بازدید 3009

هلاکت دست راست رهبر القاعده در مغرب اسلامی

کد خبر: ۷۶۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 21 January 2018

معاون رهبر القاعده در مغرب اسلامی که برای احیای گردان "عقبه بن نافع" تلاش می‌کرد، در درگیری با نیروهای تونسی در نزدیکی ارتفاعات سمامه از پای درآمد.

به گزارش ایسنا یک منبع در دولت تونس در گفتگو با خبرگزاری رویترز اظهار داشت: نیروهای ویژه تونس "بلال القبی"، معاون ارشد ابو المصعب عبد الودود (عبد المالک درودکال)، رهبر القاعده در کشورهای مغرب اسلامی را در کمینی از پای درآوردند.

القبی برای احیای شاخه القاعده در تونس که طی سال‌های گذشته هدف حملات بود تلاش می‌کرد.

به گفته منابع امنیتی، یگان ویژه گارد ملی تونس پس از عملیات پیگرد و رصد تحرکات اخیر نیروهای تروریستی در طول سه روز با کمین در منطقه خمودة در استان القصرین در نزدیکی کوه‌های سمامه به تبادل آتش با این گروه تروریستی پرداختند که طی آن القبی کشته شد.

این منابع افزودند، بلال القبی که اصالتا جزایری بود، دست راست عبد الودود محسوب می‌شد، او از سال ۱۹۹۳ میلادی یعنی از ۱۵ سالگی به گروه‌های تروریستی موجود در ارتفاعات این منطقه پیوست و پس از آن به یکی از نزدیک‌ترین افراد به رهبر شاخه القاعده در مغرب اسلامی تبدیل شد.

وزارت کشور تونس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، القبی در حال تلاش برای احیای گردان عقبه بن نافع در تونس کشته شد، او مامور بود هماهنگی‌های لازم را میان رهبران القاعده در کشورهای مغرب اسلامی و شاخه‌های آن در تونس و لیبی برقرار کند.

پیشتر نیروهای تونسی موفق شدند ضربات شدیدی را به گردان "عقبه بن نافع" و گردان "سربازان خلافت" وابسته به گروه تروریستی داعش در این کشور وارد کنند.

در سال گذشته نیروهای ویژه الجزایر توانستند مراد الشایب، رهبر گردان عقبه بن نافع و تعدادی از دیگر رهبران آن را از پای درآورند، به دنبال این موفقیت خطر گروه‌های تروریستی تا حد زیادی کاهش یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر