بازدید 1434

آمریکا ناوها و بمب‌افکن‌های بیشتری در اطراف شبه جزیره کره مستقر می‌کند

کد خبر: ۷۶۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 15 January 2018

آمریکا در آستانه برگزاری بازیهای المپیک زمستانی در کره جنوبی، بمب افکن‌های رادارگریز، یک ناو هواپیمابر دیگر و یک کشتی آبی خاکی جدید در اطرف شبه جزیره کره مستقر می‌کند.

به گزارش ایسنا، مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند: این تحرکات در راستای اقدامات معمول و در جهت به روز کردن برنامه نظامی آمریکا در شبه جزیره کره است.

این تحریکات در حالی انجام می‌گیرد که آمریکا مانورهای گسترده نظامی خود با سئول را به بعد از بازیهای المپیک زمستانی در کره جنوبی به تعویق انداخته است. دومین دور مذاکرات دو کره قرار است امروز دوشنبه برگزار شود.

وزارت اتحاد کره جنوبی در بیانیه خود اعلام کرد، نماینده‌ای از جانب وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری برای انجام این مذاکرات پیرامون چشم‌اندازهای اعزام گروه اجرای هنری به المپیک زمستانی کره جنوبی فرستاده خواهد شد.

این مذاکرات میان دو کره، در "کاخ صلح" در طرف کره جنوبی منطقه غیرنظامی‌شده "پانمونجوم" و "عمارت تونگیل" در طرف کره شمالی این منطقه صورت می‌گیرد.

پس از نخستین گفت‌وگوی رسمی‌ این دو کشور بعد ازحدود دو سال و در میانه تنش‌ها میان آنها بر سر برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی، اوایل این هفته، مقامات کره شمالی و جنوبی اظهار کردند، برای انجام مذاکرات در خصوص حل مشکلات و جلوگیری از درگیری اتفاقی توافق کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل