بازدید 3058

نرخ بهره بانکی آمریکا به ۳.۲۵ درصد افزایش خواهد یافت

موسسه اعتبار سنجی فیچ اعلام کرد که در سال جاری میلادی فدرال رزرو ۴ مرتبه نرخ بهره را افزایش خواهد داد و رقم آن در نهایت به ۳.۲۵ درصد خواهد رسید.
کد خبر: ۷۶۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷ 14 January 2018

موسسه اعتبار سنجی فیچ اعلام کرد که در سال جاری میلادی فدرال رزرو ۴ مرتبه نرخ بهره را افزایش خواهد داد و رقم آن در نهایت به ۳.۲۵ درصد خواهد رسید.

به گزارش ایبِنا و به نقل از رویتر، موسسه اعتبار سنجی فیچ اعلام کرد که نرخ پایین بیکاری و تداوم شرایط مالی سهولت یافته، فدرال رزرو را در مسیر افزایش سریع نرخ بهره قرار می دهد؛ ضمن اینکه خطر افزایش کم نرخ بهره بیشتر از ریسک افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا است.

فیچ اعلام کرد که نرخ بهره بانکی آمریکا می تواند سریع تر از انتظارات در ۱۸ ماه آینده افزایش پیدا کند؛ اما این موضوع شوکی به بدهکاران بانکی وارد می کند و از طرفی هم می تواند خشنودی بازارها را به دنبال داشته باشد.

همچین پیش بینی می شود که نرخ پایه فدرال رزرو به ۳.۲۵ درصد افزایش پیدا کند که پیش از این ۳ درصد برای آن برآورد شده بود. این موسسه اعتبار سنجی پیش بینی کرد که در طول سال جاری میلادی ۴ مرتبه فدرال رزور نرخ بهره را افزایش خواهد داد که سرعت آن دو برابر انتظار فعلی بازارها است؛ ضمن اینکه منطق پایین نگه داشتن نرخ بهره برای یک دوره طولانی مدت در حال از بین رفتن است.

فیچ به سرمایه گذاران هشدار داد، زمانیکه ریسک ها افزایش پیدا می کنند، می تواند توانایی بدهکاران را برای باز پرداخت وام تهدید کند. ترس آنها به دلیل افزایش سریع نرخ بهره می تواند به معنی تلاش شرکت ها و دولت ها برای افزایش بیشتر بدهی باشد.

همچنین چندی پیش بانک جهان اعلام کرده بود که بازارهای مالی بزرگ ترین ریسک برای اقتصاد جهانی محسوب می شوند که افزایش غیر منتظره در نرخ بهره می تواند منجر به هرج و مرج در سال های آینده شود.

بر همین اساس، تحلیل گران سیتی بانک هفته پیش هشدار داده بودند که سفت و سخت شدن سیاست پولی می تواند بازارهای جهانی را زمین گیر کند. بر پایه این گزارش، افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا به این معنی است که هزینه های قرض گرفتن در سایر نقاط جهان بدون توجه به اقدامات سایر بانک های مرکزی، افزایش پیدا می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل