بازدید 5789

پیگیری برای حذف مصوبه منع افزایش حقوق‌ اعضای هیات علمی

عضو کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از اصرار کمیسیون تلفیق بر مصوبه خود در لایحه بودجه ۹۷ مبنی بر منع افزایش حقوق‌های اساتید و اعضای هیات علمی، بر ضرورت اصلاح آن در صحن علنی تاکید کرد.
کد خبر: ۷۷۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴ 31 January 2018

 

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به تبعات مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده مبنی بر ممانعت از افزایش حقوق‌های بالای ۵ میلیون تومان اساتید و اعضای هیات علمی، گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد ونمایندگان به اتفاق با این موضوع مخالفت کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تلاش کرد مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مبنی بر ممانعت از افزایش حقوق‌های بالای ۵ میلیون تومان اساتید و اعضای هیات علمی را لغو کند؛ علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته این مصوبه در تلفیق حذف نشد.

وی با اشاره به اینکه دکتر لاریجانی نیز از مصوبه مذکور انتقاد کرده و نسبت به تبعات آن به نمایندگان تذکر داده است، اظهار امیدواری کرد که با جو ایجاد شده در روزهای اخیر، نمایندگان در صحن علنی مجلس به حذف مصوبه مذکور رأی مثبت دهند.

صادقی روحیه رفع تبعیض در میان نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق را ستود و در عین حال اضافه کرد: تصمیم اخیر نیز با همین هدف تبدیل به مصوبه شد ولی این تصمیم به ضرر قشری زحمتکش است که شرایط بسیاری بهتری را می‌توانند در خارج از کشور داشته باشند و ما باید در حفظ این سرمایه‌های انسانی در کشور کوشا باشیم.

عضو کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به توجه اسناد بالادستی کشور به رشد علمی در کشور، عنوان کرد: برای تحقق رشد علمی کشور باید به وضعیت معیشتی اساتید دانشگاهی توجه جدی داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل