بازدید 2816

بازداشت پسرعموهاي زورگير با شليك گلوله

کد خبر: ۷۶۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 16 January 2018

بازداشت پسرعموهاي زورگير با شليك گلولهمأموران نامحسوس پلیس تهران در اقدامی خطرناک با تیراندازی در یکی از خیابان‌های شلوغ شهر یک سارق تحت تعقیب را به قتل رسانده و 2 نفر از آنها را بازدداشت کردند.


به گزارش جوان، اين پرونده چندي قبل از شعبه هفتم دادسراي ناحيه 34 به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد. بررسي اوراق پرونده حكايت از اين داشت كه سه‌پسر جوان سوار بر دو موتورسيكلت هوندا با پرسه زدن در خيابان‌هاي شهر با تهديد قمه و چاقو از مردم زورگيري مي‌كنند.

يكي از شاكيان در توضيح ماجرا گفت: از پاساژي در خيابان جمهوري خارج شدم تا يك كارتن حاوي گوشي‌هاي تلفن همراه را به مشتري در خيابان شوش برسانم. كارتن را پشت موتورم بستم و حركت كردم. در تقاطع يكي از خيابان‌ها پشت چراغ قرمز توقف كرده بودم كه ناگهان دو موتور با سه سرنشين تعادل موتور را به هم زدند و روي زمين افتادم. موتورسوارها پياده شدند و چاقو و قمه كشيدند. بعد با تهديد، كارتن‌گوشي‌هاي تلفن همراه را سرقت كرده و فرار كردند.

شاكي ديگري گفت: ابتداي خيابان ايتاليا منتظر تاكسي بودم تا به بيمارستان مصطفي خميني بروم. همان لحظه گوشي تلفن همراهم زنگ خورد. در حال جواب دادن به تلفن بودم كه مرد جواني گوشي‌ام را سرقت كرد. او خودش را به دو موتورسوار كه منتظرش بودند، رساند و هرسه فرار كردند.

زن جواني هم در توضيح ماجرا گفت: ابتداي خيابان ملك منتظر تاكسي بودم كه دو موتورسوار توقف كردند. آنها با چاقو به من حمله كردند و گردنبندم را سرقت كرده و فرار كردند. كارآگاهان پليس بعد از بررسي شكايت‌هاي مطرح شده و بررسي دوربين‌هاي مداربسته موفق شدند يكي از متهمان را كه مجرم‌30‌ساله‌اي به نام محمد.‌س بود را شناسايي كنند. محمد بارها به اتهام سرقت به شيوه موبايل قاپي، كيف قاپي، زورگيري، باركني و... دستگير و روانه زندان شده بود. در بررسي سوابق محمد همچنين معلوم شد كه او بيشتر سرقت‌ها را با همدستي برادرانش يا بستگان نزديكش انجام مي‌دهد و در حال حاضر هم دو برادرش به اتهام سرقت‌هاي خشن در زندان هستند.

وقتي تصوير محمد به شاكيان نشان داده شد آنها وي را به عنوان يكي از سارقان شناسايي كردند. در شاخه ديگري از تحقيقات پليس معلوم شد كه محمد مدتي قبل از زندان آزاد شده و مخفيگاهش را از دروازه‌غار تغيير داده است.

در حالي كه بررسي‌ها در جريان بود، ساعت‌13:30 روز يك‌شنبه‌19‌آذرماه مأموران تجسس كلانتري 107‌فلسطين هنگام گشت‌زني نامحسوس در خيابان حافظ به سرنشينان دو دستگاه موتورسيكلت با سه‌سرنشين مشكوك شدند. وقتي مأموران براي بررسي بيشتر به موتورسواران نزديك شدند آنها از هويت مأموران با خبر شده و اقدام به فرار كردند. بعد از آن بود كه عمليات تعقيب و گريز به جريان افتاد. لحظاتي بعد بود كه مأموران پليس به سمت يكي از موتورها شليك كردند. مرد موتورسوار هم خودش را تسليم پليس كرد، اما دومين موتور با دو سرنشين به فرار خودش ادامه داد و وارد پياده‌رو شد و بعد از تصادف با چند رهگذر متوقف شد. مأموران پليس ترك‌نشين موتور را بازداشت كردند، اما راكب همچنان به فرار خود ادامه داد.

مأموران سرانجام او را با شليك گلوله از ناحيه پا زخمي و بازداشت و راهي بيمارستان كردند. در حالي كه تحقيقات اوليه از دو متهم بازداشت شده در جريان بود از بيمارستان خبر رسيد مجروح حادثه كه محمد.‌س نام داشت به علت شدت خونريزي فوت شده است.

بررسي سوابق محمد حكايت از اين داشت كه او بيش از 12‌بار به اتهام سرقت بازداشت شده و به زندان افتاده‌بود، اما هر بار بعد از رهايي سريال سرقت‌هاي خودش را شروع كرده بود. در شاخه ديگري از تحقيقات سوابق دو سارق بازداشت شده به نام‌هاي باقر 24‌ساله و مهران 25‌ساله بررسي شد. باقر.‌س برادر محمد از سال‌85 هشت‌بار به اتهام جرائم مختلف بازداشت شده و به زندان افتاده‌بود. او آخرين بار دي‌ماه سال قبل به زندان فتاده و چند ماه قبل آزاد شده بود.

مهران.‌س دومين متهم نيز پسرعموي باقر و محمد بود كه از سال‌1387 پنج‌بار دستگير و روانه زندان شده و آخرين بار خرداد‌ماه امسال به زندان افتاده بود، اما پس از مدت كوتاهي با تأمين قرار قانوني از زندان آزاد شده بود. همچنين در بررسي پرونده‌هاي قضائي متهمان مشخص شد كه مهران داراي محكوميت قطعي هفت‌ساله و باقر نيز داراي دو محكوميت هفت‌ساله و شش‌ساله از دو شعبه اجراي احكام بود كه پس از آزادي از زندان متواري شده بودند.

سرهنگ كارآگاه محمد نادربيگي، رئيس پايگاه سوم پليس‌آگاهي تهران بزرگ گفت: اعضاي باند به دهها فقره سرقت سريالي به شيوه‌هاي مختلف اعتراف و از سوي شاكيان شناسايي شده‌اند.

وي ادامه داد: دستور انتشار بدون پوشش تصاوير متهمان از سوي بازپرس شعبه هفتم دادسراي ناحيه 34 تهران صادر شده است. سرهنگ نادربيگي از مالباختگاني كه موفق به شناسايي چهره متهمان شده‌اند خواست به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان خرمشهر – ميدان نيلوفر مراجعه كنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر