بازدید 3743

افزایش اندک قیمت نفت با کاهش تعداد دکل های نفتی فعال در آمریکا

روز دوشنبه قیمت نفت اندکی افزایش یافت. این در حالی است که اواخر روز جمعه (آخرین روز کاری هفته ی گذشته)، قیمت نفت نسبت به اوایل این روز کاهش یافته بود و به بشکه ای ۶۷.۶۲ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری، کاهش تعداد دکل های نفتی فعال در آمریکا عنوان شده است.
کد خبر: ۷۶۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵ 08 January 2018

روز دوشنبه قیمت نفت اندکی افزایش یافت. این در حالی است که اواخر روز جمعه (آخرین روز کاری هفته ی گذشته)، قیمت نفت نسبت به اوایل این روز کاهش یافته بود و به بشکه ای ۶۷.۶۲ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری، کاهش تعداد دکل های نفتی فعال در آمریکا عنوان شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه ۴ سنت افزایش یافت واین نفت در بازار بشکه ای ۶۷.۶۶ دلار معامله شد، این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت با افزایشی ۶ سنتی بشکه ای ۶۱.۵۰ دلار صورت گرفت. لازم به ذکر است که در هفته ی کاری گذشته قیمت نفت برنت با رسیدن به ۶۸.۲۷ دلار در هر بشکه رکوردی جدید را از ماه می سال ۲۰۱۵ تا کنون به نام خود ثبت کرد. همچنین، دربازه ی زمانی مشابه، نفت وست تگزاس اینترمدیت با قیمت ۶۲.۲۱ دلار در هر بشکه معامله شد. رسیدن قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت به این سطح از دو سال و نیم پیش تا کنون سابقه نداشته است.

به گفته ی معامله گران بازار نفت، دلیل افزایش جزئی قیمت نفت کاهش تعداد دکل های نفتی آمریکا در هفته ی منتهی به ۵ ژانویه ی سال ۲۰۱۸ است. در این خصوص، بر اساس گزارش های منتشر شده، دکل های نفتی فعال در آمریکا در بازه ی زمانی نامبرده با ۵ عدد کاهش به مجموع ۷۴۲ عدد رسید.

از سویی دیگر، طبق اطلاعات منتشر شده، میزان تولید نفت خام توسط آمریکا با توجه به افزایش فعالیت استخراج نفت شل به زودی مرز ۱۰ میلیون بشکه در روز را پشت سر خواهد گذاشت و به سطح تولیدی کشورهای روسیه وعربستان نزدیک خواهد شد. به گفته ی ریک اسپونر یکی از تحلیلگران بازار نفت در سیدنی استرالیا '' اکنون قیمت نفت آمریکا در بازه ای قرار دارد که انتظار بر این است منجر به افزایش تولید نفت شل گردد''. اسپونر افزوده است که '' ... بازار نفت در چند ماه آینده منتظر مشاهده ی سرنوشت تعداد دکل های نفتی فعال وسطح تولید این محصول در آمریکا خواهد بود''. علاوه بر این، استفان اینس یکی از تحلیلگران بازار نفت در سنگاپور گفته است یکی از عواملی که می تواند ''قیمت نفت را به شدت بالا ببرد'' ناآرامی های خاورمیانه است که بازار نفت با دقت به آن چشم خواهد دوخت.

گفته می شود یکی از دلایلی که مانع از افزایش بیشتر قیمت شده وباعث می شود اوپک نتواند به طور کامل اهداف خود را در پی اجرای قرارداد کاهش تولید نفت محقق کند افزایش تولید نفت شل توسط آمریکا است. این نکته لازم به ذکر است که سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر از جمله روسیه در اواخر سال ۲۰۱۶ توافق کرده بودند تا برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، تولید خود را از اول سال ۲۰۱۷ در مجموع روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. در تاریخ ۲۵ می سال ۲۰۱۷، تولید کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸ به کاهش تولید ادامه دهند. علاوه بر این، در روز ۳۰ ام نوامبر سال ۲۰۱۷ اعضای اوپک به همراه کشورهای غیر عضو به رهبری روسیه توافق کردند که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی قرارداد مزبور را تمدید کرده و تولید نفت را کاهش دهند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی