بازدید 11387

آمریکا 5 نهاد ایرانی را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا پنج نهاد ایرانی را به بهانه همکاری در برنامه موشکی بالستیک ایران به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.
کد خبر: ۷۶۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱ 05 January 2018

وزارت خزانه داری آمریکا پنج نهاد ایرانی را به بهانه همکاری در برنامه موشکی بالستیک ایران به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

به گزارش ایسنا ،در بیانیه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا(OFAC) آمده است: صنایع شهید خرازی، صنایع شهید صنیع خانی، صنایع شهید مقدم، صنایع شهید شوشتری و مرکز تحقیقاتی شهید اسلامی پنج نهاد ایرانی هستند که بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ که مالکیت یا اداره آنها بر عهده صنایع شهید باکری است، به فهرست تحریم های مربوط به برنامه موشکی ایران اضافه شده‌اند.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در اظهاراتی خصمانه گفت: این نهادها به دلیل همکاری در برنامه موشکی بالستیک که رژیم ایران آن را بر رفاه مردم خود ترجیح می‌دهد به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند. در حالی که مردم ایران در رنج هستند دولت و سپاه پاسداران این کشور گروه‌های نظامی خارجی را تامین مالی می‌کند. آمریکا قاطعانه با اقدامات بدخواهانه ایران مثل نقض حقوق بشر از طریق تحریم‌ها مقابله می‌کند.

در نتیجه این تحریم‌ها همه اموال و املاک مربوط به این نهادها که در حوزه قضایی آمریکا قرار دارند مسدود می‌شود و شهروندان آمریکایی از انجام هرگونه معامله با آنها منع می‌شوند.


مقامات ایران همواره تاکید کرده‌اند که در برابر تحریم‌ها کوتاه نمی‌آیند و تقویت توان دفاعی کشور از خطوط قرمز کشور است.

اسامی افراد و شرکت‌های تحریم‌شده به شرح زیر هستند:

1- ابوبکر علی عدن
2- واناس الفقیه (تونس)
3- محمد الغزالی (یمن)
4- مرکز تحقیقات شهید اسلامی (ایران)
5- صنایع شهید خرازی (ایران)
6- صنایع شهید مقدم (ایران)
7- صنایع شهید صنیع‌خانی (ایران)
8- صنایع شهید شوشتری (ایران)

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار