بازدید 4771

حکم قصاص قاتل اهورا تأیید شد

کد خبر: ۷۷۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 07 February 2018

حکم قصاص قاتل اهورا در دیوان عالی کشور تأیید شد. اهورا تنها کودکی نیست که روز گذشته نامش در صدر اخبار حوادث قرار گرفت. دو کودک دیگر نیز روز گذشته در این فهرست جا گرفتند. یکی از آنها قربانی کودک‌آزاری شده و دیگری به‌طرز مرموزی مفقود شده و پلیس در تلاش است تا او را پیدا کند.


به گزارش شرق، رئیس کل دادگستری استان گیلان از تأیید و قطعی‌شدن رأی پرونده اهورای سه‌ساله در دیوان عالی کشور خبر داد.
احمد سیاوش‌پور درباره آخرین وضعیت پرونده قتل اهورای سه‌ساله گفت: پرونده در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان گیلان منتهی به صدور رأی و در دیوان عالی کشور در شعبه ٤٧ به صورت فوق‌العاده رسیدگی شد.


وی گفت: رأی صادره در دیوان عالی کشور تأیید و قطعی شد و پس از انجام تشریفات و تقاضای اولیای دم و استیذان از رئیس قوه‌قضائیه رأی به مرحله اجرا درخواهد آمد.


رئیس کل دادگستری گیلان ادامه داد: متهم برای عنوان اتهام به قتل به قصاص نفس محکوم شد و برای جرم تفخیذ به عنف به صد ضربه شلاق و دو سال تبعید محکوم شد.


سیاوش‌پور خاطرنشان کرد: برای جرم کودک‌آزاری به شش ماه حبس و پرداخت ارش و برای شرب خمر به ۸۰ ضربه شلاق به‌عنوان حد محکوم شد.


زهرا کودک دیگری است که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. این دختر چهارساله که قربانی کودک‌آزاری شده، در بیمارستان بستری است.


این دختربچه پنجشنبه‌شب هفته گذشته از سوی شهروندان خمینی‌شهری در یکی از پارک‌های این شهر پیدا و به بیمارستان اشرفی برده شد. آسیب‌های متعدد در اندام تحتانی و فوقانی، شکستگی پا و همچنین آثار ضرب‌وجرح در صورت و دست‌های این کودک مشهود بود.


محمدرضا عسگریان‌زاده، مسئول روابط‌عمومی سازمان بهزیستی استان اصفهان، دراین‌باره اظهار کرد: کودک هنوز به صورت رسمی تحویل بهزیستی داده نشده و از سوی دانشگاه علوم پزشکی در دست درمان است.


وی با تأکید بر اینکه هنوز احراز هویت کودک صورت نگرفته است، افزود: روند قانونی موضوع این است که بعد از پایان دوره درمان، با حکم دادگاه کودک تحویل اداره بهزیستی می‌شود تا در یکی از مراکز این اداره از او نگهداری شود.


مسئول روابط‌عمومی سازمان بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: هم‌زمان پیگیری برای پیداکردن خانواده کودک انجام می‌شود؛ همچنین در ادامه علل ضرب‌وجرح و کودک‌آزاری از سوی خانواده یا دیگران بررسی می‌شود.


وی اضافه کرد: اگر خانواده کودک پیدا شود ریشه این کودک‌آزاری آسیب‌شناسی خواهد شد و روی مسائل مداخلات درمانی و خدمات مددکاری و روان‌شناسی کار می‌شود و اگر خانواده‌ای پیدا نشد، کودک در بهزیستی باقی می‌ماند.
علاوه بر این دو مورد، پلیس در جست‌وجوی کودکی است که به نظر می‌رسد ربوده شده باشد. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی دراین‌باره گفت: برابر اعلام والدین دختربچه سه‌ساله مفقودشده در منطقه ایده‌لو مبنی بر گم‌شدن فرزندشان بلافاصله تیم اداره مبارزه با جرائم جنایی آگاهی وارد عمل شد.


سرهنگ علی اسمعیل‌پور افزود: در بررسی‌های اولیه به‌سرعت خودروی پیکانی که کودک با آن حمل شده بود شناسایی و به آگاهی فراخوانده شد.


وی گفت: در آگاهی استان بازجویی‌های اولیه و مقدماتی انجام و در ادامه راننده به مقام قضائی معرفی شد.


بنا بر این گزارش، عملیات پلیسی برای یافتن کودک و عوامل احتمالی دست‌اندرکار ربایش این کودک بی‌وقفه ادامه دارد. این در حالی است که گفته می‌شود کودک ربوده‌شده هنگام وقوع این اتفاق همراه با خواهر شش‌ساله‌اش بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار