بازدید 5762

آخرین وضعیت بارش‌ها در ایران

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی اواخر وقت امروز از کشور خارج می‌شود و جوی پایدار در روز دوشنبه غالب نقاط را در برمی‌گیرد، گفت: موج بارشی جدیدی از عصر سه‌شنبه از کشور عبور می‌کند که دستاورد آن بارش در برخی نقاط کشور است.
کد خبر: ۷۶۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰ 21 January 2018

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی اواخر وقت امروز از کشور خارج می‌شود و جوی پایدار در روز دوشنبه غالب نقاط را در برمی‌گیرد، گفت: موج بارشی جدیدی از عصر سه‌شنبه از کشور عبور می‌کند که دستاورد آن بارش در برخی نقاط کشور است.

به گزارش تسنیم، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که از دو روز گذشته وارد کشورمان شده تا اواخر وقت امروز بخشهای عمده‌ای از شرق کشورمان را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد:‌ امروز این سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال است و دستاورد آن افزایش ابر و بارش باران و برف در شمال شرق، شرق، سواحل شرقی خزر، دامنه‌های شرقی البرز و برخی نقاط جنوب شرق کشور است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه این سامانه بارشی در اواخر وقت از شرق خارج می‌شود، توضیح داد: همچنین در بعضی ساعات آینده احتمال وزش باد و گردوخاک در مناطقی از شرق و جنوب شرق دور از انتظار نیست.

به گفته وظیفه، طی روز دوشنبه در برخی نقاط شرق وجنوب شرق کشور وزش باد وگردوخاک ادامه می‌یابد و در سایر مناطق کشور جو نسبتأ پایدار بوده و روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از اواخر وقت دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه نیز در برخی نقاط سواحل غربی خزر و اردبیل، وزش باد شدید جنوبی و افزایش 2 تا 6 درجه‌ای دما رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بعد از ظهر روز سه‌شنبه با گذر موج تراز میانی جو در برخی مناطق غرب، شمال غرب و البرز مرکزی رشد ابر وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به وضعیت گردوخاک در برخی مناطق جنوب غرب کشور گفت: طی امروز نیز گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در برخی استانهای غرب و جنوب غرب همچنان ادامه می‌یابد و رفته رفته در ساعات آتی از غلظت آلودگی کاسته می‌شود.

وی تصریح کرد: از بعد از ظهر روز سه‌شنبه شکل‌گیری توده گرد وخاک بر روی کشور عراق و نفوذ آن به جنوب غرب و غرب کشور دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: امروز و فردا خلیج فارس و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه، بندرعباس با 24 درجه بالای صفر را گرمترین و شهرکرد با 15 درجه بالای صفر را سردترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 10 درجه بالای صفر رسید که طی ساعات آتی پدیده خاصی ایجاد نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل