمی داورانی اضافه کرد:قیمت سهام برخی شرکت های معدنی با توجه به افزایش نرخ جهانی برخی محصولات، با افزایش روبرو بوده است البته در هفته گذشته شاخص بورس با روند کاهشی نیز روبرو بوده که بخشی از آن متاثر از عوامل روانی و فضای سیاسی بود.

پیش بینی رشد شاخص بورس به رقم بالای 100هزار واحد

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود شاخص بورس به بالای رقم 100هزار واحد برسد، ادامه داد:اینکه تغییرات قیمت ارز روی نرخ کالاهای شرکت ها تاثیرگذار است یک موضوع بدیهی محسوب می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:برای تمامی صنایع تغییر قیمت دارایی پایه، ناشی از تغییر قیمت دلار، صورت خواهد گرفت، همچنین برای صنایعی مانند پتروشیمی و سنگ آهن که رشد قیمت جهانی در افزایش سودآوری این صنایع نقش دارد، سودآوری با رشد مضاعف همراه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل