بازدید 3133

مسئولان باید با مدرک صحبت کنند

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: رسیدگی به مسائلی که از سوی مسئول‌ها بیان می‌شود، باید در مجاری قانونی صورت گیرد. اگر هر فردی در مسیر قانون حرکت کند، قطع به یقین به نتیجه خواهد رسید. هر کسی مسئولیتی را که می‌پذیرد، نباید اپوزیسیون آن مسئولیت شود.
کد خبر: ۷۶۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹ 21 January 2018

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: رسیدگی به مسائلی که از سوی مسئول‌ها بیان می‌شود، باید در مجاری قانونی صورت گیرد. اگر هر فردی در مسیر قانون حرکت کند، قطع به یقین به نتیجه خواهد رسید. هر کسی مسئولیتی را که می‌پذیرد، نباید اپوزیسیون آن مسئولیت شود.

قاسم میرزایی نکو در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص صحبت‌هایی که از سوی مسئولان در تریبون‌های رسمی بیان می‌شود، گفت: اگر همه در مسیر قانون حرکت کنیم، قطع به یقین به نتیجه می‌رسیم. اگر فردی که گزارشی را ارائه می‌کند خلافی را دیده، باید در مسیر قانون محور را جلو ببرد. احترام به قانون پایداری مسائل را بیشتر خواهد کرد. هر کاری که قرار است اجرا شود باید در مسیر قانونی خودش انجام گیرد. رسیدگی به مسائل در مجاری قانونی دهن همه را خواهد بست.

وی در ادامه گفت: هر کسی که یک مسئولیت را می‌پذیرد، نباید اپوزیسیون آن مسئولیت شود. به عنوان مثال اگر من معاون وزیر کشور شدم، نباید اپوزیسیون زیر مجموعه‌ام باشم چرا که من را مسئول گذاشته‌اند تا پاسخگو باشم. من باید بتوانم مشکلات را حل کنم و اگر نمی‌توانم به مشکلات رسیدگی کنم، نباید هر روز وزیر کشور و دیگران را نقد کنم که به من امکانات ندادند. این موارد باید در فرآیند اداری باشند و در جلسات داخلی پیگیری شوند تا به نتیجه برسند. اگر افراد نمی‌توانند چرا مسئولیت را ادامه می‌دهند و اصلا چرا آن را قبول می‌کنند؟

میرزایی نکو خاطر نشان کرد: مشکل اصلی ما از اینجا ناشی می‌شود که خود افراد اپوزیسیون سیستم می‌شوند و مخالف سیستم شدن، بزرگ‌ترین سم است. من اگر نماینده هستم باید پاسخگو مشکلات باشم. اگر مسائل قانونی، اجرای قانون، تذکرات و تحقیق و تفحص مشکل دارد؛ من باید بروم و مشکلات را حل کنم نه اینکه منتقد سیستمی باشم که در آن مسئول هستم. زمانی از محدودیت‌ها گزارش می‌دهند، این مشکلی ندارد ولی نقد کردن سیستمی که خود فرد در آن مسئول است، اشتباه است. با نقد کردن به جایی نخواهیم رسید. مسئولین باید توجه داشته باشند که وقتی مسئولیتی را قبول می‌کنند، توان اجرا و اداره‌اش را داشته باشند و اگر نمی‌توانند قبول نکنند.

وی در خصوص ضرورت رسیدگی قوه قضاییه به ادعاهایی که از سوی مسئولین بیان می‌شود، معتقد است: به دلیل شلوغی که قوه قضاییه در پرونده‌ها دارد طبیعی است که نتواند در آن واحد جواب خیلی از مسائل را دهد.

میرزایی نکو اضافه کرد: اما به قول سخنگوی قوه قضاییه برای مسائل مهم کشور از نظرم جایگاه ویژه‌ای را در نظر گرفته‌اند و روال‌های قانونی انجام می‌شود. وقتی که ما مسئول‌ها قانون را عملی کنیم، حرف الکی نخواهیم زد. یکی از امتیازهای نمایندگان مجلس این است که می‌توانند در تمام مسائل اظهار نظر کنند. البته اظهار نظر با تهمت زدن فرق دارد. بعضی‌ها در مسائل مختلف مثل مدعی‌العموم، مدعی می‌شوند. اگر من ادعایی می‌کنم باید ثابت کنم و مدارکش را ارائه دهم، تا به نتیجه برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل