بازدید 8569

خط و نشان انگلیس برای میلیاردرهای روس!

دولت بریتانیا در هفته ی جاری میلیاردرهای روس ساکن در بریتانیا که مظنون به دخیل بودن در فساد و پول شویی هستند را در غالب یک بیانیه تهدید کرد.
کد خبر: ۷۷۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 11 February 2018

خط و نشان انگلیس برای میلیاردهای روس!دولت بریتانیا در هفته ی جاری میلیاردرهای روس ساکن در بریتانیا که مظنون به دخیل بودن در فساد و پول شویی هستند را در غالب یک بیانیه تهدید کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، به گفته ی بن والاس وزیر امنیت بریتانیا، در راستای اقدامات سختگیرانه ی این پادشاهی متحده علیه جرایم سازمان یافته  میلیاردرهای روس باید در خصوص زندگی اشرافی خود در بریتانیا توضیحاتی ارائه کنند. گفته می شود که مقامات بریتانیا ممکن است برخی اموال مشکوک متعلق به میلیاردرهای روس که ارزش آن ها به ۵۰،۰۰ پوند (۷۰،۵۶۵) دلار می رسد را ضبط کنند. 

 خط و نشان انگلیس برای میلیاردهای روس!

در این خصوص، راشا تودی با جورج گالوی یکی از اعضای سابق پارلمان بریتانیا مصاحبه ای ترتیب داده و از او پرسیده که به چه دلیل مقامات بریتانیا زمانی که این میلیاردرهای روسی در سال ۱۹۹۰ به این پادشاهی متحده مهاجرت کردند در خصوص احتمال ارتکاب فساد توسط آنان هیچ گونه نگرانی ابراز نکردند. به گفته ی گالوی، دولت بریتانیا به خاطر شرایط سیاسی در سال ۱۹۹۰ در رژیم ''یلتسین'' با ورود گسترده ی سرمایه ی سرمایه داران روس موافق بود اما اکنون ''به طور منافقانه ای فقط به خاطر اینکه با دولت کنونی روسیه و به خصوص با شخص ولادیمیر پوتین مشکل دارد'' اقدام به اتخاذ سیاست های سختگیرانه علیه میلیاردرهای روس کرده است. 

وی افزوده است که مقامات بریتانیا '' با اعتبار بین المللی رو به افزایش روسیه و بازیابی عزت ملی توسط این کشور'' مخالف هستند. همچنین، در ادامه گالوی بیان کرده است که اقدامات سخت گیرانه ی نامبرده ''هیچ ربطی با برگزیت یا کمبود نقدینگی'' در بریتانیا ندارد و دلیل آن تنها ''سیاسی است'' و از نوعی ذهنیت باقی مانده از دوران ''جنگ سرد'' سرچشمه می گیرد. 

این نماینده ی سابق پارلمان انگلیس در خصوص این سوال که چرا مقامات انگلستان در خصوص منشا پول به دست آمده از طریق فساد که در انگلیس نگهداری می شود نگرانند گفته است '' اگر برای مال مسروقه خریداری وجود نداشته باشد سرقت کمتر اتفاق می افتد. بنابراین، (دلیل نگرانی مقامات بریتانیا از این جهت است که) اموال سرقت شده در خارج از کشور که در بریتانیا نگهداری می شود (ممکن است) ارتکاب جرم در خارج از این پادشاهی متحده را تشویق کند''. 

از سویی دیگر، وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرده است که بریتانیا نباید یک پناهگاه امن برای ثروتمندان باشد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار