بازدید 4281

فرمانده‌قرارگاه‌خاتم: سپاه فعالیت‌اقتصادی نمی‌کند

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با بیان این‌که «سپاه فعالیت اقتصادی نمی کند و بالغ بر 30هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم» گفت: قرارگاه خاتم رقیب بخش خصوصی نیست، هم‌اکنون 5 هزار پیمانکار و 200هزار نیرو با این قرارگاه همکاری دارند.
کد خبر: ۷۷۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴ 09 February 2018

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با بیان این‌که «سپاه فعالیت اقتصادی نمی کند و بالغ بر 30هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم» گفت: قرارگاه خاتم رقیب بخش خصوصی نیست، هم‌اکنون 5 هزار پیمانکار و 200هزار نیرو با این قرارگاه همکاری دارند.

به گزارش ایسنا سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره آخرین اقدامات قرارگاه خاتم الانبیا برای زلزله زدگان کرمانشاه اظهار کرد: با وقوع زلزله، کرمانشاه وضعیتی بحرانی داشت و بخش وسیعی از منطقه تحت شعاع زلزله قرار گرفته بود.

وی با بیان این‌که «کانون زلزله کرمانشاه، شهرستان سرپل ذهاب بود»، افزود: پروژه روان آب‌های غرب را به طول حدود ۶۰۰ کیلومتر در دست احداث داشتیم و مرکز ثقل زلزله کرمانشاه هم همان جایی اتفاق افتاد که سد ساخته شده بود.

وی اضافه کرد: ۱۰ هزار نفر نیروی مستقیم و حدود ۴ الی ۵ هزار ماشین آلات و تجهیزات مختلف در پروژه روان آب‌های غرب فعالیت داشتند؛ لذا با وقوع زلزله و در همان ساعات اولیه این حادثه به همه نیرو‌های اجرایی اعلام کردیم تا آن‌چه مورد نیاز امدادرسانی اعم از تجهیزات و ماشین آلات است، به کارگرفته شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) ادامه داد: در مرحله اول بحث امداد و نجات را مورد توجه قرار دادیم و با تلاش همکاران توانستیم این مهم را به انجام برسانیم. در مرحله اول، اسکان اضطراری، اقدامی بود که بعد از عملیات امداد و نجات و با اهدا چادر به زلزله زدگان به خوبی انجام شد.

وی گفت: مقام معظم رهبری سفر پر برکتی به استان کرمانشاه و مناطق زلزله زده داشتند و از روستا‌ها و شهر‌های این استان بازدید مفصلی کردند.

وی با بیان این‌که «حجم تخریب و ویرانی روستا‌ها بسیار زیاد بود»، خاطرنشان کرد: در زلزله کرمانشاه بسیاری از روستا‌ها به صورت کامل و صد در صد تخریب شده بودند؛ لذا مقام معظم رهبری پس از بازدیدی که از این مناطق داشتند تاکید کردند که اسکان موقت حتما باید برای مردم انجام شود.

عبداللهی اظهار کرد: حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار مترمربع کانکس نیاز داشتیم که برای تهیه مصالح از بازار با مشکلات مختلفی مواجه بودیم، زیرا بازار به تنهایی ظرفیت تامین آن‌ها را نداشت از این رو با کارخانجات تامین کننده مصالح، جلساتی برگزار و با آن‌ها مذاکره کردیم. کانکس‌های ساخته شده ۱۶ متر طول داشتند، اما از آنجایی که جاده‌ها کشش حمل آن‌ها را نداشتند و حمل و نقل آن‌ها تا روستا‌ها هم امر دشواری بود تصمیم گرفتیم ۸ کارگاه ساخت کانکس ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: در مدت کوتاهی کارگاه‌هایی با ظرفیتی که ۶۰۰ الی ۷۰۰ نفر بتوانند در آنجا فعالیت داشته باشند، ساخته ش و روند طراحی و ساخت آغاز شد، در نهایت به این نتیجه‌ رسیدیم که به جای اینکه یک کانکس با یک تریلی حمل شود، ۱۶ الی ۱۸ کانکس با یک تریلی جابه جا شد. حدود ۳۵۰ تیم برای نصب کانکس‌ها فعالیت داشتند، قرارگاه سازندگی متعهد بود ۸ هزارکانکس برای زلزله زدگان در روستا‌ها بسازد، اما روزانه ۸ هزار زیربنا ساختیم و در نهایت ۸ هزار و ۵۰۰ کانکس برای مردم تهیه و نصب کردیم.

وی تصریح کرد: به مقام معظم رهبری قول دادیم در کمتر از دو ماه و در ۴۵ روز روند اسکان زلزله زدگان را به اتمام می‌رسانیم، اما با فعالیتی که در ۳۵ روز داشتیم، ۸ هزار و ۳۵۰ کانکس تهیه کردیم و به مردم تحویل دادیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در ادامه با اشاره به روند ساخت کانکس برای زلزله زدگان گفت: روزانه به صورت میانگین ۴۰۰ دستگاه کانکس با کیفیت و ضد حریق نصب و تحویل داده می‌شد.

وی درباره پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار کرد: ستاره خلیج فارس یکی از بزرگترین پروژه‌های کلان کشور و پیشانی پیشرفت ایران محسوب می‌شود، پالایشگاه ستاره خلیج فارس در زمینی به ابعاد ۷۰۰ هکتار قرار دارد و ۳۶۰ هزار بشکه هم ظرفیت فراورده این پالایشگاه است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با بیان این‌که «فاز اول این پالایشگاه امسال با حضور رئیس جمهور افتتاح شد»، اضافه کرد: ۱۶ الی ۱۷ هزار نفر در این پالایشگاه مشغول فعالیت هستند همچنین پالایشگاه ستاره خلیج فارس به صورت غیرمستقیم ۳ برابر این تعداد اشتغال ایجاد کرده است به طوری که می توان گفت در مجموع ۶۰ هزار نفر در پالایشگاه ستاره خلیج فارس به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند. پالایشگاه ستاره خلیج فارس تاکنون حدود ۵ میلیارد لیتر فرآورده داشته که ۲/۲ این فرآورده‌های تولید شده به بنزین اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: در پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۱۲ و نیم میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو ۵ تولید و تحویل داده می‌شود. ما پایان سال ۹۵ پالایشگاه ستاره خلیج فارس را تحویل گرفتیم، مسائل مربوط به تامین مالی این پالایشگاه یکی از مشکلاتی است که روند کار را با تاخیر مواجه کرده است. این پالایشگاه در فاز بعدی خود ۲۰ میلیون لیتر فراورده تا پایان سال تولید می کند که در مجموع ۲۰ الی ۲۲ میلیون لیتر به صورت روزانه بنزین تولید می شود و مطمئنا با توجه به روند تولید فرآورده در این پالایشگاه، صادرات بنزین هم خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های داخلی کشور استفاده کرد، گفت: در تامین مالی میادین نفتی نیاز به سرمایه گذاری خارجی داریم، بالا رفتن قیمت پروژه‌ها ممکن است بنا به عواملی از جمله تحریم و تورم باشد.

عبداللهی با اعتقاد به رسوب دانش در کشور تصریح کرد: امروزه برای ساخت پالایشگاه، سکو، خطوط دریایی نیازی به خارجی‌ها نداریم، پالایشگاهی که در کشور ساخته می‌شود با مهندسی ۱۰۰ درصد ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه رقابت باید سالم باشد، گفت: در این رقابت اولویت باید با بخش داخلی باشد لذا در بحث دریا شش، هفت دستگاه دکل دریایی داریم که تا عمق ۳۰ کیلومتری چاه‌ها را حفر می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که «سپاه فعالیت اقتصادی نمی‌کند»، اظهار داشت: قرار گاه خاتم الانبیاء (ص) رقیب بخش خصوصی نیست. طلب ما از دولت مثل فاینانس مجانی است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به این‌که «در مجموعه قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) ۲۰۰ هزار نفر مشغول به کار هستند، که یک درصد آن‌ها رسمی و مابقی پیمانکاری فعالیت می‌کنند»، بیان کرد: ۴- ۵ هزار پیمانکار با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) همکاری دارند. قرار گاه چتر حمایتی و امنیتی باز کرده است به طوری که پیمانکاران بخش خصوصی با قرارگاه همکاری دارند، ظرفیتی که امروز در کشور به وجود آمده به تمام معنا مردمی است. جنگ را با کمک و پشتیبانی مردم به ثمر رساندیم و در برابر تمام ابرقدرت‌ها پیروز شدیم، امروزه باید برای فعالیت‌های عمرانی و آبادانی کار انجام شود.

وی با بیان این‌که «بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت بابت پروژه‌های که کار کرده‌ایم طلب داریم»، ادامه داد: با روحیه انقلابی و اعتقادی در خدمت مردم هستیم و اینگونه نیست که قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) عرصه را بر بخش خصوصی تنگ کرده باشد.

وی با اشاره به این‌که «تا شعاع ۷۰ کیلومتری خدمات مجانی به مردم ارائه می‌دهیم و اگر کسی فکر اقتصادی داشته باشد این کار را انجام نمی‌دهد»، گفت: در پروژه ستاره خلیج فارس ۶۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم کار می‌کنند، در سال ۹۵ یک میلیون و سیصد هزار تن ورق را به لوله برای آبرسانی تبدیل کرده‌ایم، ما وظیفه شرعی، دینی و اعتقادی در مقابل مردم داریم و تا پای جان به پای مردم می‌ایستیم. از بیکاری جوانان رنج می‌بریم باید برای آن‌ها کاری انجام داد، در شرایط فعلی علیرغم همه تنگنا‌های مالی حتی یک پروژه از دولت را تعطیل نکرده‌ایم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) اظهار داشت: قرارگاه خاتم الانبیا پروژه صدرا را نجات داد به طوری که اکنون چهار هزار نفر به صورت مستقیم در صدرا مشغول به کار هستند، این در حالی است که ۲۵۰ نفر در آن کار می‌کردند. مسئولان کشور باید همت کنند تا با اجرای پروژه‌های اولویت‌دار بتوان جهش عظیمی را در کشور ایجاد کرد در این صورت حدود ۲۰۰ هزار نفر را می‌توان مشغول به کار کرد. صدرا توانست10 سکوی بزرگ پارس جنوبی را بسازد، ۱۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند. صدرا توانست کشتی ۱۱۳ هزار تنی بسازد، این پروژه می‌تواند شناورهای مورد نیاز کشتی ها را بسازد، در این رابطه عملکرد خوب و حرکت انقلابی انجام شد و این جهش را در سهام صدرا می‌توانیم ببینیم، اگر این ظرفیتی را که امروزه در صدرا ایجاد شده در کشور به کار نگیریم قطع به یقین دچار مشکل می شود. در خیلی از کارگاه ها تعدیل نیرو را قبول نکردم، البته در بعضی جاها هم تعدیل صورت گرفت.

وی با بیان این‌که «گیر و گورهای اداری مردم را فلج کرده است»، افزود: باید از سرمایه ملی و عظیمی که وجود دارد به خوبی استفاده کرد و برای بحث های اداری که در تمام سطوح ادارات وجود دارد باید چاره ای اندیشید.

وی در خصوص جمع آوری آب های روان عنوان کرد: روان آب‌ها در مرز در طول هزار و ۴۰۰- ۵۰۰ کیلومتری قرار دارند به طوری که حجم بسیار بالایی از آب هدر می رود، امروزه چالش آب در کشور داریم و باید برای آن فکر اساسی کنیم، در این حوزه 17 سد وجود داشت که لطف خداوند و پشتیبانی که مسئولان انجام داده‌اند کار احداث ۱۵۵ کیلومتر تونل و ۶۰۰ ، ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال آب را انجام دادیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به این‌که حدود دو ماه پیش بندر عظیم چابهار با حضور ریاست جمهوری افتتاح شد، گفت: این بندر ، بندر عظیمی است که باعث ارتباط با کشورهای آسیای شرقی می شود به طوری که با ظرفیت ۸ و نیم میلیون تن بار به بهره برداری رسیده است، ۱۶ میلیون متر مکعب لایروبی داشتیم و حدود ۲۰۰ هکتار زمین به عنوان پسکرانه با بهترین کیفیت احیا و ساخته شده است، تکمیل کننده بندر ، خط راه آهن چابهار به زاهدان است که زیرسازی های آن ۶۵ درصد انجام شده است.

وی با بیان این‌که «جلسات مختلفی با شهرداری و شورای شهر برگزار کردیم»، افزود : طرح هایی را در راستای رفع آلودگی هوای تهران و مشکلات زیست محیطی ارائه دادیم ، در تهران مشکل ترافیک داریم به طوری که حجم بسیار بالایی از ماشین ها داخل تهران می شدند، با ایجاد کمربندی جنوب تهران این مشکل ها می تواند رفع شود، ۷۰ درصد سرمایه گذاری بر عهده قرارگاه و ۳۰ درصد به عهده دولت است که تا پایان سال ۹۷ بخش عظیمی از این طرح انجام خواهد شد. از طریق این کمربندی۴۰ تا ۵۰ هزار خودرو داخل تهران نمی آید، آزادراه حرم تا حرم ۸۰ کیلومتر فاصله را کم می کند به طوری که اکنون بالغ بر ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر در تردد هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی