بازدید 14348
نمایندگان مجلس در گفت وگو با «تابناک»؛

تورم واقعی بالای 25 درصد است/ تورم اعلامی با تورم سفره مردم سازگار نیست

آنچه مسلم است، اینکه مردم چیزی را بر سر سفره های خود حس نمی کنند و حتی در بسیاری از موارد اعتقاد دارند که تورم واقعی جامعه بسیار بالاتر از آن است که اعلام می شود، نکته ای که بسیاری از نمایندگان مردم در خانه ملت نیز بر آن صحه گذاشته اند.
کد خبر: ۷۶۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 03 January 2018

تورم واقعی بالای 25 درصد است/ تورم اعلامی با تورم سفره مردم سازگار نیستآمارهای ارائه شده در بخش اقتصاد بر پایه مبانی علمی مطرح می‌شود؛ اما این آمارها کامل و در همه‌جا، نشان دهنده وضع واقعی کشور و زندگی مردم نیست؛ بنابراین، در این میان، مشکلی وجود دارد که باید آن را شناخت و حل کرد. بنا بر این آمارها، تورم از چند ده درصد به زیر ده درصد رسیده، ولی آیا قدرت خرید مردم و ارزش پول ملی نیز در همین مقیاس بالا رفته است؟

به گزارش «تابناک»؛ آنچه مسلم است، اینکه مردم چیزی را بر سر سفره های خود حس نمی کنند و حتی در بسیاری از موارد اعتقاد دارند که تورم واقعی جامعه بسیار بالاتر از آن است که اعلام می شود؛ نکته ای که بسیاری از نمایندگان مردم در خانه ملت نیز بر آن صحه گذاشته اند.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: تورم اعلام شده از سوی دولت، با چیزی در سر سفره مردم وجود دارد به هیچ عنوان همخوانی ندارد. مردم چیزهایی را که دولت و بانک مرکزی اعلام می کنند، حس نمی کنند. همه چیز در حال گران شدن است و همه اقلام به ساعت در حال تغییر قیمت هستند، این موضوع باعث فشار بسیار بر مردم شده و مردم دیگر تاب و تحمل این میزان از فشارها را ندارند.

این نماینده گفت: تورم عملیاتی که بانک ها اعلام می کنند با تورمی که امروز مردم در جامعه با آن دست و پنجه نرم می کنند، متفاوت است و اساسا هیچ نوع همخوانی بین آن وجود ندارد.

رسول خزری، نماینده مردم نیز در این باره می گوید: تورم موجود جامعه با آن چه ما بر سفره مردم می بینیم همخوانی ندارد. متأسفانه بودجه امسال هم در شعار زیباست، ولی در ماهیت عکس شعارهایی است که گفته و نوشته شده است.

وی گفت: راهکارهایی که در بودجه برای کسب درآمد در نظر گرفته شده، هیچ یک مناسب شرایط ما نیست و همه آنها یک نوع برداشت از جیب مردم است. اگر دولت می خواهد کشور را اداره کند، باید راهی برای کسب درآمد مناسب پیدا کند، با افزایش تعرفه واردات و افزایش عوارض خروج و مواردی مانند این نمی شود کشور را اداره کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما نمی توانیم 80 میلیون ایرانی را تحت فشار قرار دهیم تا شعار ایجاد اشتغال برای 700 تا 800 هزار تن که دولت داده است، محقق شود. راه اشتغال زایی از طریق وام گرفتن و افزایش قیمت سوخت نیست.

وی همچنین افزود: افزایش حامل های انرژی تورم موجود را قطعا دو برابر خواهد کرد و این تورمی که دولت ادعا دارد، تک رقمی شده، به یک عدد درشت دو رقمی تبدیل خواهد شد و کمر مردم را خواهد شکست؛ بنابراین، اگر این رویه ادامه داشته باشد، ما در آینده شاهد اعتراضات مردمی بیشتری خواهیم بود.

متأسفانه دولت ما روی تورم زوم کرده و می خواهد آنقدر این کار را انجام دهد که قشر متوسط و فقیر جامعه را چند برابر کند. قطعا با این روش ها، نه تنها اشتغال فراگیر نخواهیم داشت و فقر ریشه کن نمی شود، بلکه عدالت هم محقق نخواهد شد و سه شعار اصلی دولت ـ که این موارد بود ـ همه بر باد خواهد رفت.

محمد علی پور مختار، دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی در این باره گفته است: این نماینده مجلس در خصوص این موضوع اظهار داشت: تورم موجود در جامعه، هیچ سنخیتی با تورم موجود در سفره ها و جیب های مردم ندارد. واقعیت های جامعه و آنچه در بازار در حال رخ دادن است، با آمارهایی که بانک مرکزی اعلام می کند، در بسیاری موارد 180 درجه متفاوت است. افزایش ناگهانی و یک شبه قیمت ها، یا از دید و رصد بانک مرکزی خارج است و یا افرادی که قیمت ها را از بازار و بنگاه های مختلف استخراج می کنند، آمارها را دستکاری کرده اند.

وی گفت: چیزی که در واقعیت وجود دارد، این است که سطح جامعه از افزایش بی رویه قیمت ها به شدت گلایه مند است و تصور من این است که تورم کنونی در جامعه، چیزی حدود 25 تا 35 درصد است و این چیزی نیست که کسی نداند. خود مسئولان هم بالاخره خرید دارند و بازار می روند و با این موضوع سروکار دارند.

مسئولان اگر خودشان هم خرید نمی کنند، دست کم از خانم خودشان و یا کسی که برایشان خرید می کند، بپرسند تا حداقل کمی اوضاع دستشان بیاید و زمانی که می خواهند تصمیمی بگیرند این موارد را در نظر داشته باشند.

علیرضا رحیمی، دیگر نماینده مجلس در این باره می گوید: به هر حال، دولت تمام تلاش خود را می کند، تا رکود و تورم را کاهش دهد، از ابتدای دولت یازدهم نیز دولت در این دو مقوله تلاش کرده و موفقیت های زیاد و قابل توجهی هم داشته است.

این نماینده مجلس در پایان افزود: توضیحاتی که دولت هم در این باره داده، بیشتر در جهت ماهیت تورمی بوده که در چند روز گذشته از سوی دولت ارائه داده است. در واقع ماهیت تورمی که دولت اعلام می کند، بیشتر ناظر بر آمارهاست و به همین دلیل، ممکن است مردم این اختلاف ارقام را کمتر احساس کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۵
کو گوش شنوا، دقت کردین نمایندگان ملت هم یواش یواش داره نطقشون باز میشه، فکر کنم جدیدا همه تخم کفتر خوردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
نه بابا دیگه. دیگه یواش یواش از سن حرف زدنش دلشت میگذشت. خود بخود به حرف اومدن.
انگلیسی ها می گویند در کشور ما عوام سیاستمدارند و در جهان سوم سیاستمداران عوام هستند..برادر ما یک تورم داریم که شیوه محاسبه ان در کل گیتی یکسان است و تقسیم کردن تورم به چند نوع امری مهمل است.انهایی هم که به سیاست کنترل تورم دولت حمله می کنند بهتر است سفری به ونزویلا و زیمبابوه بکنند تا بفهمند که تورم با اقتصاد ملی چه می کند شاید جالب باشد که بدانید متوسط تورم دنیا منهای نیم درصد است
دیگه چه فرقی داره ! 25 درصد ! 100 درصد ! 1000 درصد ! واسه من یکی که دیگه فرقی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
چه عجب اعتراف کردند این وکیل الدوله ها
اقا در مورد قیمت ارز و سکه و طلا هم اطلاع رسانی کنید به مردم لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
همين گراني ارز مردم را بيچاره كرده و معيشت آنان را نشانه رفته است. قيمت ارز بايد پائين بيايد وگرنه هيچ كس روي خوش نميبيند و باعث تورم بيشتر و نارضايتي بيشتر در جامعه خواهد شد.
"تورم واقعی" دیگه چه صیغه ای هست؟ اگر اینطوری هست که منم میگم "تورم واقعی" صد درصده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
ریال ایران بی ارزش ترین ارز دنیا..واقعا خجالت دارد
این تورم رو ننجون همه میفهمن
این نماینده ها که تا دو روز پیش از قیمت هیچ چیزی خبر نداشتند چطور تورم را تخمین می زنند .
یکی از دلایل اعتراضات اخیر همین موضوع غیر واقعی بودن نرخ تورم است که تاثیر بسیار مهمی در معیشت مردم بخصوص تعیین میزان افزایش حقوق سالانه داردباید با مردم صادق بود
چی شده تابناک جون؟ این چند روزه خیلی تحلیلات متفاوت شده.
تورم عملیاتی که بانک ها اعلام می کنن؟؟؟!!!!!!

این داداشمون ادبیات اولیه اقتصادی رو نمی دونه، چجوری اظهار نظر می کنه؟

تورم رو بانک مرکزی اعلام می کنه نه بانکها
عملیاتی و غیرعملیاتی هم نداره

معنیش هم نرخ رشد سطح عمومی قیمت ها هستش. که تمام الفاظ آن معنادار و حساب شده هستش. کوتاه بگم که ممکنه یه قلم جنس بیشتر از نرخ اعلامی تورم افزایش داشته باشه و یه سری اقلام کمتر، که سرجمع اونها یا میانگین محاسبه شده، نرخ تورم اعلامی هستش. وقتی نرخ تورم 10 درصد اعلام میشه حتمن تخم مرغ و مرغ و بنزین و ... همگی 10 درصد بالا نمیره بلکه ممکنه یکی 5 درصد و یکی 15 درصد و یکی 10 درصد بالا بره و در نهایت عدد به دست آمده همون 10 هستش که نرخ تورم نامیده میشه.

وقتی تورم پایین باشه معنیش این نیست که اجناس ارزون میشه بلکه معنیش اینه که قیمت ها آهسته تر بالا میره. ببینید قیمت در هر صورت بالا میره و گرون میشه و تورم پایین فقط یعنی اینکه آروم تر گرون میشه.
تورم مواد غذایی 100% هست! مردم ... نیستند! می فهمند. مسولان مظلوم مملکت کمتر دروغ بگند و از حقوق نجومی خودشون کم کننه و بدند به اشتغال نه ازجیب فقرا
وقتی نماینده مجلس نمی داند تورم چند درصد هستش ؟
یعنی همه چیز کشک اون هم از نوع بادمجون دور قاپچین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم حاضرهستند تمامي سختي ها تحمل كنند ولي در مقابل دشمن سر خم نكنند ولي چيزيكه كمر مردم را مي شكند عملكرد مديران كشور است كه به مردم درس رياضت مي دهند ولي خودشان وفرزندان مظلومشان به قول آقاي جهانگيري در ناز ونعمت شنا مي كنند.
آمار سازی دولتی ها بر ریل رسوایی می رود. باید صدای مردم را بشنوند و صادق شوند
تابناک زیاد حرف بزنی تو رو هم میکنن تو گونی فیلتر میشیا خخخخخ :))
وقت ان رسیده که اصلاح طلبان و نمایندگان دلسوز که هنوز بین مردم محبوبیت دارند به میان مردم روند و با حمایت، فشار و التهاب جامعه را به دوش گیرند و مردم را ارام کنند و برای اصلاح اوضاع منتقل کننده باشند تا شاید مردم به خانه ها برگردند، مگر نه این راه به دو مسیر وحشتناک ختم میشود یا حکومت استبدادی کره شمالی، یا تبدیل به هیزم جنگی به مانند سوریه. محبوبان مردم که هنوز دیر نگشته به میان مردم بیایید و ماجرا را رهبری کنید.
تورم در جامعه به هیچ وجه بالا نیست. بیشتر جو روانی گرانی وجود دارد که توسط دوستان پایداری القا میشود
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
احتمالا قبض آب که سه برابر شده را هم پایداری صادر کرده نه شرکت آب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
یعنی به هیچ وجه ها!
کدوم تورم ؟ کدوم گرونی ؟ کدوم بدبختی ؟ ما مردم ایران در رفاه کامل هستیم و هیچ تورمی ندیدیم و نداریم و نخواهیم داشت .
فقط حقوقمون هست که تا دهه اول هر ماه جوبگوی ما هستش ( اونم شما باور نکن ) .
دیگه با این وضعی که برایمون ایجاد کردن فقط باید هوا استشمام کنیم تا زنده بمونیم ( اونم اگه قبض براش صادر نشه ).
همه چی هم که ارومه و مشکلات هم که به لطف مسئولین عزیزتر از جان ما برطرف شده و هر روز بر رفاه اجتماعی ما افزوده میشود !
ماشین 5 میلیونی رو 24 تومن می خریم و خوشحال میشیم .
تورم اصلا برامون مهم نیست چی تک رقم باشه یا دو رقمی و سه رقمی . مهم اینه به مسئولین ما فشاری نیاد یک وقت از صفر های پس انداز شون کم نشه .
البته که شما کاره ای نیستید و نبودید . تمام بدبختی و تورم و ... کار دشمنان ما ( اسرائیل و امریکا و ... ) بوده . شما کارتون همیشه درست بوده .
مردم عزیز ایران از ماست که بر ماست
لطفا همه مسائل را به تورم پیوند نزنید، به فرض که توره 1 درصد باشد، وقتی بیکاری جوانان را نابود کرده است، اختلاص و فساد و ناکارآمدی دستگاه ها تیشه به ریشه ملت زده است، وقتی که سیاست خارجی نادرست سبب شده است ایران در انزوای جهانی قرار گیرد، هنگامی که نیمی از سخنان رئیس جمهور در هشت سال ریاست جمهوری اش انکار هولوکاست می شود و مابقی آن نیز دلسوزی برای ملت های دیگر، و رئیس جمهور بعدی نیز تنها به لبخند درمانی می پردازد، تورم تنها درصد اندکی از مشکلات را سبب می شود. آیا در تورم یک درصد اختلاص ها خودبه خود برچیده می شوند؟ یا جوانان به سر کار می روند؟ دستگاه ها یک مرتبه با عرضه می شوند؟ یا سیاست خارجی نادرست به یک مرتبه تغییر می کند؟ خیر هیچکدام
عدم صداقت مسئولین ریشه همه بدبختی خاست. نرخ سرسام آورخدمات دولتی پدر مردم رو درآوره
کو حرف شنوا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
گوش !
30%
البته اگر خانه که ۹۰ درصد سفره مردم را تشکیل می دهد حساب نکنیم خواهیم دید وقعا تورم همان چیزی است که دولت می گوید.
عامل اصلی تورم خود دولته
وقتی تعرفه هر چیزی را چند برابر اعلام می کند، هم رقابت را نابود می کند هم بهانه دست فرصت طلبان و سودجویان میدهد
كى باور ميكنه نرخ تورم تک رقمى شده باشه همش دروغ دروغ دروغ تا كى ميخان با آمارسازى كذب مردم رو سر كار بذارن
آقایان فقر فحشا اعتیاد بیداد میکند شما چکار میکنید نمبینید مطمینا نه ...علت تمام این مصیبتها بیکاری ست در حالیکه میگویید اقتصاد کشور در رکود وورشکستگی است اما اختلاصها همچنان ادامه دارد .
کاش مشکل فقط تورم بود آقا این بی عدالتی در پرداخت حقوقه که پدر مردم را درآورده یه نفر میگیره یک تومن یکی میگیره صد ملیون
اگر تورم 25درصد را دولت قبول کند باید حقوق کارمندان را به همین میزان افزایش دهد
آقای نماینده بزرگوار شما موضوع تورم را هرگز مرور کرده اید. این گزارش خلاف واقع است و نشان دهنده عدم آشنایی این نماینده محترم با کمترین و کوچکترین موضوعات کلان اقتصادی است. لطفا به کسی بر نخورد و انتظار هم نیست که همه متخصص اقتصاد باشند. در ادبیات اقتصادی مقوله تورم و گرانی دو مقوله جدا هستند اگرچه آنچه باعث ایجاد گرانی و کاهش قدرت خرید مردم می شود تورم های مداوم است. محاسبه تورم هم بر اساس رشد شاخص قیمت کالاها و خدمات شهری (تعداد اقلام مشخص مثلا 360 قلم کالا و خدمت که این رقم البته کم و بیش ممکن است باشد) در یک سال در مقایسه با سال پایه یا سال قبل محاسبه و تورم میانگین سالانه را بدست می دهد. بانک مرکزی هر کشور و ایضا بانک مرکزی کشور ما از طریق آمارگیران خود رد سراسر کشور نسبت به تهیه اطلاعات قیمت کالاها از خرده فروش ها اقدام و اطلاعات مزبور را ماهانه به اداره اما های اقتصادی بانک مرکزی ارسال و اداره آمارهای اقتصادی از طریق شاخص لاسپیرز نسبت به محاسبه شاخص قیمت ها اقدام و تورم را از این طریق بدست می آورند . همچنین از طریق اطلاعاتی که مرکزی آمار بدست می آورد. در این سبد اقلام اصلی مانند کالاهای اساسی خوراکی و پوشاک و مسکن و نوشیدنی هخا و دخانیات و بهداشت و... وجود دارد . اما چرا در نگاه جامعه مانند نگاه این نماینده محترم تورم اعلامی زیر سوال می رود، دو دلیل عمده دارد
اول اینکه غالب مردم با کالاهای اصلی مانند خوراکی ها و پوشاک سر و کار دارند و معمولا رشد قیمت این اقلام ممکند است بیشتر از سایر کالاها و خدمات باشد و از آنجا که تورم اعلامی بانک مرکزی یا مرکز آمار میانگین رشد شاخص قیمت همه کالاها بر اساس وزنشان در سبد خانوار است لذا در برهه هایی ممکن است قیمت اقلامی مانند اقلام اساسی رشد بیشتری از میانگین داشته باشند و مردم هم تورم این اقلام را حس می کنند.
دوم مقوله گرانی و تورم دو مقوله متفاوت از هم هستند اگرچه تورم مستمر و با نرخ بالا باعث افزایش گرانی می شود. بعبارت دیگر تورم های سالانه است که گرانی را به ارمغان می آورد .و اگر گفته می شود تروم کاهش یافته به معنای آن نیست که تورم منفی شده تا باعث کاهش گرانی شود بلکه به معنای آن است که سرعت بالارفتن قیمت ها کمتر شده و الا قیمت ها همچنان در حال افزایش است. پس اگر امروز گفته می شود تورم 10 درصد است یعنی به میزان ده درصد دیگر به سطح قیمت های قبلی اضافه شده و یعنی سطح گرانی باز هم افزایش یافته است. تنها زمانی گرانی کاهش می یابد که تورم منفی باشد که تاکنون در کشور ما چنین اتفاقی رخ نداده است. اما سهم دوره هایی در گرانی زیاد است که تورم سال های آن دوره بیشتر باشد مانند تورم های بالای بیست درصد دولت دهم .
لذا نماینده محترم شما اگر کاری با تورم نداشته باشی فعلا اوضاعش خوب است چون شما راهکار درست برای کاهش و منفی کردن تورم ندارید و تا تورم منفی نشود نمی توانید گرانی را مهار و کاهش دهید.
لطفا به فکر افزایش تولید باشید تا سطح قیمت ها کاهش یابد. به فکر راهکارهای ایجاد اشتغال باشید تا قدرت خرید افزایش یابد . و هزاران راه دیگر. تجربه شکست خورده تثبیت قیمت را دوباره امتحان نکنید که یک پرش قیمت را برای چند سال دیگر به ارمغان آورید. زیرا تثبیت قیمت باعث کسری بودجه دولت و لذا باعث برداشت از حساب بانک مرکزی و سپس تورم می شود. لطفا عاقلانه و بدون هرگونه تصمیم احساسی رفتار کنید. یا علی
گرانی را جمع کنید تا دشمنان بهانه ای برای ایراد گرفتن نداشته باشند برای ما زشته که دشمن به حکومت ما ایراد بگیره و از ملت حمایت کنه اون که دشمنه دلو بدست میلره دولت که خود ما فرستادیم نمیشنوه
تورم صد درصده
نمایندگان مردم ازیک تحلیل ساده هم برخوردارنیستند هنوز نمی دانند آثار تورم 45 درصدی یواش یواش برزندگی مردم تاثیرمی گذارد وبه یکباره خودش رانشان نمی دهد . مردم درآن سالها مشغول دریافت شیرین یارانه بودند ، وقتی هوشیار شدندکه دیدند ارزش پول ملی براثرتورم وچاپ اسکناسها توسط بانک مرکزی برای پرداخت یارانه ها کاهش پیدا کرده وچه کلاه بزرگی برسر آنها رفته است . همه عاقلان می دانند سیاستهای کوتاه مدت هیچ گاه جواب نداده و به مثابه ی یک مسکن عمل کرده و بعداز مدت کوتاهی همان آش وهمان کاسه است. پس بهتر است سختیها راتحمل کنیم وبه مسئولان اجازه دهیم سیاستهای بلندمدت را دنبال کنند و نماینده ملت هم به وظیفه ذاتی خود عمل کنند وبرنامه ریزیها وسیاستهای اقتصادی دولت را کنجکاوانه تحلیل وبررسی کنند تا به بیراهه نرود . این یعنی اقتصادمقاومتی .
اگر بخواهيم بعدالت رفتار کنيم بايد برخی از مسولين در سطح دولت محاکمه شوند چون هر کاری که خودشان وخانوادهشان دوست دارند بايد انجام دهند يکی دوست دارد صبح که از خواب بلند می شود نان را گران کند ان يکی اب، برق وگاز را گران کند ان ديگری خودش را ژن بر تر بداند وهمه دولتی ها در خانه های چند ميلياردی زندگی کننددوباره همان آش و همان کاسه انقدر با شعور مردم بازی می کنند وبرای اين يارانه چه بازی ها که جور نمی. کنند در صورتيکه همين حضرات وقتی روی کار امدنند وهمان قدم اول حمله به يارانه ها کردند وحی يکی يکی امدند وگفتند که ما يارانه های خودمان را قطع کرديم جای بسی تاسف است يعنی شما وزير ووکيل هاتا حالا يا رانه می گرفته ايد؟؟؟؟؟؟ظلم که شاخ ودم ندارد انهم از برجام که چه وقتی وچه بودجه ای از مملکت گرفته شده افرين وصد افرئن به کره شمالی که با چه غيرتی با کدخدا روبرو شد انوقت مسولئن ما به انها هی چراغ سبز نشان دادند وگفتند اب،نان وحتی ازدواج جوانان به بر جام بستگی دارد در هر جهت اين شلوغ بازی هاهديه است که مسولين به مردم داداند وهنوز هم نمخواهند بفهمند که اين شلوغی ها نتئجه اعمال انهاست نتيجه اشرافيت واز مردم دور بودن است
با این خیل عظیم بیکار لطفا راه کار بدید
جلو واردات بگیرید
تابناک یه خبر درباره افزایش قیمت طلا و دلار بزن. بردن خوردن تموم شدیم رفت
تورم را دکترین اقتصادی که چندین سال آویزان دولتها کرده اند از جمله نوبخت.نهاوندیان.سیف.مثل آتش زیر خاکسترپنهان کرده اند.تا اینکه کم کم معلوم شد نه تنها یک رقمی بلکه صد درصد است
برخورد با فساد از سوی دولت عملیاتی شود یکی از فسادها استفاده از بازنشتگان در پستهای مدیریتی است من فردی را سراغ دارم بازنشسته است و بخاطر آن حقوقی در حدود ده میلیون تومان میگیرد و از بابت مدیریت پس از بازنشستگی در حدود هشت میلیون تومان میگیرد و در کمیته ها و کمیسیون های مختلف نیز عضو است که مجموع درآمدش بیش از سی میلیون تومان است و در هنگام بازنشستگی پاداش چند صد میلیونی نیز دریافت کرده من سوالم از آقای حسن روحانی و هر انسان و هم وطن منصف این سوال را دارم آیا این موضوع مصداق فساد بارز و هدر دادن پول و ثروت ملی و بیت المال نیست ؟آنوقت در طرف دیگر جوانانی داریم که دربه در دنبال شغل هستند ولی آنرا نمی یابند. آقای روحانی و نمایندگان لطفا بیدار شوید و ببینید خواب بس است.
اين نماينده راه حل هم بدهد
اقایان نمایندگان ...........حالا که خودتون امار تورم واقعی را پیدا کردید اگه میتونید اگه حقوق ها را بر اساس همین تورم اضافه نکنید.................فقط یک روز خودتون را بگذارید جای فردی که با حقوق یک ملیون هم باید اجاره بده هم خرج شکم زن وبچه اش هم خدای نکرده دکتر وبیماری و .......یعنی اگه خدا را میپرستید فکری بکنید .............بترسید از اه گرفتار...............
کسانیکه گرانی را رقم می زنند بیشترین ضربه رو به پیکره نظام می زنند . گرانی و عدم مهار تورم نوعی جنگ نرم محسوب می شود تا مردم را از نظام بدبین کنند .
رییس بانک مرکزی بیاد در تلویزیون دست رو قرآن بزارد و بگه که تورم واقعآ ۱۰ در صد است . اگه اومد
لطف کنید پول نفت بدید به ملت خودشون بهتر میتونن خرج کنند.این حق ملت هستش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
این که همون حرف محمود شد؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
سهم هر ایرانی از نفت، روزانه چند هزارتومان بیشتر نیست. یه ضرب و تقسیم بکنید بدست میاد.
این تابناک، در واقع سوپاپ اطمینان این حاکمیت است
تورم دقیقا همان نرخ نزول در بازار است یعنی ۷۰-۸۰ درصد
متاسفانه همه ميدانندسفره مردم كوچك شده ودر تنگنا قرار گرفتتند ولي بيشتر به فكر درامد وجيب خودشان هستتند به فكر فرستادن فرزندشان به خارج ، خريد ويلا در فلان منطقه و....
دروغ منشا تمام بدبختیهاست
ببین چ کاری بر سر امت اوردین بعد 30 سال تو کارا و نیاز های اولیه موندیم این نتیجه درافتادن با دنیاست
سلام.بنده در پایان دولت دهم برنج ایرانی شمال با مارک مشخص را کیلویی 4000 تومان خریدم اکنون همان برنح را کیلویی شانزده هزار تومان خریده ام یعنی ظرف چهار سال ونیم دولت یازدهم ودوازدهم چهارصد درصد گران شده است. قیمتها در اکثر کالاهای مصرفی به همین شکل است من نمی دانم تورم یک رقمی چگونه محاسبه می شود!!!
تورم الان هم بر همون مبنایی حساب میشه که زمان احمدی نژاد حساب میشد.
تورم واقعی بالای 25 درصد است
اورم خیلی بیش از40درصده اما دوستان آخرش از رسانه میلی با دوتا کاغذ میان آمار نشوون میدن که تورم تک رقمی شد هووورااااا9.9دهم خخخخ بعد میگویند خوب افزایش حقوق ده درصد!!!!مردم هم که بی سواد فرض میشوند و ادامه ماجرا...
اقا من موز اون هفته گرفتم 4 تومن ولی امروز خداشاهده یک شاخه موز برداشتم یارو بعد از اینکه کشید گفت 14 هزار تومان من کلا یک 5 هزار تومانی داشتم و روم نشد که بگم یک سومش کن اما گفتم بهش کلا 4 تا شد دو تا کوچیک و 2 تا بزرگ که به یکی از بچه های خانوادم نرسید / به امید اون کسیکه سفره اش را با فقرا و دردش را با یتیمان تقسیم میکند و به امید هیچ کسی نیست جز خدای بی همتا / به امید ازادی یتیمان مهدی و بهتر شدن وضع مردم /
پنجشنبه ۱۴ دی رفتم صرافی چیزی راکه میدیدم باورنمیکردم مردم هجوم آورده بودندبرای خرید دلاروسکه و از مردم ثبت نام میکردندوبه هرنفربیش از۵۰۰۰ دلارنمیدادند وشرط دیگرهم این بودکه دریک هفته قبل دلارنخریده باشند اکثرصرافی های دیگرهم دلارنمی فروختند ومیگفتندتمام کرده ایم تابحال صف خریددلاروسکه ندیده بودیم که خداروشکر چشممان به جمال آنهم روشن شد!!
هر جای دنیا بودیم با این نرخ تورم ،دولت استعفا میداد
ما داریم مثل ونزوئلا میشیم
وهیچکس هم استعفا و تعویض نمیشه
وقتی تورم 300 دردصدی احمدی نژاد می شود 40 درصد خب تورم 30 درصدی را 10 درصد بگویند خدایی انصاف به خرج دادند...
دیگه چکار کنیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل