بازدید 4818

ناامیدی مثل یک بیماری واگیردار در بین دانشجویان

کد خبر: ۷۶۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲ 21 January 2018

استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه‌ تهران تاکید کرد: متاسفانه خیلی وقت است که زنگ خطر ناامیدی در میان جوانان و دانشجویان به صدا درآمده است، اما هیچ‌یک از مسئولان توجه‌ای به آن ندارند.

به گزارش آنا، دکتر امان‌الله قرایی‌مقدم درباره دلایل کاهش میزان امید در میان جوانان و دانشجویان اظهار کرد: امید به زندگی و امید به آینده دو مساله جدا هستند و هرکدام علت‌ و معلول‌های خاص خودش را دارد. متاسفانه میزان و درصد امید جوانان و دانشجویان به آینده، بهبود زندگی و پیشرفت بسیار افت پیدا کرده است.

وی بالارفتن هزینه زندگی، بیکاری، شکاف طبقاتی و نگرانی از آینده را از دلایل مهم کاهش امید در میان جوانان دانست و افزود: آینده برای جوانان و دانشجویان مبهم است و دلواپس آینده شغلی و زندگی خودشان هستند. متاسفانه خیلی وقت است که زنگ خطر ناامیدی در میان جوانان و دانشجویان به صدا درآمده است، اما هیچ‌یک از مسئولان توجه‌ای به آن ندارند.

قرایی‌مقدم تصریح کرد: مهاجرت و کاهش ازدواج یکی از مسائل مهم ناامیدی است. اگر جوانی به آینده خود امیدوار باشد، ازدواج نمی‌کند؟ اگر دانشجو یا فارغ‌التحصیلی به اشتغال خود در آینده امیدوار باشد، مهاجرت می‌کند؟ متاسفانه جوانان و دانشجویان ایرانی از شرایط روحی و روانی مناسبی برخوردار نیستند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: بارها به مسئولان تذکر دادیم که آقا ناامیدی در میان جوانان بی‌داد می‌کند و این ناامیدی مانند یک بیماری واگیردار در بین دانشجویان و جوانان شیوع پیدا کرده است پس تا دیر نشده اقدامی کنید، اما تا الان هیچ‌یک از مسئولان به آن توجه نکرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ناامیدی باعث بدبینی مردم بخصوص جوانان به حکومت می‌شود، گفت: اگر جوانان ما به آینده خودشان امید داشتند آیا دست به اعتراض می‌زدند و علیه دولت و سیستم شعار می‌دادند؟

فساد مالی و تبعیض از دلایل ناامیدی در میان جوانان

قرایی‌مقدم، فساد مالی برخی از مسئولان و اعمال تبعیض میان جوانان را یکی دیگر از دلایل ناامیدی در میان جوانان و دانشجویان دانست و افزود: وقتی مردم عدم مجازات مسئولان رشوه‌بگیر و فاسد را می‌بینند نه تنها از آینده ناامید می‌شوند بلکه نسبت به سیستم و حکومت نیز بدبین خواهند شد.

این جامعه شناس در ادامه توضیح داد: متاسفانه جناح‌های سیاسی برای رسیدن به قدرت و تخریب رقیب خود از هیچ اقدامی سرباز نمی‌زنند و دائما در حال رشد و تقویت یاس و ناامیدی در جامعه هستند تا از این طریق به قدرت دست یابند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی