بازدید 2736
۱

عارف: بازدید از زندان اوین انجام می‌شود

کد خبر: ۷۶۶۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 21 January 2018

 

رییس فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه موضع فراکسیون امید،‌ جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها به ویژه حامل‌های انرژی در لایحه بودجه ۹۷ بوده است، اظهار کرد: در مورد استفاده از شبکه‌های داخلی هم باید گفت که داشتن شبکه داخلی مانع استفاده از شبکه‌های غیرداخلی نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص سفر فراکسیون امید به مناطق زلزله زده در کرمانشاه، گفت: پیرو زلزله اتفاق افتاده، کارگروهی در فراکسیون امید تشکیل شده و مسائل مرتبط را پیگیری می‌کرد و ما در جریان اقدامات انجام شده بودیم لذا این سفر در این راستا انجام خواهد شد.

وی در مورد موضع فراکسیون امید درباره قیمت حامل‌های انرژی و هدفمندی یارانه‌ها، گفت:‌ کمیسیون تلفیق لایحه بودجه عدد پیشنهادی دولت را حذف کرده اما اینکه چه اتفاقی در صحن مجلس به وجود آید، باید منتظر ماند لذا نمایندگان نیز ۱۰ روز فرصت دارند تا نظرات خود را ارائه دهند.

رییس فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد:‌ در واقع جهت‌گیری اصلی این بود که جلوی افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها گرفته شود و ما در تلاش بودیم تا از طریق نمایندگان فراکسیون امید در تلفیق این موضوع را پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: در واقع جهت‌گیری بودجه به سمت اقشار آسیب‌پذیر و حل مشکلات معیشتی مردم از جمله مسائلی بود که دنبال کردیم که اقدامات خوبی هم انجام شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص سوالی که نمایندگان از رییس‌جمهور در مورد موسسات مالی اعتباری داشتند اما در هیات رییسه مجلس بلاابلاغ مانده است، گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و در فراکسیون امید هم جلسات متعددی با مسئولین ذیربط از جمله رییس بانک مرکزی برگزار شده است و در مجموع نسبت به اقدامات انجام شده رضایت نسبی وجود دارد.

وی تصریح کرد: دولت در حدی که در توان بوده بخشی از سپرده‌های سپرده‌گذاران را به آنان باز گردانده است و امیدوارم این مساله با جدیت بیشتری دنبال شود.

عارف ادامه داد: البته فراکسیون امید در جلسه‌ای که با رییس بانک مرکزی داشت از او درخواست کرد برنامه زمان‌بندی را ارائه کند و قرار شد کارگروه اقتصادی این فراکسیون جلساتی را با بانک مرکزی داشته باشند تا در جریان کارهای آینده قرار بگیرند.

وی در مورد سوال از رییس‌جمهور در این زمینه، اظهار کرد: سوال حق نمایندگان است و به نظر می‌رسد دولت در ماه‌های اخیر کارهای خوبی را انجام داده اما اینکه آیا ضرورت دارد سوال در صحن مجلس مطرح شود یا نه؟ به طراحان سوال و اقدامات دولت بر می‌گردد.

رییس فراکسیون امید در ادامه در خصوص بازدید تعدادی از اعضای این فراکسیون از زندان اوین در پی حوادث اخیر ایجاد شده، گفت: کارگروهی که تشکیل شده بود پیگیری‌ها را انجام داده و توافق شده تا بازدیدی از زندان داشته باشد لذا متعاقب بازدید، پیگیری‌ها را انجام خواهیم داد.

وی در مورد موضع‌گیری برخی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص تجمعات اخیر، اظهار کرد: موردی که می‌فرمایید نمی‌دانم چه چیزی است اما ما اعتراض را حق مردم می‌دانیم و مصر هستیم که اصل ۲۷ قانون اساسی به رسمیت شناخته شود. مردم باید حرف‌هایشان را بگویند، شاید بهتر باشد از طریق جلساتی که با مسئولین دارند حرف‌هایشان را بزنند.

عارف خاطرنشان کرد: در عین حال اعتراض حق مردم است و باید بین اعتراض و تخریب تفاوت قائل شد گرچه معترضین و مردم زود متوجه شدند و خط خود را از عواملی که دنبال تخریب بودند دور کردند.

رییس مجمع نمایندگان تهران درباره استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی نیز اظهار کرد: این موضوع قطعا جزو اولویت اصلی است اما از نظر موازات امنیتی و اینکه امنیت اطلاعات باید در داخل کشور لحاظ شود می‌توانیم با استفاده از شبکه‌های داخلی سرویس بهتر و ارزان‌تری را ارائه کنیم گرچه داشتن شبکه داخلی مانع استفاده از شبکه‌های غیرداخلی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: باید از هر امکانی در جهت اهداف و برنامه‌های خود استفاده کنیم. امروز استفاده از منع جواب نمی‌دهد. تنها راهی که داریم کار فرهنگی است، باید شبکه‌هایی با محتوای ارزشمند و قوی داشته باشیم.

عارف در پایان در مورد عملکرد شورای عالی فضای مجازی و همچنین شبکه ملی اطلاعات نیز گفت:‌ شبکه ملی اطلاعات هم باید بهتر کار کرده و با جدیت بیشتر از ظرفیت‌ها استفاده می‌کرد؛ ضمن اینکه شورای عالی فضای مجازی هم در چارچوب وظایف و اختیاراتش کار می‌کند اما باید با نهادهایی که دست‌اندرکار هستند از جمله انجمن‌های علمی تعامل بیشتری داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱
نباید این بازدید سرزده میبود؟
من اگر بودم به طور کاملا مخفیانه و به عنوان مجرم وارد بازداشتگاه میشدم.
الان که همه چیز باید گل و بلبل باشد با این همه مقدمه چینی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر