بازدید 3388

بانک انگلیس نرخ بهره را زودتر از انتظار افزایش می‌دهد

رییس کل بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که افزایش نرخ بهره بانکی زودتر از حد انتظار خواهد بود.
کد خبر: ۷۷۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱ 09 February 2018

رییس کل بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که افزایش نرخ بهره بانکی زودتر از حد انتظار خواهد بود.

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، «مارک کارنی» رییس بانک مرکزی انگلیس گفت: بانک انگلیس نرخ بهره را زودتر از انتظار بازار افزایش خواهد داد. این اظهار نظر رییس بانک مرکزی انگلیس به دنبال ارائه گزارش نرخ تورم در بریتانیا است.

وی در کنفرانس خبری اعلام کرد که انتظار می رود با بازگشت تورم به رقم از پیش تعیین شده، لازم است که نرخ بهره را احتمالا افزایش دهیم. وی در ادامه گفت: افزایش نرخ بهره تا حد زیادی بیشتر از تصور انجام شده در ماه نوامبر سال گذشته میلادی خواهد بود.

این افزایش نرخ بهره آمریکا، در راستای حرکت فدرال رزرو ایالات متحده برای بالا بردن نرخ بهره است. در همین حال پیش بینی می شود که طی سه سال آینده بانک انگلیس نرخ بهره را ۰.۵ درصد افزایش دهد.

بر همین اساس، بانک انگلیس در ماه اوت سال ۲۰۱۶ میلادی نرخ بهره را در سطح ۰.۲۵ درصد قرار داد که پایین ترین نرخ بهره در تاریخ این بانک بود؛ اما در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی آن را به ۰.۵ درصد افزایش داد.

هدف مقدمات بانک انگلیس داشتن نرخ تورم از پیش تعیین شده دو درصدی است؛ اما گزارش اخیر نشان می دهد که نرخ تورم ۳ درصدی در حال حاضر در انگلیس وجود دارد و انتظار می رود نرخ تورم طی ماه های آینده بیشتر از سیاست های از پیش تعیین شده بانک انگلیس باشد.

بر پایه این گزارش، شاخص قیمت مصرف کننده یا همان نرخ تورم انگلیس در ژوئن ۲۰۱۶ میلادی همزمان با برگزاری رفراندم برگزیت ۰.۵ درصد ثبت شده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر