بازدید 2551

مقابله با بازار سیاه فروش بلیت آغاز شود

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه شرایط فعلی جامعه توان رشد قیمت ها در حوزه بلیت حمل و نقل عمومی حتی در ایام خاص را نیز ندارد، گفت: مقابله با بازار سیاه فروش بلیت از هم اکنون باید آغاز شود.
کد خبر: ۷۶۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 15 January 2018

اقبال محمدیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از افزایش نرخ بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در ایام خاص سال همزمان با افزایش تقاضا برای سفر، گفت: مقابله با بازار سیاه فروش بلیت از هم اکنون باید آغاز شود و در این راستا کمیسیون عمران مجلس درخواست ارایه گزارش های منسجم از سوی دستگاه های مختلف را دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازار بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی نیازمند نظارت های ویژه برای جلوگیری از دلال بازی در آن است، افزود: متاسفانه نظارت های مقطعی نرخ بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما را در روزهای پایانی سال و همچنین سایر مناسبت ها همسو با منافع برخی افراد خاص تعیین می کند.

هر نوع افزایش قیمتی فشار مضاعف بر مردم است

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه شرایط فعلی جامعه توان رشد قیمت ها در حوزه حمل و نقل عمومی را ندارد، تصریح کرد: هر نوع افزایش مناسبتی و مقطعی نرخ ها در حوزه حمل و نقل عمومی فشار مضاعف بر مردم و کاهش تمایل به سفر در آن ها ایجاد خواهد کرد از این رو برخورد جدی با بی ثباتی بازار فروش بلیت لازم است.

وی ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس با هر نوع افزایش قیمت بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در روزهای پایانی سال و همچنین عید نوروز مخالف بوده و در صورت وصول شکایتی در این باره برخوردهای لازم را در دستور کار قرار خواهد داد.

سازمان تعزیرات حکومتی با ایجاد بازار سیاه فروش بلیت برخورد کند

محمدیان با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی در جلوگیری از ایجاد بازار سیاه فروش بلیت نقش عمده ای دارد، گفت: مردم نیز باید برای مقابله با دلالی در حوزه فروش بلیت ها در ایام خاص سال با دستگاه های نظارتی همکاری داشته و نسبت به اعلام شکایت خود برای برخورد با واحد متخلف آماده باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: هر ساله در روزهای پایانی سال سامانه ای برای ثبت شکایت های مردمی از واحدهای متخلف فروش بلیت حمل و نقل عمومی ارایه می شود که این موضوع نیز می تواند در برخورد با سوء استفاده کنندگان و دلالان موثر باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آزادسازی نرخ بلیت حمل و نقل عمومی دلیل قانع کننده ای برای عدم مقابله با دلالی در زمینه فروش بلیت و گرانی های بی ضابطه در این بخش نیست از این رو باید با تشدید کنترل ها هر نوع رشد قیمتی در مرز قانون رخ دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل