بازدید 3191

پیش‌بینی‌های متفاوت درباره قیمت نفت در سال 2018

روز پنج شنبه در بازارهای جهانی علیرغم افزایش تولید نفت آمریکا به 10 میلیون بشکه در روز اما پایبندی کشورهای اوپک به تعهداتشان قیمت نفت را افزایش داد.
کد خبر: ۷۷۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷ 02 February 2018

روز پنج شنبه در بازارهای جهانی علیرغم افزایش تولید نفت آمریکا به 10 میلیون بشکه در روز اما پایبندی کشورهای اوپک به تعهداتشان قیمت نفت را افزایش داد.

به گزارش فارس، در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با 58 سنت افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 69 دلار و 47 سنت معامله شد قیمت نفت وست‌تگزاس آمریکا هم رشد  80 سنتی داشت وهر بشکه از این نفت خام به قیمت 65 دلار و 33 سنت به فروش رفت.

خبرگزاری رویترز، می‌نویسد قیمت نفت خام روز پنج‌شنبه پس از آنکه بررسی‌ها نشان داد پایبندی اعضای کشورهای اوپک به تعهداتشان کامل پایبند بوده‌اند علیرغم افزایش تولید نفت آمریکا به 10 میلیون بشکه در روز برای نخستین بار از سال 1970 تاکنون افزایش یافت.

رئیس گروه سرمایه‌گذاری لندن اعلام کرد من فکر نمی‌کنم این وضعیت پایدار باشد اما فکر می‌کنم با تلاش سرمایه‌گذاران برای سودگیری از بازار دوباره قیمت کاهش یابد.

در این میان گلدمن سچز پیش‌بینی سه ماهه خود از قیمت نفت برنت را از 62 دلار به 75 دلار افزایش داد همچنین پیش‌بینی 6 ماهه خود را از 75 دلار پیشین به 82.5 دلار رساند.

بر اساس آمار اطلاعات انرژی آمریکا، نظرخواهی‌های رویترز هم روز چهارشنبه نشان داد که قیمت نفت بعید است در سال 2018 فراتر از 70 دلار در هر بشکه برسد. با این فرض که رقابت شدیدی بین کشورهای اوپک و صنعت نفت شیل آمریکا وجود دارد. میزان تولید نفت خام آمریکا در ماه نوامبر از 10 میلیون بشکه در روز برای نخستین بار از  سال 1970 تاکنون فراتر رفت و به رکورد تاریخ این کشور نزدیک شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان