بازدید 2999
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

قبل از انقلاب واردکننده مطلق بودیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قبل از انقلاب واردکننده مطلق بودیم، گفت: تا زمانی که خرید کالاهای خارجی به داخلی را ترجیح می‌دهیم، موضوع بیکاری حل نمی‌شود.
کد خبر: ۷۷۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 11 February 2018

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قبل از انقلاب واردکننده مطلق بودیم، گفت: تا زمانی که خرید کالاهای خارجی به داخلی را ترجیح می‌دهیم، موضوع بیکاری حل نمی‌شود.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مقایسه وضعیت اقتصاد و معیشت مردم قبل و بعد از انقلاب گفت: با توجه به تحولات اقتصادی که بعد از انقلاب رخ داده نمی‌توان وضعیت اکنون اقتصاد را با  قبل از انقلاب مقایسه کرد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه پیش از انقلاب روزانه 6 میلیون بشکه نفت صادر می‌شد، گفت: ایران به واردکننده محض تبدیل شده بود و اگر هم صنعتی در کشور ایجاد شده بود مهندسی آن و پست‌های کلیدی این صنایع از جمله ذوب آهن اصفهان  به دست بیگانگان بود و ایرانی‌ها به عنوان کارگر در این صنایع کارمی‌کردند. 

وی افزود: اما اکنون صنعت ذوب آهن ما در نقاط مختلف کشور توسعه یافته و حتی در این بخش صادرکننده هستیم.

لارگانی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه اقتصادی علیه ایران از اول انقلاب تاکنون گفت: البته این تحریم‌ها و فشارها باعث شد در بسیاری از صنایع و بخش‌های اقتصادی از جمله تولیدی سلاح روی پای خودمان بایستیم. 

موسوی لارگانی بیان داشت: الان به دلیل تولید موشک‌های بالستیک، دوربرد و نقطه زن لرزه بر اندام  استکبار جهانی، صهیونیست‌ها و آل سعود افتاده و رسیدن به این تولیدات در نتیجه فشارها و تحریم‌های بیگانگان بود. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پیش از انقلاب در مجموع 5 درصد از روستاهای کشور از امکاناتی مثل آب، برق، گاز، تلفن و امثال آن برخوردار بودند اما اکنون روستاهای بالای 10 خانوار از این امکانات برخوردارند، اکثر راه‌های روستایی آسفالت است و امکانات در روستاها قابل مقایسه با گذشته نیست. 

وی با اشاره به اینکه مردم اکنون به دلیل بیکاری نارضایتی‌های اقتصادی دارند، گفت: بخشی از  حل این معضلات  مربوط به مردم و بخشی هم مربوط به دولت و مسئولین است. 

موسوی لارگانی با بیان اینکه باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است در مسیر حل مشکلات اقتصادی و بیکاری گام برداشت، اظهار داشت: ما انتظار اشتغال‌زایی برای جوانان را داریم در حالی که حاضر نیستیم به جای مصرف کالاهای خارجی کالا‌های ایرانی را خریداری کنیم.

وی افزود: انبارها از کالاهای تولید داخلی پر شده در حالی که مصرف‌کننده، کالاهای مورد نیاز خود را از بین کالاهای خارجی و وارداتی انتخاب و خریداری می‌کند. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وقتی تولید‌کننده نتواند تولید خود را  بفروشد، مجبور به اخراج و تعدیل نیروهای واحد تولیدی خود می‌شود در حالی که می‌توان با خرید کالاهای تولید داخل هم در مسیر تولید شغل گام برداشت و هم تولید داخلی را حمایت کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد ژاپن اقتصاد اول دنیاست، گفت: در مقطعی از زمان مسئولان این کشور برای حمایت از اقتصاد داخلی و تولید داخلی، خرید کالاهای خارجی را ممنوع کرده بودند و حتی واردات کالاهایی که امکان تولید آن را نداشتند ممنوع کرده بودند تا بتوانند این کالاها را خود تولید کنند. 

موسوی لارگانی اظهار داشت: اما در کشور ما واردات چه به صورت قانونی و چه به صورت قاچاق اقتصاد را فلج کرده است. 

موسوی لارگانی با انتقاد از صحبت‌های روحانی رئیس جمهور کشورمان مبنی بر اینکه «تولیدات ایران کیفیت ندارد» گفت: رئیس جمهور با بیان این مطالب در حق تولید‌کنندگان ما ظلم کرد. 

وی گفت: ما باید تولید داخلی را حتی اگر بی‌کیفیت باشد بخریم اما به کیفیت آن اعتراض کنیم و از تولید کننده بخواهیم که کیفیت تولیداتش را ارتقا دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روحانی گفته است اگر گندم را وارد کنیم قیمت تمام شده آن خیلی ارزان‌تر از تولید داخلی تمام می‌شود، بیان داشت: شاید الان آنها گندم را به ما ارزان بدهند اما وقتی کشاورزی ما نابود شد آنها دیگر این کالای استراتژیک را به ما نمی‌دهند. 

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب وارد کننده گندم و برنج بودیم گفت: اما اکنون با توسعه تولیدداخلی موفق به صادرات گندم شده‌ایم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل