بازدید 2591

حمایت عراق از ادامه توافق نفتی اوپک تا پایان امسال

عراق به امارات متحده عربی، قطر و عمان ملحق شد و خواستار پایبندی اوپک و متحدانش به توافق کاهش تولید تا پایان سال میلادی جاری با وجود رشد اخیر قیمت‌ها شد.
کد خبر: ۷۶۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳ 14 January 2018

عراق به امارات متحده عربی، قطر و عمان ملحق شد و خواستار پایبندی اوپک و متحدانش به توافق کاهش تولید تا پایان سال میلادی جاری با وجود رشد اخیر قیمت‌ها شد.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق، در کنفرانسی در ابوظبی اظهار کرد: کاهش تولید از سوی اوپک و متحدانش به ثبات در بازار نفت کمک کرده و عراق از تصمیم اوپک برای ادامه محدودیت عرضه حمایت می‌کند.

توافق اوپک با سایر تولیدکنندگان در نوامبر برای ادامه کاهش تولید تا پایان سال ۲۰۱۸ کمک کرد نفت برنت هفته گذشته برای مدت کوتاهی به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه صعود کند.

به گفته لعیبی، منابعی وجود دارند که می‌گویند بازار رونق گرفته و قیمت‌ها مناسب است، بنابراین بیایید درباره خاتمه دادن فریز نفتی صحبت کنیم. این قضاوت اشتباه است و ما با چنین مفهومی موافق نیستیم.

وزیر نفت عراق گفت: این توافق باید ادامه پیدا کند. بازار اکنون تا حدودی ثابت شده ولی هنوز باثبات نیست.

لعیبی همچنین اظهار کرد ظرفیت تولید نفت این کشور به ۵ میلیون بشکه در روز نزدیک شده اما این کشور همچنان به توافق کاهش تولید کاملا پایبند است.

عراق مکررا سال گذشته اعلام کرد که باید از کاهش تولید معاف شود زیرا تلاش می‌کند اقتصاد جنگ زده خود را بازسازی کند. این کشور در طول سال ۲۰۱۷ نیز در زمینه‌ پایبندی به توافق کاهش تولید از سایر اعضای اوپک عقب‌تر بود و تا اکتبر به سهمیه تولید تعیین شده برای این کشور به طور کامل عمل نکرد.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی نیز در همین کنفرانس گفت: امارات متحده عربی تغییر زیادی در سیاست اوپک که به نوسانات قیمت کوتاه‌ مدت منجر می‌شود نمی‌بیند.

محمد بن صالح السادا، وزیر انرژی قطر نیز به خبرگزاری رسمی این کشور گفت: اوپک تنها باید به محض این‌که میزان ذخایر نفت به میانگین پنج ساله بازگشت، توافق کاهش تولید را مورد بازبینی قرار دهد.

المزروعی وزیر انرژی امارات هفته گذشته با اشاره به افزایش قیمت‌ها گفته بود تولیدکنندگان باید به تغییرات بلندمدت و سه ماهه متمرکز شوند. این در حالی است که برخی از اعضای اوپک نگران هستند که ادامه کاهش تولید، باعث موج جدید افزایش تولید شیل آمریکا شود.

تولید نفت آمریکا هفته گذشته کاهش یافت، اما اداره اطلاعات انرژی این کشور پیش بینی کرده است تولید به زودی تا ماه آینده به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز صعود خواهد کرد.

عمان، بزرگترین تولیدکننده عرب خارج از اوپک که به توافق کاهش تولید پیوسته است، اعلام کرد با وجود نگرانی نسبت به افزایش تولید شیل، هنوز زود است حتی درباره تعدیل میزان کاهش پیش از پایان سال صحبت شود.

محمد الرومهی، وزیر نفت این کشور در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ در ابوظبی گفت: این برای همه ما کاملا دیوانگی است که تولید را ۱۰ درصد افزایش داده و درآمدمان را ۴۰ درصد از دست دهیم و این همان چیزی بود که در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر