بازدید 3825
سهام آسیایی احیاء شد

بازار بورس چین افت کرد

سهام آسیایی از افت‌های شدید روزهای گذشته خود بازگشتند و به سود اندکی دست یافتند؛ البته بالا رفتن سود اوراق و نرخ‌های بهره خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به رشد اقتصاد جهان را کمرنگ کرد.
کد خبر: ۷۷۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 01 February 2018

سهام آسیایی از افت‌های شدید روزهای گذشته خود بازگشتند و به سود اندکی دست یافتند؛ البته بالا رفتن سود اوراق و نرخ‌های بهره خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به رشد اقتصاد جهان را کمرنگ کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه سهام آسیایی از افت‌های شدید روزهای گذشته خود بازگشتند و به سود اندکی دست یافتند، هرچند بالا رفتن سود اوراق خزانه‌داری و نرخ‌های بهره  خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به رشد اقتصاد جهان را کمرنگ کرد.

فدرال رزرو آمریکا در اولین جلسه سیاست‌گذاری خود در سال جدید که در روز چهارشنبه به پایان رسید و آخرین جلسه‌ای بود که به ریاست جانت یلن برگزار می‌شد، بر سیاست افزایش نرخ بهره تاکید کرد و چشم‌انداز تورم را هم به روزرسانی کرد. جانت یلن در ۳ فوریه جای خود را به جرومی پاول خواهد داد. همانطور که انتظار می‌رفت در این جلسه نرخ بهره ثابت نگاه داشته شد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، پس از سقوط ۱.۴ درصدی خود از روز سه‌شنبه، اندکی بهبود یافت و ۰.۱ درصد بالا آمد.

نیکی ژاپن هم روز پرسودی را سپری کرد. این شاخص که چند روز گذشته را با عملکرد ضعیفی سپری کرده بود امروز درخشید و ۱.۷ درصد جهش کرد.

در چین گرایش سرمایه‌گذاران برای تثبیت سود خود قبل از تعطیلات سال جدید این کشور که در نیمه فوریه است، باعث افت قیمت سهام شد؛ سهام شن‌زن سخت‌تر از هه آسیب دید و با بیش از ۳ درصد سقوط به کمترین مقادیر ۶ و نیم ماهه خود رسید.

بن کونگ، مدیر اجرایی ارشد کی‌جی‌آی آسیا در هنگ‌کنگ، می‌گوید: سرمایه‌گذاران نسبت به سهام با حجم کم و متوسط که پایه و اساس قدرتمندی ندارند حساس هستند و اخبار منفی بازار اشتهای آنها برای ریسک کردن را کاهش داده است. آنها از این شرایط به عنوان بهانه‌ای برای فروش سهام خود استفاده می‌کنند.

امروز شاخص مدیران خرید تولیدکنندگان، کایچین، ۵۱.۵ اعلام شد که با مقدار ماه دسامبر خود برابر است. مقدار ماه دسامبر بالاترین مقدار این شاخص در ۴ ماه گذشته است و این نشان می‌دهد بخش تولید چین در ماه ژانویه همچنان قدرتمند باقی مانده است.

انتظار می‌رود سهام اروپایی هم سود سهام آسیایی را دنبال کنند و شاخص‌های فوتسی انگلیس، داکس آلمان و کاک فرانسه امروز ۰.۳ درصد بالاتر باز شوند.

امروز برای بازارهای آمریکا روز مهمی خواهد بود چرا که قرار است ۳ غول بزرگ تکنولوژی، اپل، شرکت مادر گوگل، آلفابت و آمازون‌دات‌کام، درآمدهای خود را اعلام کنند.

در بازار ارز، دلار با فاصله گرفتن ازکمترین نرخ ۴ ماهه ۱۰۸.۲۸ ین، که در روز جمعه ثبت کرده بود، در نرخ ۱۰۹.۳۳ ین معامله شد.

یورو پس از این که در ۲۵ ژانویه به بالاترین نرخ ۳ ساله ۱.۲۵۳۸ دلار دست یافت، امروز خود را در نرخ ۱.۲۴۲۰ دلار تثبیت کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر