بازدید 1741

رایزنی وزیر خارجه اردن با گوترش با محوریت فلسطین و بحران سوریه

وزیر خاجه اردن در دیدار با دبیرکل سازمان ملل به بررسی شماری از پرونده‌های منطقه‌ای و چالش‌های پیش روی حل نزاع فلسطین-اسرائیل و نیز بحران سوریه پرداخت.
کد خبر: ۷۶۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 21 January 2018

وزیر خاجه اردن در دیدار با دبیرکل سازمان ملل به بررسی شماری از پرونده‌های منطقه‌ای و چالش‌های پیش روی حل نزاع فلسطین-اسرائیل و نیز بحران سوریه پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی اردن، ایمن صفدی، وزیر امورخارجه اردن  که در حال حاضر در آمریکا است با آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان به بررسی پیامدهای تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت واشنگتن به این مکان پرداختند.

در این دیدار الصفدی، گوترش را در جریان نتایج نشست هیأت وزرای اتحادیه عرب برای بررسی راه‌های ممانعت از پیامدهای منفی تصمیم اخیر آمریکا و بطلان آن و همچنین تشویق جامعه جهانی در به رسمیت شناختن کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی که در اوایل ماه جاری میلادی در امان برگزار شد، قرار داد.

دو طرف همچنین بر ضرورت تلاش‌های برای حل نزاع فلسطینیان و اسرائیلی‌ها بر اساس راه‌حل تشکیل دوکشوری طبق قطعنامه‌های قانونی بین‌المللی مربوطه تاکید کردند.

وزیر خارجه اردن همچنین به خطرات نبود چشم‌انداز سیاسی برای برقراری صلح و ادامه محرومیت ملت فلسطینی از حق و حقوق خود و تشکیل کشوری در مرزهای چهارم ژوئن 1967 به پایتختی قدس شرقی اشاره کرد.

دو طرف همچنین درباره چالش‌های پیش روی آنروا به بحث وتبادل‌نظر پرداختند و بر ضرورت ادامه فعالیت این آژانس در خدمت‌رسانی به آوارگان فلسطینی تاکید کردند.

گوترش و الصفدی بر سر ادامه هماهنگی‌ها و همکاری برای بررسی راه‌های فراهم کردن نیازهای مالی آنروا در سایه سختی‌هایی که پس از قطع کمک مالی آمریکا به این سازمان تاکید کردند.

وزیر خاجه اردن همچنین با دبیرکل سازمان ملل به بررسی راه‌حل سیاسی بحران سوریه از طریق روند مذاکرات ژنو و نیز بر اساس قعنامه 2254 شورای امنیت و نیز حل بحران آوارگان سوری پرداختند.

گوترش نقش انسانی‌ای که اردن در میزبانی یک میلیون و سیصد هزار شهروند سوری ایفا کرده را ستود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل