بازدید 3573

بورس خلیج فارس در دانشگاه بوشهر تصویب شد

کد خبر: ۷۷۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 01 February 2018

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: بورس خلیج فارس در این دانشگاه با هدف صیانت و پرآوازه کردن بیشتر این آبراه بین المللی طراحی و مصوب شد.

به گزارش ایرنا، عبدالمجید مصلح روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: این بورسیه در زمان حاضر برای 12 دانشجوی خارجی هدف گذاری شده که از مهر آینده جذب می شوند.

وی با بیان اینکه این دانشجویان با احراز شرایط علمی از هر نقطه جهان می توانند جذب شوند تصریح کرد: همچنین ایرانیانی که بیش از10 سال سابقه زندگی در کشور دیگری را دارند و تمایل به درس خواندن در ایران را داشته باشد می توانند از این بورس استفاده کنند.

وی امضای 10 تفاهم نامه با دانشگاههای مختلف بین المللی را از جمله اقدام های مهم دانشگاه خلیج فارس در سالجاری عنوان کرد.

مصلح با اشاره به برگزاری دوره های مشترک بین المللی کوتاه مدت گفت: برای نخستین بار با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان و سایر عوامل دیگر یک دوره ایران شناسی برای 20 دانشجوی گرجستانی از 27 بهمن طراحی شده است.

وی تاکید کرد: تلاش می شود دوره های ایرانگردی کوتاه مدت و بلند مدت برای دانشجویانی که در حوزه ایران شناسی، ادبیات فارسی و حوزه مطالعات ایران فعالیت می کنند توسعه داده شود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهراظهار کرد: دانشگاه خلیج فارس در زمان حاضر با دانشگاههای گرجستان، بصره، مسقط، آلمان ایتالیا، اتریش، کانادا و تکنولوژی بمبئی هند همکاری علمی دارد.

مصلح گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه خلیج فارس در سال 96، 70 مقاله مشترک علمی با دانشمندان و اساتید سایر کشورها انجام داده اند .

وی یادآور شد: در زمان حاضر 10دانشجوی بلند مدت خارجی از کشورهای عراق، افغانستان، تونس و یک مورد از اتریش که به صورت تز مشترک با این دانشگاه کار می کند در دانشگاه خلیج فارس حضور دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 25ساله شدن دانشگاه خلیج فارس در 24 بهمن گفت: به همین مناسبت جشنواره ای برای قدردانی ازتلاش همه کسانی که در راه پیشرفت این دانشگاه گامی برداشتند برگزار می شود.

وی تصریح کرد: نتیجه تلاش های این افراد باعث شد امروز شاهد شکل گیری دانشگاهی با تراز علمی و آموزشی مناسب در سطح ملی و بین المللی باشیم.

مصلح اضافه کرد: در چارچوب این جشنواره روند توسعه دانشگاه خلیج فارس و آینده پیش روی آن برای ارتقای هرچه بیشتر و برداشتن گام های جدید مرور می شود.

وی گفت: شناسایی دانش آموختگان این دانشگاه برای تشکیل انجمن دانش آموختگان بعنوان سرماهی ارزشمندی برای دانشگاه خلیج فارس در دستور کرار قرار دارد.

مصلح یادآورشد: دراین جشنواره مجموعه کسانی که در این مدت برای پیشرفت دانشگاه تلاش کردند از جمله استانداران، مسئولان دانشگاه، وزیران علوم، نمایندگان مجلس در دوره های مختلف و وزیر نفت بعنوان مجموعه ای که همکاری قابل توجهی با دانشگاه خلیج فارس دارند حضور دارند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر تصریح کرد: این گردهمایی در راستای همگرایی و هم افزایی جامعه دانشگاهی برگزار و تلاش می شود دستاوردهای 25 ساله دانشگاه ارائه شود.

وی با اشاره به برخی شاخص ها در دانشگاه خلیج فارس گفت: براساس تعداد دانشکده های تکمیل شده هر پنج سال یک دانشکده در دانشگاه خلیج فارس احداث شده است.

مصلح افزود: با توجه به اینکه هر سال 3.6دهم رشته تحصیلی راه اندازی شده است در زمان حاضر 91 رشته تحصیلی شامل 29 رشته کارشناسی، 49 رشته کارشناسی ارشد، 12 رشته در مقطع دکترا و یک رشته کاردانی در دانشگاه خلیج فارس فعال است.

وی با اشاره به اینکه هر سال به طور میانگین اعضای هیات علمی دانشگاه خلیج فارس 108 مقاله ارایه کرده اند گفت: به طور متوسط هر سال با فرض 233 نفر عضو هیات علمی سالانه 9.3نفر عضو هیات علمی استخدام شده و هر سال 1.8 دهم نفر ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی داشته ایم.

مصلح اضافه کرد: هر سال 2هزار و 288مترمربع فضای آموزشی، 372مترمربع فضای پژوهشی، 92 مترمربع فضای فرهنگی، یک هزار و 116مترمربع فضای خوابگاهی، یک هزار و 144مترمربع فضای اداری و پشتیبانی و 104مترمربع فضای ورزشی احداث شده است.

مصلح گفت: در مهر امسال 2هزار و 175نفر دانشجو در دانشگاه خلیج فارس پذیرش شدند و سرجمع دانشجویان این دانشگاه به هفت هزار و 300 نفر می رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار