بازدید 2986

وزیر راه‌وشهرسازی به سوالات نمایندگان پاسخ داد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت اعتقاد عملیاتی برای موضوع مسکن کشور ندارد که نشات گرفته از وضعیت اقتصادی کشور است، گفت: سالانه به یک میلیون مسکن نیاز داریم.
کد خبر: ۷۶۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴ 16 January 2018

 

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص نشست امروز (27 دی ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: نشست امروز کمیسیون با حضور وزیر دو دستور کار داشت که یکی از آنها در خصوص بررسی وضعیت مسکن کشور بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت مسکن از لحاظ شرایط موجود و برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی و دولت در این حوزه شامل رونق و تامین مسکن مورد نیاز کشور مسائلی مطرح شد، گفت: آمار و ارقام‌های که از طرف وزارت راه و شهرسازی نشان‌گر این بود که بیشترین اولویت دولت ساماندهی مسکن موجود شامل نوسازی بافت فرسوده و نوسازی مسکن در سکونتگاه‌های غیر رسمی است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برنامه دولت بیشتر استفاده از توان بخش خصوصی و اشاعه فرهنگ پس‌انداز در بانک مسکن به‌عنوان مسکن یکم بود.

وی با اشاره به اینکه نیاز مسکن کشور سالانه یک میلیون واحد مسکونی است که باید حتما ایجاد شود، ادامه داد: مقرر شد برای بررسی طرح جامع مسکن و بررسی سند بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری جلسه‌ای هفته‌ آینده یا هفته بعدی آن با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شود تا آمار و ارقام‌ها به‌صورت کامل کنکاش شوند و مشخص شود که برنامه‌ریزی‌های دولت به‌چه شکلی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت موجود مسکن کشور نشان از برنامه‌های عملیاتی دولت ندارد، تصریح کرد: دولت اعتقاد عملیاتی برای موضوع مسکن کشور ندارد که نشات گرفته از وضعیت اقتصادی کشور است، برای اینکه به نتیجه مشخص برسیم این جلسه ادامه داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه دستور کار بعدی کمیسیون در خصوص سوالات آقایان پورحسین و داداشی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و راه آهن بود، خاطرنشان کرد: جواب‌های لازم توسط وزیر داده شد و مقرر شد در کمیته حمل و نقل کمیسیون بررسی بیشتری صورت بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار