بازدید 2823

فرانسه در برجام یکی نعل و یکی به میخ نزند

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه با بیان اینکه آمریکا مسیری ناصواب در رفتار با ایران در پیش گرفته است، گفت: کشورهای اروپایی باید مسیر خود را از آمریکا جدا کنند.
کد خبر: ۷۶۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 22 January 2018

 

اکبر رنجبرزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سفر 14 بهمن ماه وزیر خارجه فرانسه به ایران، اظهار داشت: انتظار از فرانسه این است که در اعلام نظرهای بین‌المللی منطق حاکم بر مسائل جهانی، دیپلماسی و حقوق سایر کشورها را رعایت کند؛ فرانسه کشوری با تاریخ است که به لحاظ دموکراسی نیز در جهان شناخته شده و چنین کشوری نباید در مسیر استبداد حرکت کند.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه بیان کرد: اگر فرانسه به دنبال همکاری اقتصادی با ایران است باید مستقل از کشورهای دیگر عمل کند و روابط خود با ایران را نباید با منافع آمریکا گره بزند، زیرا چنین وضعی به نفع ایران و فرانسه نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به ایجاد ارتباط اقتصادی با فرانسه اشتیاق دارد، ادامه داد: حجم مبادلات اقتصادی ایران و فرانسه نسبت به سایر کشورهای اروپایی در سطح بالاتری قرار دارد، اگر این اعتماد دچار آسیب شود سیاستمداران ایران مسیر دیگری را طی خواهند کرد.

وی افزود: فرانسه باید حقوق، جایگاه منطقه‌ای و حق حاکمیتی ایران را بپذیرد، جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که حق حاکمیت همه کشورها را به رسمیت می‌شناسد و حاضر نیست به هیچ کشوری هجوم ببرد و از مظلومان نیز دفاع کند.

رنجبرزاده با اشاره به اینکه دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم تنظیم شده است، ادامه داد: سایر کشورها باید ایران را به عنوان کشوری قدرتمند در معادلات بشناسند زیرا جمهوری اسلامی ایران هویت خود را حفظ کرده و برای دفاع از جغرافیای خودش با هیچ کشوری وارد مذاکره نمی‌شود.

 

کشورهای اروپایی در تعامل با ایران مسیر را از آمریکا جدا کنند

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای اروپایی از جمله فرانسه باید توجه داشته باشند که آمریکا مسیری ناصواب در رفتار با ایران در پیش گرفته و به هدفی که تعیین کرده نمی‌رسد، گفت: کشورهای اروپایی باید مسیر خود را از آمریکا جدا کنند.

وی افزود: ایران به عنوان کشوری صد درصد مردمی باید مورد حمایت قرار گیرد و سایر کشورها نباید به دنبال آسیب زدن به جمهوری اسلامی ایران باشند که البته آمریکا هم اکنون چنین رویه‌ای را در پیش گرفته است.

رنجبرزاده با بیان اینکه برجام به عنوان معاهده‌ای پذیرفته شده در جهان به دلیل یکه تازی‌های آمریکا، نتیجه مثبتی برای ایران نداشته است، اظهار داشت: از 5 کشور دیگر که در برجام حاضر هستند انتظار می‌رود به گونه‌ای رفتار کنند تا ایران از منافع برجام استفاده کند و "یکی نعل و یکی به میخ زدن" در مورد برجام از هیچ کشوری پذیرفته نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرانسوی‌ها و اروپایی‌ها نیز گاهی در مورد مسائلی غیر از آنچه که امضا کرده اند طرح می‌کنند، گفت: مسائلی مانند مذاکره در خصوص موضوع موشکی ایران قابل قبول نیست، انتظارایران این است که دوستانش در چهارچوب همکاری به تحقق منافع ایران کمک کنند، به عنوان گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه از این کشور انتظار داریم که با دشمن همراهی نکند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل