بازدید 3310

خیریه فرهنگیان کشور برای حمایت از کودکان محروم

کد خبر: ۷۶۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰ 21 January 2018

معلمانی که اولین خیریه فرهنگیان کشور را برای حمایت از هزاران کودک محروم بنیان نهادند، معلمان رزمنده دوران دفاع مقدس هستند که بهترین سالهای جوانی خود همدوش سایر عزیزان رزمنده در مناطق مختلف عملیاتی کشور به دفاع از میهن اسلامی پرداختند و بعد از پایان دوران دفاع مقدس به کلاسهای درس بازگشتند! و این بار بعد از هم اندیشی؛ بنیان اولین موسسه خیریه معلمان کشور را با هماهنگی فرمانده دفاع مقدس که جبهه خدمت را جهاد محرومیت زدایی ارزیابی کردند، نهادند.

به گزارش تابناک، این بار نیز چون دوران دفاع مقدس راهبرد این خیریه مهم را که اکنون تلاش برای محرومیت زدایی بیش از 1200 خانوار نیازمند و محروم بی‌سرپرست یا سرپرست ازکارافتاده از چهار شهرستان محروم با بیش از پنج هزار فرزند است را دکتر محسن رضایی فرمانده هشت سال دفاع مقدس به عهده دارد.

دکتر محسن رضایی به این موسسه خیریه دلبستگی خاصی دارد و بارها با حضور در موسسه و جلسات تخصصی و بازدید از منازل مددجویان، بر تقویت این نهاد خدمتگزار و ارتقای فعالیت‌ها با توجه به محرومیت چهار شهرستان مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل تاکید داشته اند.

خیریه زنده یاد احمد رضایی حالا از مهمترین خیریه‌های کشور است که بیش از 1200 خانوار محروم و بی‌بضاعت و عمدتا یتیم را تحت پوشش خدمات خود در حوزه‌های معیشتی و مالی؛ بهداشت و درمان؛ مشاوره تربیتی؛ تحصیلی؛ قضایی؛ آموزش مستمر مهارت‌های زندگی دارد.

مکوندی مدیر این نهاد خیریه که مدیریت سابق کانون صنفی معلمان این شهرستان نیز در سابقه خود دارد، گفت: اکنون ده‌ها خدمت از سوی این موسسه به شهروندان و بخصوص جامعه بزرگ هدف یعنی خانوارهای محروم و نیازمند به دست نیروهای نیک اندیش که مصداق کامل خدمت بی‌منت هستند عرضه می گردد. از جمله کارگاه‌های حرفه آموزی و اعطای مدارک فنی و حرفه ای و تامین تسهیلات خوداشتغالی برای مددجویان تحت پوشش؛ تامین نوشت افزار و کیف و ملزومات تحصیلی صدها دانش آموز، همه ساله در ابتدای سال تحصیلی جدید نیز از خدمات این خیریه استژ

وی افزود: حامی یابی برای کودکان یتیم با پرداخت ماهیانه مبلغی در حد وسع حامی؛ تامین انواع کالای نو و دست دوم قابل استفاده؛ پوشاک؛ تعمیرات و بازسازی منازل خانوارهای ایتام و تامین جهیزیه از دیگر خدمات این موسسه است.

دکتر جلیلی مسوول واحد درمان این خیریه نیز با اشاره به برخورداری روزانه بیماران مددجوی نیازمند از خدمات ویزیت رایگان می‌گوید: به مناسبت‌های مختلف سعی در تامین تخصص‌های مختلف پزشکی برای عزیزان نیازمند داریم. دکتر مریم رستمی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد مسوولیت کلاس‌های آموزش خانواده موسسه را به عهده دارد و می‌گوید: برگزاری این کارگاه‌ها از نیازهای مهم مادران خودسرپرست و اقشار محروم است که نیاز است دانسته‌ها و مهارت‌های بهداشتی این عزیزان را مرتب افزایش داده، تکمیل کنیم.

خانم هاشمی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی است که کلاس‌های مشاوره فردی و گروهی تحصیلی و تربیتی را از خدمات واحد تحت مسئولیتش در این موسسه برمی شمارد. تیم چهار نفره آقای نظری، مدیر یک واحد آموزشی و خانم سلطانی مدیر بازنشسته هنرستانی در مسجدسلیمان مراجعه به منازل مددجویان و نیازسنجی را به عهده دارند. اکنون واحد مددکاری با مدیریت خانم موسوی از واحدهایی است که همیشه دارای ارباب رجوع است و خدمات مددکاری و پیگیری درخواست‌ها و ارجاع به واحدهای مختلف را به عهده دارد.

آقای احمدی مسوول واحد آموزش این خیریه است. وی می‌گوید: تهیه و توزیع بیش از 15 میلیون تومان کتاب‌های کمک آموزشی مختلف به همراه کلاس‌های مجهز تقویت درسی و آموزش کامپیوتر و زبان از دیگر خدماتی است که به همت کادر دلسوز این موسسه و به امید ترسیم فردایی بهتر برای این عزیزان برگزار می‌گردد. تهیه و طبخ غذا برعهده فرهنگی بازنشسته آقای شهنی است طبخ و جذب نذورات در قالب اهدای سالانه حداقل پانزده هزار پرس غذای گرم در بین خانوارهای فقیر و محروم را به عهده دارد.

آفای جعفری معاونت مشارکت‌های مردمی موسسه خیریه زنده یاد احمد رضایی می‌گوید: در همین مدت پنجساله تاسیس موسسه با پیگیری‌های تهیه و توزیع هزاران بسته سبد مواد غذایی شامل اقلام متنوع از دیگر خدمات این خیریه است.

دکتر بختیاری کیان، معاونت ایتام از خیرین عزیز در هر نقطه کشور دعوت کرد تا با پذیرش حمایت از یک یا چند کودک یتیم با هرمبلغ مورد نظر، این عزیزان را حمایت مالی کنند.

مکوندی مدیر این مجموعه خدمتگزار در پایان با استدعا از عموم هموطنان اظهار داشت: خیریه زنده یاد احمد رضایی با اشاره به فقر غذایی جامعه هدف موسسه و با توجه به مشکلات تغذیه‌ای صدها خانوار تحت پوشش، تلاش داریم همواره با حمایت خیرین و توزیع سبدهای مواد غذایی خانوارهای محروم را یاری کنیم. و بر همین اساس طرح بهبود تغذیه توسط این خیریه مرتب در حال اجرا شدن است.

وی می‌گوید: اکنون مرحله هشتم توزیع سبد موادغذایی در سال جاری و نیز تهیه کفش و پوشاک ایتام را باتوجه به اینکه در پایان سال قرار داریم همچون سال‌های گذشته قصد داریم انجام دهیم و یقینا این اقدام مهم فقط در سایه حمایت خیرین عزیز امکان پذیر است تا با تامین اقلام مختلف سبد غذایی و پوشاک هر خانوار یتیم بتوانیم تا قبل از سال جدید این سبدهای مواد غذایی ر ا که شامل مرغ، ماهی، برنج، ماکارانی و سویا، قند و شکر و... را توزیع کنیم.

وی از عموم خیرین و دعوت کرد با مشارکت در این کار خداپسندانه در شب عید پدران بیمار و ازکارافتاده که گرفتار رنج بیماری صعب‌العلاج خود هستند و مادران خودسرپرست را کمک کنند تا شرمسار فرزندان خود نشوند و با کمک به موسسه در تامین اقلام و پوشاک مورد نیاز شادی را به خانواده‌های محرومین ببرند که یقینا حرکت ایشان مصداق کعبه همین جاست بیایید بیایید....

شماره حساب خیریه زنده یاداحمد رضایی نزد بانک رفاه 211569136 و شماره کارت متصل به حساب موسسه 589463700000 است.  

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان