بازدید 10144

داووس در پی نجات کره‌ی زمین از تغییرات آب و هوایی

بنابر گزارش های منتشر شده، یکی از اهداف اصلی اجلاس جهانی اقتصادی داووس تغییر ماهیت دادن غول های صنعتی ای آلوده کننده ی هوا و آب رودخانه ها به واحد های تجاری سازگار با محیط زیست است.
کد خبر: ۷۶۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 26 January 2018

داووس در پی نجات کره‌ی زمین از تغییرات آب و هواییبنابر گزارش های منتشر شده، یکی از اهداف اصلی اجلاس جهانی اقتصادی داووس تغییر ماهیت دادن غول های صنعتی ای آلوده کننده ی هوا و آب رودخانه ها به واحد های تجاری سازگار با محیط زیست است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از خبرگزاری Swissinfo سوییس، کریستیانا فیگوئرس از مسوولین سابق بخش تغییرات آب و هوای سازمان ملل متحد در حاشیه ی نشست داووس گفته است که برنامه های موجود برای ایجاد تغییر نامبرده می تواند یکی از ''بزرگترین موقعیت های تجاری ای باشد که تا کنون دیده ایم به شرطی که بتوانیم از ثمره ی آن در طول زمان استفاده کنیم''. وی افزوده است که ''اگر دیر کنیم، موقعیت (خوب فعلی) تبدیل به یک بار بر دوش جمعیت های آسیب پذیر می گردد''. 

 داووس در پی نجات کره‌ی زمین از تغییرات آب و هوایی

افزون بر این، بتراند پیکارد به عنوان اولین شخصی که دور دنیا به وسیله ی بالون با سوخت خورشیدی پرواز کرد گفته است که (ما در داووس) ''میخواهیم نشان دهیم که به اندازه ی کافی راهکار برای نصف کردن میزان انتشار گاز CO2 در اختیار داریم''. وی در ادامه اذعان کرده است که به اعتقاد وی راهکار مناسب راهکاری است که نه تنها با محیط زیست ارتباط دارد، بلکه باعث سودآوری، ایجاد شغل و رشد اقتصادی می شود و اراده ی سیاسی مایل به اجرای آن است.

وی در خصوص اهمیت اراده ی سیاسی برای اجرای این راهکارها افزوده است '' بدون اقدامات متمرکز توسط دولت ها امکان ندارد که بتوانیم این راهکارها را در سطح جهان اجرایی کنیم''. به گفته ی وی، بدون وجود اراده ی سیاسی فراگیر تنها بخش کوچکی از مردم که مایل به اجرای این راهکارها هستند از فواید آن بهره مند خواهند شد. 

گزارش ها حاکی از آن است که بسیاری از لابی گران تجاری اجلاس اقتصادی داووس سوییس را موقعیتی مناسب دیده اند تا کشورهای مختلف را به اتخاذ سیاست های سازگار با محیط زیست تشویق کنند. این امر به نوبه ی خود باعث رشد بیشتر شرکت های تازه تاسیس (استارت آپ ها) سازگار با محیط زیست می گردد. 

لازم به ذکر است که در سالیان اخیر برخی کشورها در پاریس فرانسه کنوانسیون تغییرات آب و هوایی را به تصویب رساندند که به موجب آن میزان ''گرمایش جهانی'' را حداقل دو درجه ی سلسیوس پایین تر از سطوح گرمایشی ''پیش صنعتی'' نگه دارند. این در حالی است که برخی دانشمندان حاضر در داووس سوییس هشدار داده اند که یخ های قطبی به طور روز افزون در حال آب شدن است و این باعث می شود که سطح آب دریاها بالا بیاید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل