بازدید 3665

قیمت خودرو باید کاهش یابد

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: با آغاز مجدد ثبت سفارش واردات خودرو قیمت خودروهای وارداتی موجود در بازار که با هزینه‌های پیشین وارد کشور شده باید کاهش یابد.
کد خبر: ۷۶۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 01 January 2018

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: با آغاز مجدد ثبت سفارش واردات خودرو قیمت خودروهای وارداتی موجود در بازار که با هزینه‌های پیشین وارد کشور شده باید کاهش یابد.

شهرام آزادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دولت در دستورالعمل جدید واردات خودرو تعرفه واردات این محصول را حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داده است ضمن آنکه نرخ دلار نیز رشد حدودا ۷، ۸ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه این عوامل بر رشد قیمت خودرو اثرگذار است، خاطرنشان کرد: البته باید توجه شود که خودروهایی که هم‌اکنون در بازار موجود است با نرخ ارز و تعرفه‌های پیشین وارد کشور شده بنابراین این خودروها نباید مشمول افزایش قیمت شوند و قیمت این محصولات که در هفته‌های اخیر رشد بی‌ضابطه‌ای داشته است باید کاهش یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: در خودروهایی که از این پس با نرخ ارز و تعرفه‌های جدید وارد می‌شوند نیز حداکثر ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد هزینه‌های واردات را خواهیم داشت در حالیکه برخی خودروهای موجود در بازار در چند هفته اخیر بیش از این‌ها افزایش قیمت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: بنابراین در مجموع می‌توان گفت که از یک سو قیمت خودروهای موجود در بازار باید به نرخ‌های حدود دو ماه پیش کاهش یافته و از سوی دیگر خودروهایی جدید وارداتی نیز بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت نسبت به نرخ‌های حدود دو ماه پیش نباید داشته باشند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته _ یکشنبه _ ثبت سفارش واردات خودرو مجددا از سر گرفته شد. وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ساماندهی واردات خودرو از تیر ماه امسال ثبت سفارش جدید برای واردات این محصولات را متوقف کرده بود.

به دنبال آن در چند هفته اخیر تحت تاثیر سودجویی برخی واردکنندگان و دپوی خودروها در انبارها و عدم عرضه به بازار، قیمت خودروهای وارداتی افزایش شدید و حباب‌گونه‌ای در بازار داشته است.

در این شرایط انتظار می‌رود با از سرگیری ثبت سفارش جدید برای واردات خودرو به زودی حباب قیمتی این محصولات ترکیده و قیمت‌ها در بازار خودرو روند نزولی به خود بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار