بازدید 3581

اردوغان: لانه تروریست‌ها را در سوریه نابود می‌کنیم

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت که با آغاز عملیات نظامی از عفرین و منبج، لانه تروریست ها را در سوریه نابود می کنیم.
کد خبر: ۷۶۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵ 16 January 2018

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت که با آغاز عملیات نظامی از عفرین و منبج، لانه تروریست ها را در سوریه نابود می کنیم.

به گزارش ایرنا، اردوغان روز سه شنبه طی سخنرانی در نشست نمایندگان حزب عدالت و توسعه در مجلس ترکیه با انتقاد از متحدان کشورش در سازمان ناتو افزود: 'کسانی که به ظاهر متحد بودند، ولی از پشت خنجر زدند، نمی‌توانند مانع ما شوند.'
وی بیان کرد: گلایه ای از سازمان ناتو دارم؛ شما که موظف به مقابله با تجاوز به مرز متحدان خود هستید، تاکنون چه موضعی در دفاع از ترکیه داشته اید؟
وی اضافه کرد: برخی ها همان طور که درباره دولت عثمانی می گفتند، ترکیه را بیمار و ناتوان می‌دانند ولی نگاهی به قدرت ترکیه در مقابله با کودتا بیندازند چرا که در شب کودتای 15 جولای 2016، مردم ترکیه بزرگی خود را با قیام علیه کودتاگران نشان داد.
به گزارش ایرنا، ارتش ترکیه از روز شنبه هفته جاری حملات توپخانه ای خود را علیه مواضع پ.ک.ک در عفرین در شمال سوریه آغاز کرده است.
مقامات دولت ترکیه در روزهای گذشته با اعلام نارضایتی از همکاری آمریکا با گروه های تروریستی و معارضان کُرد سوری به طور مستمر نسبت به احتمال آغاز عملیات نظامی در اطراف عفرین و منبچ هشدار می دهند.
بنا به اعلام مقامات و رسانه های ترکیه، دولت آنکارا با اعزام یگان‌ها و خودروهای نظامی به مناطق مرزی سوریه که از چهار روز پیش آغاز شده، قصد دارد در عفرین و منبچ سوریه عملیات نظامی علیه گروه های مورد حمایت آمریکا شامل حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) در منطقه عفرین را آغاز کند.
روزنامه ینی شفق ترکیه اعلام کرد که روز گذشته مسیرهای حمل و نقل و هفت نقطه استراتژیک از جمله انبار اسلحه نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) در منطقه عفرین سوریه هدف گلوله باران یگان توپخانه ارتش ترکیه قرار گرفت.
به نوشته این رسانه، در نتیجه حملات توپخانه ای چند روز اخیر ارتش ترکیه در عفرین، حداقل 15 نفر از ستیزه جویان پ.ک.ک از جمله ولید الو از فرماندهان ارشد این گروه تروریستی کشته شده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی