بازدید 3586

کره شمالی نظامی و کره جنوبی اقتصادی مکمل یکدیگرند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است کره جنوبی و شمالی بعد از اتحاد به یکی از قدرت‌های جنوب شرقی آسیا تبدیل می‌شوند.
کد خبر: ۷۶۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹ 13 January 2018

 

ابوالفضل حسن بیکی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مذاکرات اخیر میان کره شمالی و جنوبی بعد از 2 سال، گفت: کره شمالی و جنوبی یک ملت در قالب دو دولت هستند و این دو در مقاطعی بعد از جنگ جهانی دوم که باعث جدایی آنها شد، به دنبال برقراری روابط بوده اند لذا امروز مقامات کره برای آینده دو کشور تدبیر کرده اند.

توسعه کره شمالی در حوزه نظامی و کره جنوبی در حوزه اقتصادی باعث قدرت آنها بعد از اتحاد می‌شود

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از گذشته کره جنوبی به دنبال صنعتی و ثروتمند شدن بود و کره شمالی که زیر نظر بلوک شرق فعالیت می کرد توانست در سیستم نظامی تقویت شود و از آنجایی که آمریکایی ها در جنگ جهانی دوم اجازه تشکیل ارتش به ژاپن ندادند، کره جنوبی هم زیر سایه سیاست های آمریکا عمل می کرد.

وی در ادامه با اشاره به فروپاشی بلوک شرق، عنوان کرد: از آن به بعد دو کشور سیاست خود را جدا کردند و کره جنوبی به دنبال توسعه اقتصادی بیشتر و کره شمالی به دنبال سلاح هسته ای و موشکی و تقویت بنیه دفاعی رفت لذا اکنون دو کره مکمل هم هستند به خصوص که ملت های آنها واحد بوده و دیگر بین این دو کشور جنگی رخ نخواهد داد.

تضعیف موقعیت آمریکا در جنوب شرق آسیا با اتحاد کره شمالی و جنوبی

حسن بیکی ادامه داد: کره شمالی و جنوبی امروز در مقطعی به سر می برند که ملت های آن روزشماری می کنند که در قالب دو دولت و یک ملت به هم نزدیک شده و شبه جزیره کره به یک قدرت تبدیل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان آمریکایی ها را ناراضی از این وضعیت دانست و خاطرنشان کرد: با وحدت دو کره روز به روز موقعیت آمریکا در آینده تضعیف شده و به سمتی می رود که کره جنوبی و ژاپن هم علاقمند می شود که ارتش قوی داشته باشد و این شرایط را برای آمریکا در جنوب شرق آسیا سخت می کند چرا که همه کشورهای آن منطقه به دنبال انزوای آمریکا هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر