بازدید 7639
۳

استفاده از ussd حق شهروندان است

دکتر رضا اکبرى نورى؛ دستیار حقوق شهروندى وزارت ارتباطات و فناورى، درباره تصمیم گیری در مورد ادامه فعالیت USSD‌ها در یادداشتی نوشت: "حقوق شهروندان در دسترسی و حمایت از کسب و کارها، معیار اصلی در تصمیم گیری برای ادامه فعالیت USSD‌ها است. "
کد خبر: ۷۷۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵ 02 February 2018
به گزارش تابناک، دکتر رضا اکبرى نورى؛ دستیار حقوق شهروندى وزارت ارتباطات و فناورى درباره تصمیم گیری در مورد ادامه فعالیت USSD‌ها در یادداشتی نوشت: "حقوق شهروندان در دسترسی و حمایت از کسب و کارها، معیار اصلی در تصمیم گیری برای ادامه فعالیت USSD‌ها است. "

قطعا ادامه فعالیت یا عدم فعالیت USSD‌ها باید با در نظر داشتن حقوق شهروندان انجام شود. نباید و نمی‌توان با تصمیم‌های ناگهانى، بدون برنامه ریزی و بی توجه به حقوق شهروندان در دسترسی به امکانات و همچنین بی توجه به حقوق کسب و کار‌ها از فعالیت‌هایی این چنینى ممانعت به عمل آورد.

همچنین باید توجه داشت که این موضوع یک موضوع فنی است که باید با تصمیمات فنی آن را حل کرد و نباید بی توجه به اثرات آن، به جای حل مساله همواره صورت مساله را پاک کنیم.

تصمیمات به این شیوه، فضای کسب و کار را نا امن می‌سازد و شهروندان را هم در برابر وضعیت‌های غیر مترقبه قرار می‌دهد.

از آن جا که حمایت از کسب و کار‌ها نیز در زمره حقوق شهروندان است، ایجاب می‌کند که شرکت‌ها و موسسات مرتبط با فعالیت هاى بستر USSD هر چه سریع‌تر نواقص وضعف‌ها را بر طرف کنند و حقوق شهروندان در دسترسی و حمایت از کسب و کارها، معیار هاى اصلی در تصمیم گیری برای ادامه فعالیت USSD‌ها است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
شما نگران نباش دست به کاری زده مخابرات داستان درست کرده
کلاهبرداری جدید از مردم حتما در راهه.اینا نمیذارن اب خوش از گلوی مردم پایین بره.فکر کردن چرا تو این زمستون طرف بشینه تو خونه گرم و نرم و خیلی راحت موبایل شارژ کنه یا قبض بده یا کارهای دیگه انجام بده بذار دم عیدی حداقل دوساعت وقت صرف کنه و علاف بشه از خونه بره بیرون و بره یه خودپرداز پیدا کنه که اونم دم عیدی خلوت باشه یا نباشه تا مثلا دوهزار تومن موبایلش رو شارژ کنه.اره قضیه اینه.اینا اگر به فکر امنیت جیب مردم بودن یک شبه دلار نمیشد حدود 5000 تومن یک شبه عوارض نمیشد 220 هزار تومن یا گوشت بالای 40 هزار تومن یا یک شبه در بانکها و موسسات نمیذاشتن پول مردم رو بالا بکشن
استفاده از ussd بسیار ناامن است. البته باید روشهای نوینی را جا انداخت و کم کم آن را حذف کرد. سالهاست که این روش در دنیا جمع شده ولی منافع عده ای مانع از جمع شدن آن در ایران شده.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار