بازدید 11889

در این کشور همه باید کار کنند و مالیات بدهند تا دولت حقوق کارکنان خود را بدهد/ افزایش حقوق 10 درصدی، دردی از کارگران دوا نمی کند

سال گذشته، نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی در شورای عالی کار به رقم دو میلیون و ۴۸۰ هزار تومان به عنوان رقم سبد هزینه ماهانه خانوارهای کارگری رسیدند که تصویب هم شد؛ اما با وجود آنکه قرار بود این رقم، مبنای تصمیم‌گیری مزد سال ۱۳۹۶ قرار گیرد، خلاف آن عمل شد.
کد خبر: ۷۷۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 09 February 2018

در این کشور همه باید کار کنند و مالیات بدهند تا دولت حقوق کارکنان خود را بدهد/ افزایش حقوق 10 درصدی به ضرر کارمندان و کارگران استسال گذشته، نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی در شورای عالی کار به رقم دو میلیون و ۴۸۰ هزار تومان به عنوان رقم سبد هزینه ماهانه خانوارهای کارگری رسیدند که تصویب هم شد؛ اما با وجود آنکه قرار بود این رقم، مبنای تصمیم‌گیری مزد سال ۱۳۹۶ قرار گیرد، خلاف آن عمل شد.

به گزارش «تابناک»؛ با وجود آنکه یکی از وظایف شورای عالی کار، بررسی ابعاد حقوق و دستمزد کارگران در طول سال است، تنها در دو ماه پایانی سال، این شورا فعال می‌شود و در نهایت چند روز مانده به عید، رقمی که مورد رضایت گروه‌های کارگری نیست به تصویب می‌رسد.

در زمان تشکیل این شورا، نماینده کارفرمایان و نماینده دولت بدون در نظر گرفتن وضعیت معیشتی کارگران و تنها به بهانه هایی مانند ورشکستگی کارخانه‌ها و بنگاه‌ها، مالیات و افزایش عوارض و مواردی از این دست، مانع از افزایش حقوق کارگران می شوند.

علی اصلانی، رئیس کانون شورای اسلامی کار بر این باور است، اگر کارخانه‌ یا بنگاهی توان اداره ندارد و مدیریتش ضعیف است، بسته بماند بهتر است. چرا برخی کارفرمایان در طول سال از ورشکستگی کارخانه‌ها و بنگاه‌ها و مالیات و عوارض سخن نمی‌گویند، ولی زمان تعیین دستمزد یاد بهره وری پایین بنگاهشان می‌افتند؟ نمی‌توانیم به هر قیمت و به بهای استثمار نیروی کار کارخانه را نگه داریم. اگر کارفرمایی به بهره‌وری و توان پایین کارخانه معترض است و قدرت مدیریت مجموعه‌اش را ندارد، کارگران مقصر نیستند.

در دولت نیز وضعیت مشابه همین است. سال هاست، صحبت از کوچک شدن دولت می شود؛ اما هر روز که می گذرد بر بدنه دولت افزوده می شود. هم اکنون حدود 70 درصد از درآمدهای دولت صرف هزینه های جاری می شود و همین باعث شده است تا دولت نتواند بودجه ای صرف تولید و رونق اقتصادی کند.

عبدالرضا هاشم‌زایی در گفت وگو با تابناک با انتقاد از حجیم شدن دولت گفت: دولت همه درآمدهای خود را صرف کارمندان می کند و اگر وضعیت به همین شکل ادامه داشته باشد، در سال های آینده دیگر پولی برای تولید و عمران نخواهد ماند.

این نماینده مجلس افزود: نمی دانم کی دولت تصمیم خواهد گرفت که کوچک شود! هم اکنون 70 درصد درآمدهای دولت صرف هزینه های جاری می شود و این به آن معناست که همه در این کشور باید کار کنند و مالیات بدهند و عوارض پرداخت کنند تا دولت حقوقو کارمندان را بدهد.

این منصفانه نیست که ما نفت بفروشیم و آینده کشور را به حراج بگذاریم تا به کارمندان و مدیران دولتی حوق داده شود، باید کار اساسی کرد، نمی توان با این وضعیت زیاد ادامه داد. همه کشور دچار بحران شده و آستانه صبر مردم در حال لبریز شدن است.

عبدالکریم حسین زاده در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: افزایش حقوق 10 درصدی برای کارگران و کارمندان بسیار پایین است و به نظر می رسد، باید حداقل تناسبی از نرخ تورم کشور و هزینه های روزمره در تعیین میزان افزایش حقوق و دستمزد در نظر گرفته شود تا اینها هم بتوانند زندگی خود را اداره کنند.

این نماینده مجلس گفت: البته یک راهکار دیگر وجود دارد و آن اینکه یک محاسبه ای صورت گیرد و پلکانی افزایش حقوق ها اعمال شود؛ به این صورت که افرادی که حقوق پایه کمی دریافت می کنند و یا از یک شاخصی پایین تر است، درصد افزایش بیشتری در نظر گیرند و کسانی که پایه حقوق بالا دارند و در رده های بالا هستند و جز رده های آسیب پذیر به حساب نمی آیند، کمتر در نظر گرفته شود.

این نماینده مجلس افزود: با این حال به نظر من وضعیت کشور شرایط خوبی ندارد و دولت از نظر مالی در تنگناست، اما روند پلکانی افزایش حقوق می تواند کمک کننده باشد، به شرطی که الگوی مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

حسین زاده در ادامه گفت: با این روش ما می توانیم بخش کارگری و کارمندی خودمان را که از نظری توان مالی چندانی ندارند غنی تر کنیم تا در مقابل تورم هایی که ایجاد می شود، قدرت ایستادگی و مقاومت داشته باشند و بتوانند نسبت به این تورم ها حداقل زندگی روزمره خود را بچرخانند و دچار مشکل نشوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۴۹
بیش از بیست سال است صحبت از کوچک شدن دولت است اما فقط شعار است و دولت روز به روز بزرگتر می شود در حالیکه با ورود کامپیوتر و پیشرفت فناوری بخش خصوصی با کمترین استخدام و نفرات کارها را انجام می دهد و شاغلین بخش خصوصی تحت بیشترین فشار ناشی از کار زیاد هستند و بهره وری در بخش خصوصی بسیار بالا است بخش دولتی با روشهای پنجاه سال قبل کار می کند برای انجام هر کاری در بخش دولتی به جای یک نفر ده نفر استخدام می شوند تا سر کار با موبایل بازی کنند تمام خدمات رفاهی و شغلی را هم دریافت می کنند هزینه ناکارامدی بخش دولتی هم با پول نفت یا افزایش قیمت خدمات و یا چاپ اسکناس و تورم جبران می کند این پول نفت برای همه ملت است تورم و چاپ اسکناس هم نوعی دزدی از جیب مردم است این نوع رفتار دولت خارج از عدالت و انصاف است و با شعار عدالت ورزی حکومت اسلامی همخوانی ندارد
كدام قسمت كشوردرست كارميكنند كه چندميليون حقوق ميگرند؟!؟!؟
من یه کارگاه دارم با شش پرسنل باور کنید ته ماه دوملیونم نمیمونه اجاره دارایی رکود حقوق واردات از چین کمرمون و شکونده اگه قرار به این صورت باشه سال دیگه تعطیل میکنم و شش نفر بیکار میشوند.و گرنه ماقدر زحمات کارگرارو میدونیم با ارزش ترین سرمایشونو که عمرشونه به مادادن. واقعا متاسفم.
آفرین. مقاله خوبی بود. الان تمام بودجه و مالیات کشور صرف حقوق کارکنان، مدیران، پزشکان، بازیکنان، فوتبایست ها و اساتید دانشگاه ها میشه. در صورتی که میشه 90 در صد این بودجه را صرف جویی کرد. مثلا پزشکان چرا باید کارانه بگیرند، اساتید دانشگاه برای روزی 2 ساعت حضور در دفترشان چرا باید ماهی 20 میلیون تومن بگیرند، وزارت نفت چه نیازی به این همه بخش اداری آن هم در تهران دارد. وزارت نیرو چه نیازی به این همه کارمند در بخش های اداری دارد در صورتی که با کمبود نیرو و تجهیزات در واحد های عملیاتی مواجه هست. وقتی میشود کارهای اداری رو با راه اندازی یک وبسایت انجام داد خوب این چه که کاریه که 1000 نفر آدم رو استخدام کنیم برای اینکه ماهی 50 تا نامه رو امضا و آماده کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
اولا تو هم برو اندازه پزشک کو استاد دانشگاه وقت و عمرت رو بگذار از پای ماهواره و ... دل بکن.
دوم: کدوم استاد برای دو ساعت 20 میلیون میگیره با سند نشون بده یک نفر استخدام دانشگاه استاد تمام زحمت کش که 40 ساعت در هفته هم میرن دانشگاه اگر این قدر گرفت از دانشگاه تو جدا حقت خورده شده دانشمند....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
برای دو ساعت 20 میلیون حالت خوبه 8 می ریم تا 5 خودشم 5 می گیرم دانشیارم هستم
مشکل بزرگ ملت ایران بانوبخت وخودروحانی این است که متاسفانه حقیقت فقر وفلاکت 80درصد ملت ایران رادرک نکرده اند وچون خودشان بالاترین حقوق رادریافت میکنند تصورمیکنند اکثریت ملت هم چون خودشان دررفاه کامل هستند وطعم فقر وفلاکت راچون کارمندان وبازنشستگان باگوشت واستخوانشان لمس نکرده اند ولذا بااظهارات غیر واقع مدعی بهبود اقتصادی میشوند وآمارهای کذب میدهند
واقعا حداقل دستمزد رقم خنده داری شده
ترکیه با رقم خیلی بالاتر داره اجناس با کیفیت و ارزون تری تولید میکنه، مشکل از یه جای دیگس
من یک مهندس برق هستم و با کار در یک شرکت خصوصی حقوق کارگری میگرفتم. آیا اینگه فردی که حقوق اون 8 میلیون تومان است رو 10 درصد افزایش بدهید و حقوق کارگر رو هم 10 درصد افزایش بدهید، این عادلانه است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
حق جنابعالی همینه که هیچ از سرت هم زیاده! مهندس دانشگاه آزاد رودهن برو زحمت بکش ایده بده کارافرینی کن بعد ادعا کن
جناب نماینده شما چه کار مفیدی انجام میدید که باید حقوق چند میلیونی بگیرید والله بودن و نبودنتون هیچ فرقی نداره
امسال بیایید برعکس عمل کنید بجای افزایش حقوق کارگرها قیمت اجناس و دلار رو پایین بیارید و حقوق کارگرها ثابت بمونه
این کار دولت دقیقا مانند کار شاهزاده ای است که در تیراندازی مهارت نداشت دستور داد یک آهویی را به درخت ببندند تا به آن شلیک کند و برای پدرش فخر بفروشد . ولی از قضا تیر به طناب خورد و آهو فرار کرد! دولت به دلیل فساد نهادینه شده توان اخذ مالیات از صاحبان مشاغل را ندارد کارمند بدخت بینوا رو گیر آورده . از طرف دیگه تعرفه واردات خودرو بالا میبره به طوری که بعضی از خودروها چند برابر قیمت جهانی فروخته میشه . اینکار رو میکنه که کسری بودجه را جبران کنه ولی این خود باعث بالا رفتن نرخ دلار و تورم وحشتناک شده. بهتر دولت دست به هیچی نزنه و قوانین صادرات و واردات رو اینقدر بالا و پائین نکنه فقط یه راهی یا سیستمی پیدا کنه جلو رشوه بگیران رو بگیره همه چی حله.
اري در اين كشور همه بايد كار كنند ويك عده در بالا راحت زندگي بكنند ............
من و کارفرمایم در مدت کارکردم سی درصد حقوقم را به تامین اجتماعی پرداخته ام و امروز بایستی سهمی معادل پرداختی ام دریافت کنم.
چرا حرف از افزایش پلکانی مطرح می کنند؟
ایا کسی که ماهیانه 1/5 میلیون حق بیمه پرداخته با کسی که 150 هزار تومان داده بایستی حقوق بازنشستگی یکسانی دریافت کنند؟ و انانی که سهم کمتری پرداخته اند با افزایش پلکانی نهایتا به تساوی حقوقی با من برسند؟

تصمیم گیرندگان دولتی که عموما حقی در صندوق تامین اجتماعی ندارند، همواره در مورد کارگران و صندوق انان تصمیم گیری و بخشنامه صادر میکنند.

اگر دلشان بحال حداقل بگیر ها میسوزد، دست سایرین را از جیب تامین اجتماعی بیرون بکشند، خود تامین اچتماعی بلد است مدیریت کند. بیاد داریم نا 25 سال پیش، تامین اجتماعی ثروث مندترین بنگاه ایران بود و بواسطه مدیریت دولتی و عدم ایفای تعهدات دولت. امروز در معرض ورشکستگی است.
دولت باید همسان سازی حقوق دستگاههای اجرائی را درپیش بگیرداین درست نیست که دردستگاهی حقوق یک کارمندش درسمتی نسبت به دستگاه واداره دیگر درهمان سمت سه برابر باشد وسه برابر حقوق بگیرد فرضا اگر اموزش وپرورزش فرد ی درسمت حسابدار ویا کتابدار پانصد ریال میگیرد در اداره دیگر هم فرضا وزارت نفت ویا شرکت نفت سه برابرنگیرد وهمان پانصد ریال را بگیرد
فقط محور مقاومت .بقیش کشکه .جهاد جهاد جهاد جهاد جهاد
خود کرده را تدبیر نیست .
چرت نگو .اولین کسایی که ازشون تمام و کمال مالیات میگیرن همین کارمندان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
احسنت
حدود ۹ سال پیش اقای احمدی نژاد طرحی به عنوان افزایش پلکانی رو مطرح کرد ولی مافیای قدرت و ثروت به شدت مخالفت کرد ، و دیوان عدالت انرا باطل کرد ،، حالا که فاصله حداقل و حداکثر حقوق سر به فلک رسیده مجلس به فکر افتاده ؟؟؟؟ فکر نمیکنید فاصله ۱۷ میلیون دریافتی و ۱میلیون هفتصد کمی زیاده ؟؟؟؟ یکی که فکر محرومان بود ، اون فقط داش محمود بود .
یه سال هم شده. بیایید افزایش حقوق. مدیران وحقوقهای بالا را کم کنید و فقط حقوق طبقه ضعیف را افزایش دهید. ببینیم واقعا میتوانید؟!؟
مالیات میگیرند و نفت و گاز میفروشند تا حقوق و درآمد و دررفت شان به میلیارد برسد، همش اختلاس و فساد
از حقوق هیات علمی کم کنید به کارگران اضاقه کنید. اصلا هیات علمی را بفرستید سر فلکه و در کارخانه. اگه حال نیومدید با نیسان آبی هاتون برید روشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
قربون دهنت! اصلا اخراج کنند از دانشگاه این هیات علمی ها را خیال همه علاف ها راحت بشه.
هیات علمی بدجوری خار شده توچشم یک عده سربار جامعه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
ای ول شاید اینجوری راحت شند وقتنهایی که ما درس می خوندیم شب تا روز و روز تا شب معلوم نبود چکار می کردند
باز دوباره مراسم راهپیمایی و حمایت نمادین از کارگران شد..بعد راهپیمایی ۲۲ بهمن کارگر و حقوقش فراموش میشه.
جناب حسین زاده از سخنان تبلیغاتی پرهیز کنید با حرف پیشرفت حاصل نمیشه.در کشور هایی که به اصطلاح پیشرفته و یا در حال توسعه هستند یکبار برای همیشه یه تصمیمی گرفته شده و بعد از یکی دو سال اوضاع کشور بهتره میشه و همه از فضای ایجاد شده بهرمند می گردند ولی تو ایران هر سه چهار سال یه طرحی مطرح میشه که اوضاع مملکت رو پیشتاز به هم میریزه و معلوم میشه که به نفع مردم نبوده و عده ای خاص از مزایاش تونستن استفاده کنن و این چرخه در فواصل زمانی تکرار شده ... مردم مردن ولی هیچی عایدشان نشد... تا کی باید به سیاست مداران کار نابلد اعتماد کرد...
فیش آب و برق در چهل سال جلوتر فقط قیمت آب بها و بهای برق ذکر شده . نه مالیات و نه ارزش افزوده و عوارض . ...ندارد کمی منصف باشیم اگر حتی در طول سال هیچ اب و برق و تلفن و گاز را استفاده نکنی مجموع بدهکاریت سیصد هزار تومان خواهد شد کسی نیست پیگیری کند .
جمله را اشتباه نوشتید.
در این کشور همه باید کار کنیم تا کارانه پزشک پرداخت شود.
تا پزشک که تنها تحصیل کرده کشور است بتواند شاهانه زندگی کند.
برام جای سوال هست که آقای نوبخت در دو سال اخیر نزدیک آخر سال میگفتند که ما به دستمزد زیر مثلا 2500 بیست درصد اضافه میکنیم ولی به دستمزد بالای 3500 ده درصد اضافه میکنیم . پس اگر چنین باشد فرق من مهندس با یک فرد عادی در چیست و دوم اگر دوسال متوالی حقوقم افزایش چندانی نیابد ظرف سه سال با کاهش حقوق مواجع خواهم شد و حقوق افراد عادی با سمت های پایین تر برابر میشود این تز شکست خورده تساوی حقوق و مزایا را از کجا آوردید . پس فرق لیسانس و مدیر با غیره در چیست . ساختار اجتماعی . حقوقی . و اداری و تامین اجتماعی را دارند دگرگون میکنند آیا به عواقب آن پی بردند؟
همه دارند مالیات و... میدن که حقوق مدیران دولتی ژنهای برتر تامین بشه
با این روش نابودی کشور حتمیست
با عرض معذرت اکثر کارمندها کار خاصی در ادارات و بانکها و دانشگاهها انجام نمی دهند .
راجب بابك زنجاني و خاوري و برادر رئيس جمهور و برادر معاون رئيس جمهور و ... هم بنويسيد لطفا
کار فرمای من در ماه 100 میلیون تومان از شغل نیمه دولتی خود درآمد خالص داره . سه تا هم کار مند هستیم اما با این درآمد خوبش حقوق دولتی رو نمیده هیچ عیدی و سنوات رو هم میگه به شما تعلق نمیگیره تنها کاری رو که انجام میده بیمه رد میکنه اونم فقط بخاطر ترس از بازرسی بیمه . کسی نیست به فکر کارمند و کار گر باشه تو این جامعه همه به فکر خودشون هستن شاید باور نکنید صاحب کار من 7 تا واحد آپار تمان داره که همش رو اجاره داده . خودشم که یک خانه بسیار بزرگ تو نیاوران داره به فول امکانات
اگه راست میگن با حذف ردیف اضافه کاری و کارانه و ماموریت در بودجه این مبالغ هنگفت را صرف بهبود وضعیت معیشت کنند .کارمندای دولت با این مبالغ دارند پادشاهی می کنند و در مقابل بابازدهی کم و تعداد بیشمار غده ای بدخیم در اقتصاد کشورند .آیا مدیران دولتی حاضرند بدون اضافه کارو کارانه و ماموریت و....کار کنند؟ اقتصاد مقاومتی !فقط برای مردمه و مدیران و.....جایی در آن ندارند؟
افزایش پلکانی شاید برای بازنشستگان کشوری که از خزانه تغذیه میشوند چاره ساز باشد لیکن برای کارگران که باید از جیب کارفرما پرداخت شود قطعا" با مقاومت مواجه می شود ودر مورد مستمری بگیران تامین اجتماعی هم روشی غیر قانونی است چون آنان 30سال بیمه پردازی کرده اند و مستمریشان بر مبنای آن تعیین شده و افزایش پلکانی یعنی دست کردن در جیب دیگران و ندادن حق عد ه ای و دادن آن به عده ای دیگر
كي گفته همه بايد ماليات بدهند ماليت براي فقرا وبيچارها است نه براي طبفات بالاي جامعه مثل آقاها وآقازادها وبنيادهاو؟؟؟؟؟؟ خواص از ماليات معاف هستند
بخش کارفرمایی توان تقبل حتی یک درصد افزایش حقوق را نداره و همه کارفرمایان چندماه حقوق به پرسنل بدهکارند مشکل اصلی هم اینجاست که هزینه های تحمیلی توسط دولت بر بخش صنعت بسیار بالاست نظیر مالیات ، بیمه پرسنل ، هزینه های بیخودی که استاندارد به صنایع تحمیل می کنه و هزینه های بسیار بالای ربا که توسط بانکها به صنعت وارد میشه . از سوی دیگر در هر صنعتی تعداد بالای رقبا موجب پایین آمدن قیمت فروش حتی به سطح قیمت تمام شده برای تامین نقدینگی میشه و باید نصف تولیدکنندگان از رده خارج بشوند تا صنعت سود آور بشود.
حرفی از اختلاسهای میلیارد ی نیست فقط حرف ازچهارتا کارمند بدبخت که با هرشرایطی مجبورن در این دستگاهها نابسامان دولتی که عده ای به صدقه سر پارتی بازی اوج میگیرن با حقوق بخوزونمیر کارکنند و دم برنیارن! کارگرها رو که بیکار کردید نوبتی هم باشه نوبت کارمندها ست آنها رو هم خونه نشین کنید بعد پولها رو قلمبه بکشند بالا ببرند کانادا
تنها راه کم کردن کارکنان دولت می باشد.وقتی کار مفید یک
کارمند کمتر از نیم ساعت می باشد باید به جای گرفتن گلوی
مردم بیچاره ان کارمندی وقتی ارباب رجوع مراجعه میکند
مثل ارباب و رعیتی برخورد می کند اخراج شود
توليد و صادرات را قوى كنيد
وإرادات جزيى باشد
دست دولت كوتاه ارامور اقتصادى
مردم را مشاركت بدهيد . مملكت به همه تعلق دارد
مگر قرار نیست، پلکانی اعمال بشه، چرا شما دم از ۱۰ درصد میزنید، غیر از این باشه مردم ساکت نمینشینند، اون وقت میگید کار آمریکا بود
افزایش پلکانی دستمزد؛ ظلم به قشر تحصیلکرده که موتور محرکه و تصمیم ساز یک شرکت تولیدی میباشند؛ خواهد بود و موجب سرخوردگی و کم کاری آنان خواهد شد، آیا ارزش کاری یه فوق لیسانس مهندسی پتروشیمی و یامکانیک در یک پالایشگاه برابر یک کارگر ساده میباشد? در همین پالایشگاه با عدم حضور چند روزه یک مهندس مخالفت میشود ولی عدم حضور چند روزه کارگر ساده؛ خللی درعملیات پالایشگاه بوجود نمیاورد؛ پس در افزایش دستمزد؛ بایستی ارزش کار افراد در نظر گرفته شود.
چرا همه به جون هم افتادند همه امار غلط می دهند نوشته روزی دو ساعت هیئت علمی کار میکنه 20 میلیون می گیره بنده دانشیارم 8 سال سابقه کار دارم از 8 تا 5 باید کارت بزنم می گیرم 5 و نیم اونم تو شهر بزرگ. ناهارم حتی نمی دهند . شب هم به اون خدا کار دانشجوی تحصیلات تکمیلی رو می خونیم. خواهش می کنم فیش حقوق همه منتشر بشه دارای های بازاری ها هم منتشر بشه. کارمند بیچاره حقوق نگرفته مالیات می ده. روزهایی که من 18 ساعت درس می خوندم شب تا صبح دوستام دنبال کارهای دیگه بودند و پز می دادند الانم خیلی ها ناراحتند و البته برخی از همون ها با رانت خواری وضعشون خیلی از منم بهتره تازه من 32 سالگی رفتم سرکار
متاسفانه اعضای هیت علمی با ۶ ساعت تدریس موظف یکی از راحت ترین قشر جامعه و پرستاران یکی از بدبخت ترین اقشار جامعه هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
پزشکان عزیز را بگو که در پول غرق شده اند.
خوش بودگرمحک تجربه آیدبه میان تاسیه روی شود انکه دراوغش باشد تابناک عزیزخوب می دانی هرچه بنویسیدوبگوییدنتیجه ندارد شاهدهستیم هرروزبدنه ادارات وسازمانها نظیر وزارتخانه های نیروونفت وصداوسیمابنحوعجیبی تنومندترواکثرادرتهران متمرکزشدکه این امربودجه زیادی رابه دولت تحمیل می نمایدزمانی مشکل حل خواهدشدکه زیرساختهای اطلاعاتی مخابراتی نظیراینترنت وسپس ایجادکارتهای بستانکاری وبدهکاری حسابهای مالی برای هرفرحقیقی وحقوقی میتواندشفاف سازی نمایدکه هرفردچه اندازه مالیات باید پرداخت نماید.
راه کار افزایش حقوق حلال مشکل نیست زیرا در بخش خصوصی و کارگری ، اولا اقتصاد تکان نخورده که کارفرماها بتوانند بیشتر پرداخت کنند، دوما با سیاست های نابخردانه دولتی ها و سنگ اندازی های کارآفرینی و مالیات ، امکان رشد گرفته شده ، لذا بالا بردن حقوق غیر از تعطیلی بنگاه ها و کوچک تر شدن آنها ( در بخش خصوصی ) نتیجه ای نخواهد داشت، و فقط سود آن برای بخش دولتی و کارمندان است که حقوقشان را از نفت و مالیات و ... فراهم میکنند، هر چند کارمندان عزیز مالیات میدهند اما در واقع از تولید و خدمات بنگاه مربوطه پرداخت نمی کنند ، بلکه از جیب بخش خصوصی و نفت است که آن حقوق ها تهیه میشود.
بنظر بنده دولت باید بجای این راه کار غلط که هر ساله اجرا و به بن بست میرسد، ابتدا باید خود را کوچک کند و یا مجلس باید محدودیت های قانونی برای بودجه جاری ایجاد کند ( هر چند هر دو بعید است !) ، سپس قیمت خدمات را کاهش داده و بهره وری را بالاتر ببرد تا از قبل افزایش بهروری ، کاهش ارزش خدمات معنا پیدا کند( که خوب این هم واقعا بعید است!)
پول نفت را میخوریم پول گاز جدا
تقریبا در همه کشورها،به غیر جهان سومی ها،حقوق بین یک تا سه برابر در نوسان هست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار