بازدید 5419

آخرین اخبار از پذیرش دانشجو با سوابق تحصیلی

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: رئیس سازمان سنجش کشور در نشست امروز از پذیرش ۸۵ درصدی دانشجویان در دانشگاه‌ها بر مبنای سوابق تحصیلی خبر داد که این رقم از سوی اعضای کمیسیون رد شد.
کد خبر: ۷۶۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱ 21 January 2018

فارس نوشت: سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: رئیس سازمان سنجش کشور در نشست امروز از پذیرش ۸۵ درصدی دانشجویان در دانشگاه‌ها بر مبنای سوابق تحصیلی خبر داد که این رقم از سوی اعضای کمیسیون رد شد.

سیدحمایت میرزاده، درباره جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت:‌ سه نماینده کمیسیون آموزش و تحقیقات در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 گزارشی از مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه در گزارش ارائه شده مشخص شد دغدغه‌هایی در حوزه آموزش عالی و نیز آموزش و پرورش کشور برای سال آینده وجود دارد، اظهار داشت: تصمیم بر این شد که تلاش‌ها برای رفع نسبی این دغدغه در هنگام طرح لایحه در صحن علنی مجلس به کار گرفته شود.

میرزاده به حضور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و معاونان وزارت آموزش و پرورش در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات اشاره کرد و گفت: از سوی رئیس سازمان سنجش، گزارشی در مورد اجرای حذف کنکور ارائه شد.

وی افزود: رئیس سازمان سنجش کشور در این نشست اعلام کرد که دست‌‌کم 85 درصد پذیرش‌های دانشگاه‌ها براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد البته در دانشگاه‌های پرمتقاضی میزان پذیرش براساس سابقه تحصیلی کمتر از دیگر دانشگاه‌ها است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در مقابل، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات با رد آمار ارائه شده از سوی سازمان سنجش مبنی بر پذیرش 85 درصدی در دانشگاه‌ها برمبنای سوابق تحصیلی اظهار داشتند که در این زمینه کندی کار از سوی خود سازمان سنجش صورت گرفته است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: به عنوان مثال اعضای کمیسیون اشاره داشتند که بعضی رشته‌های تحصیلی که اساساً ظرفیت‌شان بیش از داوطلبان آنها است و بدون آزمون و صرفاً از طریق ثبت‌نام می‌توان در‌ آنها مشغول به تحصیل شد هنوز در فهرست دفترچه‌های رشته‌های کنکوری قید می‌شود که این خود موجب فشارهای روحی و روانی برای داوطلبان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر