بازدید 2735

سود اوراق آمریکا باز هم بالا رفت

اضطراب سرمایه‌گذاران از به پایان رسیدن دوره وام‌های ارزان زیر سایه افزایش تورم، باعث شد تا سهام آسیایی همچنان نزدیک به پایین‌ترین مقادیر ۶ هفته‌ای خود درجا بزنند.
کد خبر: ۷۷۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 08 February 2018

اضطراب سرمایه‌گذاران از به پایان رسیدن دوره وام‌های ارزان زیر سایه افزایش تورم، باعث شد تا سهام آسیایی همچنان نزدیک به پایین‌ترین مقادیر ۶ هفته‌ای خود درجا بزنند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه با بالا رفتن مجدد سود اوراق خزانه‌دری آمریکا که درحال نزدیک شدن به بیشترین سطح ۴ ساله خود می‌باشد، اضطراب سرمایه‌گذاران از به پایان رسیدن دوره وام‌های ارزان زیر سایه افزایش تورم، باعث شد تا سهام آسیایی همچنان نزدیک به پایین‌ترین مقادیر ۶ هفته‌ای خود درجا بزنند.

گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسه در خارج ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی تغییر چندانی نکرد و نزدیک ه پایین‌ترین سطح ۶ هفته‌ای خود که در روز سه‌شنبه به آن دست یافته بود باقی ماند.

نیکی ژاپن ۰.۴ درصد افزایش یافت. هرچن این شاخص هنوز بیش از ۶ درصد از مقادیر هفته قبل خود پایین‌تر است.

شاخص جامع سهام جهانی ام‌اس‌سی‌آی تا روز چهارشنبه در ۷ جلسه از ۸ جلسه قبلی خود افت کرده است و در کل در این دوره ۶.۸ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

در پایان معاملات چهارشنبه شب آمریکا هم وال‌استریت تب‌وتاب خود را از دست داد و شاخص اس‌اندپی ۰.۵ درصد افت کرد و کامپوزیت نزدک ۰.۹ درصد سقوط کرد.

شاخص نوسان بورس سیبوئه آمریکا که به نام ویکس شناخته می‌شود و معمولا به عنوان معیار وحشت و اضطراب سرمایه‌گذاران به حساب می‌آید، ۲.۳ واحد افت کرد و به ۲۷.۷۳ واحد رسید اما همچنان بیش از ۲ برابر میزانی است که به طور متوسط در ماه‌های قبل مشاهده شده است.

رهبران کنگره آمریکا، در نمایشی نادر از همکاری فراحزبی که با هدف جلوگیری از تعطیلی فعالیت‌های دولت انجام شد، در مورد بودجه ۲ ساله دولتی به توافقی دست یافتند که میزان هزینه‌کردهای دولت را ۳۰۰ میلیارد دلار افزایش می‌دهد. چنین توافقی به شدت کسری فدرال را افزایش خوهد داد.

توموآکی شیشیدو، تحلیل‌گر درآمد ثابت شرکت اوراق نومورا می‌گوید: مقیاس افزایش هزینه‌کرد دولت بسیار بیشتر از آن‌ چیزی است که بازارها چند ماه قبل پیش‌بینی کرده بودند. این اتفاق هم مانند کاهش مالیات، تاثیر بزرگی خواهد داشت. از آنجایی که بازارها هنوز تاثیرات این اتفاق را در خود نشان نداده‌اند، اوراق خزانه‌داری آمریکا حدود یک هفته دیگر هم پرطرفدار خواهد بود.

در ترکیب با تقویت اقتصادی‌ای که برنامه کاهش مالیاتی ترامپ به همراه خواهد داشت، افزایش هزینه‌کردهای دولت، می‌تواند بیش از حد رشد اقتصادی‌ای را که همین حالا در سطح بالایی قرار دارد، بالا ببرد که این باعث افزایش تورم به حدی خواهد شد که در یک دهه اخیر دیده نشده است.

چنین نگرانی‌هایی دوباره نرخ سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا را تا ۲.۸۱۳ درصد بالا برد که این نزدیک به رکورد ۴ ساله ۲.۸۸۵ درصد است که در روز دوشنبه ثبت شده بود.

در همین حال، شاخص دلار به بالاترین میزان ۲ هفته ای  ۹۰.۴۰۳ رسید و سپس در رقم ۹۰.۲۵۱ تثبیت شد.

یور در برابر دلار به پایین‌ترین مقدار ۲ هفته‌ای ۱.۲۲۷۶ دلار در برابر هر یورو، رسید.

دلار در برابر ین هم از میزان ۱۰۸.۹۲ ین در روز چهارشنبه، وضعیت خود را به ۱۰۹.۳۵ ین در روز پنج‌شنبه، بهبود بخشید.

فلزلت قیمتی هم افت کردند و طلا به پایین‌ترین سطح ۴ هفته‌ای ۱۳۱۱.۶ دلار برای هر اونس رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان